Diablo IV

Diablo IV

Zijn er die een druid spelen? Ik vraag mij echt af hoe jullie dat geleveld hebben? Met de sorcerer vloog ik door WT 2 en 3 was al vlug geen probleem meer, maar op de druid gaat het zo moeizaam. Er is niet 1 spec die je goed kan spelen zonder een legendary aspect op drops. Tornado vliegt overal buiten op de enemy, pulverize gaat ook traag zonder de shock aspect.. WT2 dungeons duren zo eeuwen>

Ik heb een Tornado druid als alt gemaakt maar nog maar tot level 21 gespeeld.
Maar die tornado gebruik je best in melee en niet ranged, tot je idd de stormchaser legendary/aspect hebt.
Daar heb je een roll van 1-3 auto targets en kan je weer wat meer ranged spelen.

Hurricane en bulwark als defense voor de packs gebruik ik erbij.
En bij de spirit boons die energize van de wolf, voor kans op meer spirit refill, helpt ook al veel.

Ik levelde als Tornado druid en ben het nog steeds, de legendaries willen niet echt droppen maar veel speel ik deze week niet.

sacred unique gevonden met sorc op lvl 62 (chestpiece die mobs samen trekt en stunned na teleport), immense power spike, all in gegaan op arc lash build en de lvl 70 cap dungeon solo kunnen doen hierdoor
tier 4 op lvl 62 dus :)

Ik ben relatief nieuw en had een vraagje. Het lijkt dat er geen aparte gear is per klasse. Waar bv de sorcerer enkel light robes draagt en enkel de barbarian heavy gear kan dragen. Maar de gear die je vind is wel net als je wapens voor 99% voor uw klasse? Heeft het dan nut om gear van mijn hoger gelevelde rogue via de chest aan mijn lagere sorcerer te geven? Of gaan die stats dan teveel voor rogue zijn? Zelfde vraag voor wapens want mijn sorcerer kan blijkbaar ook daggers gebruiken. De verleiding is dus groot om alles door te sluizen.

sacred unique gevonden met sorc op lvl 62 (chestpiece die mobs samen trekt en stunned na teleport), immense power spike, all in gegaan op arc lash build en de lvl 70 cap dungeon solo kunnen doen hierdoor
Hier gisteren op lvl50 van chain lightning (en een continue passief-aggressieve "I AM OUT OF MANA... ONCE AGAIN :angry:" sorc) naar arc lash gegaan (omdat ik er zoveel goeds van lees), gejumpt naar WT2 om WT3 te unlocken en ben na een half uur terug gefrustreerd overgestapt naar chain lightning omdat ik precies met een natte handdoek de mobs aant slappen was onder de douche, healthpots aant zuipen gelijk een alcoholieker omdat die shields maar halve tijd uptime hebben in melee :unsure:

Het is nu precies wel heel snel van semi-mana-gefrustreerde fun naar uber-meh overgeslaan. Ik heb nochtans de correcte aspects/talents, geen idee wat er gaande is om plots zo belachelijk slecht te worden op zo'n korte tijd :thinking: (ok het gaat wel van WT 1 -> 3 maar ik had daarin wel alle nodige aspects unlocked en full legendary gear geprepareerd), vanavond nog es wat verder sukkelen dan :(

Ik vermoed dat het balance-team van wow ook de balancing doet voor D4 want Blizz vond het blijkbaar een goed idee om de mob density in dungeons te nerfen (ipv de minder goede dungeons te buffen). Ze zouden de definitie van ARPG eens moeten opnieuw opzoeken want hoge mob density zou toch wel een minimum vereiste mogen zijn en ze vegen dat aan hun voeten.

Tis te hopen dat ze voor het eerste seizoen zich wat herpakken want azo is endgame echt niet aantrekkelijk meer. Veel ontevreden spelers op reddit en ik kan ze moeilijk ongelijk geven.

Ik heb nochtans geen klachten over mob density in de ancestral sigil dungeons. (T22+)
Als ik daar sterf is het nog altijd door de elite packs die elks 4 affinitys hebben :)
De bosses leg ik dan weer neer alsof het niets is.

Ik denk dat de klachten vooral terug gelinked zijn aan de trage xp, want meer density meer xp.

Want diezelfde reddit was massaal aan klagen vorige week over TEVEEL elite packs in die dungeons :rofl::biglaugh:
En toen hebben ze dat generfed.
Dus tja.... eerst is het teveel, dan te weinig.
Ze proberen toch te luisteren naar de gamers denk ik dan, maar zal lastig worden een goeie tussenweg te vinden zekers?

Laatst bewerkt:
Te veel Elites Pack en te lage density zijn eigenlijk best wel twee terechte en perfect samenlopende issues hoor.

Een gulden middenweg is hier de beste oplossing, iets meer mobs zodat je door heen dungeons toch altijd mobs tegen komt, maar ook niet in eens 3 elite packs tegelijk die je dan kapot maken, zeker al niet als er voor de rest amper mobs lopen. De verdeling van Elites en meer trash zit inderdaad gewoon niet goed nu. Twee terechte complaints die eigenlijk hand in hand gaan.

Te veel Elites Pack en te lage density zijn eigenlijk best wel twee terechte en perfect samenlopende issues hoor.

Een gulden middenweg is hier de beste oplossing, iets meer mobs zodat je door heen dungeons toch altijd mobs tegen komt, maar ook niet in eens 3 elite packs tegelijk die je dan kapot maken, zeker al niet als er voor de rest amper mobs lopen. De verdeling van Elites en meer trash zit inderdaad gewoon niet goed nu. Twee terechte complaints die eigenlijk hand in hand gaan.
Tuurlijk, maar die Blizzard nerf waar naar verwezen word door Yusifer gaat over Elites.
En dat was op vraag/na klachten van 'gamers', niet hun eigen beslissing.
Bij mijn weten is er geen 'gewone' mob density generfed en ik zie daar ook geen melding van in die patch notes?

De vorige patch notes niet en ook niet de laatste.

En meer gewone mobs gaat niet veel veranderen imo, want die geven toch bijna nihil xp in +70 dungeons. (zie xp charts).
Tenzij ze ook beslissen ons een snellere xp gain te geven.

Laatst bewerkt:
Afgaande op den Rod fergusson zijn reacties op twitter, zal er deze week nog een live Diablo blog zijn met info omtrent de seasons.
En het zou me niet verwonderen ook over de nerfs en Xp troubles. :)

Klopt, ik verwees naar die Elites over de nerf. Voor zover ik weet is de gewone mob density hetzelfde gebleven.

Die nerf betekent echter minder elites = minder XP waardoor dungeons niet langer de snelste manier zijn om XP te vergaren. Voor Helltides en Nightmare Dungeon zie ik veel smeekbedes om de XP gain te verhogen (door o.a. meer mob density). Ik heb nog geen Nightmare Dungeons gedaan maar in Helltides vond ik de mob density wil aan de lage kant. Eerst dacht ik dat ik D3 te gewend was (daar is het echt packed in vergelijking met D4) maar een Action RPG draait toch wel om hordes aan monsters af te slachten.

Voor die blog wordt er gevreesd dat er veel "fake" questions gaan zijn (vragen die belangrijk lijken te zijn maar het niet zijn) en dat er rond de pot gedraaid zal worden. Iets wat Blizz wel vaker doet, benieuwd wat ervan gaat komen.

En imo verwoordt Bunkerbudy het beter dan ik met deze post doe.

De hardcore moeten ook eens beseffen dat ze niet de doelgroep zijn voor dit spel :) Ligt er toch redelijk dik op dat dit voor de papa van 30-40 jaar oud is die na 20 jaar nog eens Diablo wil spelen en daar 3-4x per week 2 à 3 uur op kan spelen.

De hardcore moeten ook eens beseffen dat ze niet de doelgroep zijn voor dit spel :) Ligt er toch redelijk dik op dat dit voor de papa van 30-40 jaar oud is die na 20 jaar nog eens Diablo wil spelen en daar 3-4x per week 2 à 3 uur op kan spelen.
Nee, dan zou het nog veel meer als D3 zijn en was iedereen al max level.

ik weet 1 ding, no way dat ik in juli ergens een nieuw char in een season maak ... veel tekort voor mij, no way dat ik tegen dan 100 haal op mijn sorc

ik weet 1 ding, no way dat ik in juli ergens een nieuw char in een season maak ... veel tekort voor mij, no way dat ik tegen dan 100 haal op mijn sorc
Ja ben nu aant denken om het nu even links te laten liggen en gewoon season 1 voor lvl 100 te gaan.

Terug
Bovenaan