Deftige beginners lasmachine

Chris_147

Well-known member
Mijn zoon (14j) heeft interesse om te leren lassen.
Nu heb ik dat zelf wel een beetje gedaan bij een cursus plaatbewerking bij Syntra, maar niet veel.
Ik weet niet welke merken van lasmachine er zijn, waar ik moet op letten bij aanschaf, en zo.
Ik zoek dus een lasmachine om te leren lassen en daarna te gebruiken voor kleinere projecten. Hij zal denk ik niet een hele wagen gaan lassen.

Ik vraag me ook af wat hij onderzocht hierin kan krijgen. Buiten dan een richting op school. Meer zoals muziekschool of tekenschool, maar dan voor dingen als lassen, automechanica, etc.
Syntra doet dat, maar in Turnhout is hun campus dicht, beperkt stelt niet veel meer voor, dus moet je al naar Hasselt gaan. Maar ik denk niet dat dat voor 14-jarigen is.

Enige tips?
 
Ben absoluut geen kenner, maar heb ook al wel wat opzoekwerk gedaan om er als beginner mee te starten, en ik kwam uit op een Mig mag halfautomaat als meest beginnervriendelijke lastechniek. Voor eenderwelke startende hobby stel ik voor om tweedehands te kopen.

Als je zoon geïnteresseerd is in techniek en daarmee zijn vrije tijd wilt vullen, moet je eens horen of er geen makerspace/fablab in de buurt is.
Hier in het pajottenland is er eentje die allerhande workshops en kampen voor jongeren organiseert.

is wel meer richting elektronica, solderen en 3D printen enzo dan echt lassen en automechanica.
 
Terug
Bovenaan