Death Stranding 2: On the Beach

Zonde dat al deze technologie in zo'n niche spel zit. De eerste na twee uur dwaas rondlopen afgezet. Ik sta wel open voor eens iets anders maar je moet ook niet overdrijven.

Verkocht ja, door supermooie trailers en de naam Kojima. Maar uitgespeeld? Enfin, smaken verschillen en deze voelde ik niet.

Verkocht ja, door supermooie trailers en de naam Kojima. Maar uitgespeeld? Enfin, smaken verschillen en deze voelde ik niet.
No clue wat dat er mee te maken heeft, zo veel games worden niet uitgespeeld. En de reden dat het verkoopt maakt ook niks uit eh. 10 mil sales is 10 mil sales. Het is niet omdat jij het niet goed vind dat het daarom slecht of niche is.

Klopt allemaal. Ik bedoelde vooral dat dit geen spel is voor het grote publiek dus dat het straf is dat ze voor lijken te lopen qua techniek tegenover de megagrote IP's. Maar bon Souls games beschouw ik ook als voor de diehard gamer en zeker niet voor iedereen maar die verkopen ook als zoete broodjes dus qua cijfers blijkt dat toch wel voor iedereen als je die logica volgt.

Idd gewoon een zalige engine om te werken. Kijk naar Horizon. Ik hoop echt dat er ooit nog een Killzone komt met deze engine.

Klopt allemaal. Ik bedoelde vooral dat dit geen spel is voor het grote publiek dus dat het straf is dat ze voor lijken te lopen qua techniek tegenover de megagrote IP's. Maar bon Souls games beschouw ik ook als voor de diehard gamer en zeker niet voor iedereen maar die verkopen ook als zoete broodjes dus qua cijfers blijkt dat toch wel voor iedereen als je die logica volgt.
Veel gradatie tussen zwart en wit eh, maar je profiel foto reflecteert wel goed hoe je naar de ding kijkt xD

Noem mij eens een game dat voor iedereen is om te beginnen en te tweede, ik zeg niet dat dat Death Stranding een game is voor iedereen, enkel dat je dit niet niche kan noemen, net zoals een Souls game ook niet voor iedereen is, maar het is zeker ook niet niche, er is letterlijk een genre naar vernoemd xD

De eerste Demon's Souls destijds was misschien wel niche toen.. maar ondertussen kan je het bijna een cult noemen xD

Er zijn zo veel grote games die mij niet aan spreken om gelijk welke reden, maar daarom zijn dat geen niche games, wat ik als niche aanschouw zijn van die obscure horror games op steam waar 5 man en ne paardekop van gehoord heeft en ergens een sekte rond ontstaan is.

Dat Death Stranding geen GoW, Horizon of Forza of whatever is sure... Maar een kleine niche game... 😅

In me vriendengroep dat ik mee game hebben dit allemaal niet gespeeld. Omdat het te niche is volgens hun :D

Maar goed dat is elk hun mening. Moest deze game maar gewone graphics hebben en niet zoveel goeie acteurs hebben had het nooit zo goed verkocht.

In me vriendengroep dat ik mee game hebben dit allemaal niet gespeeld.
In that case...

Moest deze game maar gewone graphics hebben en niet zoveel goeie acteurs hebben had het nooit zo goed verkocht.
En had mijn grootmoeder wielen gehad was ze een fiets. 🥲

Swat, ge moogt het hebben van mij, tis een Niche game, niemand heeft het gespeeld en amper mensen kennen het xD

Dit is geen spel, dit is een meesterwerk op vlak van totaalbeleving. Eigenlijk is gameplay hier ondergeschikt. Dit is een avontuur dat ge moet beleven op basis van story, visuals en soundtrack.

Dees momentje vond ik wel zalig in het spel. De bestemming die je eindelijk bereikt na uren afzien en geterroriseerd worden :p Je kreeg echt het gevoel van opluchting en een moment van bezinning van al die crazy sh*t dat ge hebt meegemaakt :D

Qua gameplay vond ik het anders ook wel dik in orde. Steeds grotere pakketten die je op een steeds kortere tijd moest bezorgen, en vaak mocht het ook niet nat of koud worden, dus daar moest je ook rekening mee houden. En dat op ongelofelijk ruig terrein.

Het kwam wel traag op gang. Het grootste minpunt van de game. De eerste uren kon je alleen maar wandelen, en was het lastig je evenwicht te bewaren. Later kon je ook exoskeletons inschakelen waarmee je sneller kon lopen, steiler terrein aankon, of meer kon dragen.

Maargoed, zoals Scifo hierboven al zei, des te groter de voldoening wanneer je eindelijk weer een nieuwe locatie kon bereiken.

OivgqRa.gif

Maar je hebt Death Stranding niet gespeeld tot je een aantal upgrades had. Of tot je een heel netwerk aan ziplines had gebouwd over de gehele map. Puzzelen om met de beperkte afstanden en ook een beperkt aantal palen toch de belangrijkste locaties te verbinden met elkaar. En dan kon je aan 100 per uur over diepe ravijnen en kolkende rivieren, en langs besneeuwde bergtoppen en watervallen... die je wél eerst allemaal te voet moest trotseren om je ziplines te bouwen. 😓

lzbno4l8ptpb1.gif

Ook het sociale aspect was best revolutionair. 't Was dan wel 100% singleplayer, overal kwam je achtergelaten materiaal tegen van een andere speler. Of er stond ergens al een bruikbare zipline-paal. Of borden die je waarschuwden voor gevaren en vijanden.

Het landschap veranderde trouwens doorheen de game. In grasvelden die veel spelers doorkruisten werden langzaam zandweggetjes zichtbaar. En je kon ook échte wegen aanleggen. Handig wanneer je met de moto of camion onderweg was, want ook die zaten in de game.

giphy.webp

De eerste uren van de game...

Hazardous-rocks.jpg

Naar het einde toe...

Death-Stranding-PC-Review-Reverse-Trike-1.jpg

't Was echt wel veel meer dan "dwaas rondlopen". :unsure:

De sequel lijkt er qua natuurlijke uitdagingen nog een schepje bovenop te doen met landverschuivingen en overstromingen.

pK0SRRN.gif

KWduhjG.gif

Ik ben eens begonnen aan ds1 ma naar uurwerk opgegeven, volgens mij moest ik even door zetten als ik al die positieve commentaar lees. Mss toch nog een een kans geven ?

Ik ben eens begonnen aan ds1 ma naar uurwerk opgegeven, volgens mij moest ik even door zetten als ik al die positieve commentaar lees. Mss toch nog een een kans geven ?
Zeker. Na een 5 tal uren spelen ga je beginnen te beseffen dat het een must play is. Zo verfrissend, verslavend en rustgevend om te spelen. En dan voor je het weet ben je 30 uren verder...

Terug
Bovenaan