De zeep/douchegel/creme/skincare thread

Jij hebt dan ook geen last van:
- hormonale schommelingen die maandelijks je huid aantasten gaande van extra vettig tot extra droog
- het maatschappelijk vooroordeel dat een man met rimpels een "rijpe man met ervaring is" en een vrouw met rimpels een oude doos is.
- de huid die extra afziet van de weerselementen omdat wij geen/minder beharing als extra buffer hebben.
Spreek je dan over mannen met een baard, want dat beetje arm- en beenhaar van een gemiddelde West-Europeaan zal het nu toch ook niet maken?
En daarnaast heeft de ene gewoon een gevoeligere huid dan de andere. De dochter is zich al een week aan het krabben aan de romp omdat ze veel last heeft van droge huid. Dan kan ik redeneren dat een 5-jarige niet zoals een baby ingesmeerd moet worden met mustella... Of ik kan haar huid die extra bescherming bieden die ze nodig heeft.
Er is natuurlijk nog wel een middenweg tussen niets extra willen smeren, ook al zou een vochtinbrengende crème nuttig zijn, en zo'n 20 sterk geparfumeerde zaken gebruiken voor allerhande problemen die je vaak door marketing worden aangepraat.
 
Laatst bewerkt:
Nogal stevige allergie aan geurstoffen in zeep hier. Zou blijkbaar een bijproduct van de afbraak van geurstoffen zijn waar ik heftige jeuk van krijg en waarvan ik tot bloedens toe zit te krabben.

Vroeger alle soorten Sanex, Dove, Sunlight, Marseille, natuurwinkel shizzle zepen geprobeerd. Telkens jeuk na een week of 2. Axe of Rituals zepen kan ik al helemaal niet gebruiken. Of toch niet meer dan 1 of 2 keer.

Toevallig dan via via eens Dudu Osun (zwarte zeep) gekregen, gekocht op de markt in Dakar :unsure: Werkt super goed voor mij, enkel de huid kan er wat droog van worden. De afgelopen jaren heb ik op reis telkens 5 blokken meegenomen en daar kom ik net geen jaar mee toe.

Voor m´n haar gebruik ik 1 a 2 keer per week Head&Shoulders. Kledij was ik hier apart (aparte wasmand voor mij) met Le Chat. En simpelweg weinig zeep gebruiken.
VitamineE olie al eens geprobeerd?
 
Hier de laatste jaren van zodra het wat kouder wordt last van rode geirriteerde vingerknokkels met kloven in. Een kwartiertje buiten wandelen in het weer van de laatste week (koudere wind) is al genoeg om dat in gang te zetten, laat staan twee uur op de fiets zitten. Iemand die iets kan aanraden dat geen vermogen kost? Het goedkoopste potteke crème van het Kruidvat is voor mij al genoeg zolang het helpt.
 
Hier de laatste jaren van zodra het wat kouder wordt last van rode geirriteerde vingerknokkels met kloven in. Een kwartiertje buiten wandelen in het weer van de laatste week (koudere wind) is al genoeg om dat in gang te zetten, laat staan twee uur op de fiets zitten. Iemand die iets kan aanraden dat geen vermogen kost? Het goedkoopste potteke crème van het Kruidvat is voor mij al genoeg zolang het helpt.
Uierzalf

Zalfje Kruidvat

Glycerona
 
@MisterV hier neutrogena, niet het goedkoopste maar heel weinig van nodig en niet lang een plakkerig gevoel.

@Sylverscythe in koude helpen baard en snor wel het beste, maar in de zomer maakt dat haar op armen en benen ook een verschil heb ik de indruk.
En inderdaad, geen 7 miljoen verschillende producten nodig, wegens parfum allergie is veel hier geurloos. Enige uitzondering is mustella voor de dochter en voor mezelf nuxe olie, ook omdat die niet lang blijft plakken.
 
Hier de laatste jaren van zodra het wat kouder wordt last van rode geirriteerde vingerknokkels met kloven in. Een kwartiertje buiten wandelen in het weer van de laatste week (koudere wind) is al genoeg om dat in gang te zetten, laat staan twee uur op de fiets zitten. Iemand die iets kan aanraden dat geen vermogen kost? Het goedkoopste potteke crème van het Kruidvat is voor mij al genoeg zolang het helpt.
Zowel Neutrogena als CeraVe volgens mijn vrouw. Al is dat wel voornamelijk voor het herstel, weet niet of die erg preventief gaan werken. Eigenlijk moet je dan zoals je voor lippen iets als Labelle aanbrengt een beschermlaag hebben. Vaseline is zoiets van de goede oude tijd maar dat is smerige rommel natuurlijk.
 
Zowel Neutrogena als CeraVe volgens mijn vrouw. Al is dat wel voornamelijk voor het herstel, weet niet of die erg preventief gaan werken. Eigenlijk moet je dan zoals je voor lippen iets als Labelle aanbrengt een beschermlaag hebben. Vaseline is zoiets van de goede oude tijd maar dat is smerige rommel natuurlijk.
Die neutrogena werkt voor beide heb ik de indruk.
 
Biologische sheabutter is ook goed voor droge handen en lippen in de winter, gebruik ik ook vaak voor mijn zoontje ipv bvb Mustella.
 
Sheabutter, Baobab olie, dudu osun uit Dakar, ...

Het klinkt meer de start van een zwoele tantra avond dan zeep :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw lacht soms wel met mijn dagelijkse smeersels maar het is of dat of met een afschilferend gezicht en opengesprongen handen rondlopen.

Sommigen hebben dit niet nodig terwijl anderen wel gebaat zijn bij extra hydratatie.
 
Terug
Bovenaan