De zeep/douchegel/creme/skincare thread

Douchegel: Rituals
Shampoo: Kérastase
Eau de toilette: Hugo Boss The Scent
Deo: Hugo Boss The Scent
Ik scheer mij elektrisch en gebruik daarna aftershave van Hugo Boss The Scent
Gezichtscrème: L'oréal Men Expert
Tandpasta: Collgate

Die Rituals en Kérastase zijn niet goedkoop maar dat is mij elke cent waard. Ik kan er echt van genieten om onder de regendouche te staan 's morgens en daar als een fris herboren mens uit te komen.
 
Als er nog zeep inhangt, dan beschimmelt dat niet hoor als je dat washandje laat hangen voor de volgende dag.

Van horen zeggen van een barbaar hé :unsure:
Het is maar dat je Acqua di Gio gebruikt want die is kapotlekker anders vind ik dat voor iemand die douchegel gebruikt voor zijn haar je het recht niet hebt om mij te quoten.🫤

Nee maar even serieus, als ik dat doe dan moeten mijn haar en ik in therapie. No way dat ik dan buiten kan komen zonder dat men denkt dat het vervroegd Halloween is.
Bah.😑
 
Het is maar dat je Acqua di Gio gebruikt want die is kapotlekker anders vind ik dat voor iemand die douchegel gebruikt voor zijn haar je het recht niet hebt om mij te quoten.🫤
aftershave: Aqua di Gio
washandjes gaan hier na gebruik in de was 😇 (eerst laten drogen hé, geen natte drek in mijn wasmand!)

verder:
douchegel: Kneipp
shampoo: Syoss
facewash: L'Oreal pure carbon
deo: Mennen stick
handzeep: Marcel's green soap (ik heb hier nog een fles douchegel en shampoo van dat spul staan ook)
 
Mijn haar;
1x/3 max 4 maanden een proteïne behandeling en als onderhoud/verzorging de volledige lijn van
Kérastase Spécifique Bain Divalent.
1x/10 dagen haarmasker gemaakt van de leave in en haarolie en dat doe ik zondagochtend in en was ik in de avond uit.

Lichaam; volledige lijn van Sakura (Rituals)
2x/week bodyscrub daarna foaming shower gel
Dagelijks sakura of Dove
Bodycreme ook van sakura voor na het douchen
Van lichaamsbeharing heb ik geen last meer danzij laserontharing.

Gezicht;
Reiniging alles van weldena
Dagcrème Estée Lauder Daywear en nachtcrème Nightwear Plus
Oogcrème Clinique
Serum Balea (DM Duitsland)
Cuppen met gezichtsolie van Kruidvat of eender wat voor andere faceoil.

Make-up;
Ysl/Lancôme
Sheglam (shein)
Essence
Rare beauty

Parfum;
Flora van Gucci collectie
Miss Dior
 
Laatst bewerkt door een moderator:
aftershave: Aqua di Gio
washandjes gaan hier na gebruik in de was 😇 (eerst laten drogen hé, geen natte drek in mijn wasmand!)

verder:
douchegel: Kneipp
shampoo: Syoss
facewash: L'Oreal pure carbon
deo: Mennen stick
handzeep: Marcel's green soap (ik heb hier nog een fles douchegel en shampoo van dat spul staan ook)
Al die complexiteit :eek2: **huiver**
 
Douchegel: Nivea for men
Shampoo: Zwitsal voor kinderen

M'n haar wordt snel vet en allerhande shampoo's helpen niet. Al een paar keer dat de kapper zei: gebruik kindershampoo, 't is proper gewassen en al die extra brol zit er niet in die uw haar + hoofdhuid op termijn kan beschadigen. De vrouwen zijn er zot van.
 
Mijn haar;
1x/3 max 4 maanden een proteïne behandeling
Gij se heten truffel gij

Cuppen met gezichtsolie van Kruidvat of eender wat voor andere faceoil.
Deze moest ik opzoeken, maar ik weet het nog altijd niet wat het is?
Op google images vind ik dit, maar dat kan je vermoedelijk niet met je gezicht doen... :)

cuppen-1024x683.jpg
 
Gij gebruikt uw handzeep als aftershave en uw deo als shampoo of zo?
Ik heb nog nooit aftershave gebruikt en er eigenlijk zelfs nog niet bij stilgestaan waarvoor dat eigenlijk dient :unsure:

En douchegel als shampoo idd. Ook maar 1 of max 2 keer per week of zo.
 
Gij se heten truffel gij


Deze moest ik opzoeken, maar ik weet het nog altijd niet wat het is?
Op google images vind ik dit, maar dat kan je vermoedelijk niet met je gezicht doen... :)

cuppen-1024x683.jpg
Haha nee, althans toch niet dat ik weet. De officiële benaming is cupping, facial cupping dus sorry, my bad. Uit gewoonte zeg ik cuppen maar dat is geheel wat anders.
Facial cupping zorgt voor een goede doorbloeding, heeft het effect van natural facelift en voor vermindering van rimpels maar ik vind het gewoon fijn om te doen.🤗
Heb ook een tijd dermarollen gedaan voor mijn gezicht maar ain't nobody got time for that shit.
 
Douchegel: Tahiti Verkwikkend Hout
Shampoo: Head & Shoulders 2 in 1 Jeukende Hoofdhuid
Baardshampoo: Proraso Wood And Spice
Baard conditioner: Zeus Verbena Lime
Baardolie: Proraso Wood And Spice
Eau de toilette: Versace Pour Homme en Acqua Di Gio
Deo: Axe Marine
Tandpasta: Parodontax
Scheerschuim/gel: niets. (De delen van m'n lichaam die ik scheer :oi22: is met een Gilette mesje in de douche)


Maar ik ben op zoek naar een nieuwe deo. (Aanraders/tips zijn zeker welkom)
 
Heb eigenlijk een hekel aan alles wat in feite onnodig is. Als ik m'n vriendin met allerlei zalfjes en dittes en dattes bezig zie op haar gezicht, lijf, handen en voeten whatever, heb ik er toch m'n twijfels aan de effectiviteit ervan, want ik gebruik quasi nooit iets van zalfjes en ik zie er nog altijd goed uit :cool:
Ik gebruik misschien enkel eens een zalfje voor een wonde of extreem droge huid, of lipstick in de winter, maar nooit met regelmaat, totaal niet nodig...

Shampoo: Tot een 5-tal jaar terug steeds de klassieke vloeibare shampoo merken, maar door al die waterverspilling naar shampoobars overgeschakeld van allerlei merken en die aan het testen tot ik een leuke selectie heb. Vloeibare shampoo en conditioner dus voorgoed mee gestopt, tenzij op hotel ofzo als ik er geen bij heb.
Sinds juli tot heden samen met de vriendin een Solid shampoo for normal hair van Carrefour opgedaan, en nu met een ander merk begonnen, maar de verpakking al weggesmeten dus ken het merk niet meer...


Conditioner: idem, bar met vanille parfum, weet het werk niet meer want was een cadeau
Douchegel: Nivea Shower Gel Men Sensitive Pro Ultra-Calming plant based hemp seed oil (laatste pul douchegel die ik had liggen, maar zal er nooit meer kopen), in de plaats een goed blokje zeep
Zeep: Nen blok van Marseille (effectief ginder gekocht), de verzameling hotelzeepjes is op
Haartonic: n/a

Scheerzeep: n/a die baard trimmen maar...
Scheerschuim/gel: nog enkele liggen die zeker al 5 à 8 jaar oud zijn, maar geraken niet snel op als ik maar 1 à 2 x per jaar er alles eens af doe...
Baardshampoo: n/a
Baard conditioner: n/a
Baardolie: n/a

Wax: n/a

Gezichtscreme: n/a

Ogen: n/a

Deo: Marcel's Green soap, het liefst die met vanille
Wat ik ook nog heb liggen is aluinsteen, maar totaal geen effect voor mij, dus wie ze wilt hebben, shoot...

Tandpasta: Cattier bio tandpasta klei want ik verdraag de klassieke niet, heb altijd van die kotsneigingen dan :fingerguns::fingerguns_r:

Parfum: Fragonard Diamant

Eau de toilette: Boss, Issey Miyake L’Eau d’Issey, Armani Acqua Di Gio, Tommy en Paco Rabanne 1 Million
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Heb eigenlijk een hekel aan alles wat in feite onnodig is. Als ik m'n vriendin met allerlei zalfjes en dittes en dattes bezig zie op haar gezicht, lijf, handen en voeten whatever, heb ik er toch m'n twijfels aan de effectiviteit ervan, want ik gebruik quasi nooit iets van zalfjes en ik zie er nog altijd goed uit :cool:
Daar valt over te discussiëren :)

Sinds vorige week op aanraden van de vriendin eens begonnen met een vochtinbrengende crème. Wonder boven wonder helpt het wel wat tegen de schilfers op mijn voorhoofd. Vriendin gelukkig en geen zwarte muismat meer vol witte schilfers. Win-Win.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Nogal stevige allergie aan geurstoffen in zeep hier. Zou blijkbaar een bijproduct van de afbraak van geurstoffen zijn waar ik heftige jeuk van krijg en waarvan ik tot bloedens toe zit te krabben.

Vroeger alle soorten Sanex, Dove, Sunlight, Marseille, natuurwinkel shizzle zepen geprobeerd. Telkens jeuk na een week of 2. Axe of Rituals zepen kan ik al helemaal niet gebruiken. Of toch niet meer dan 1 of 2 keer.

Toevallig dan via via eens Dudu Osun (zwarte zeep) gekregen, gekocht op de markt in Dakar :unsure: Werkt super goed voor mij, enkel de huid kan er wat droog van worden. De afgelopen jaren heb ik op reis telkens 5 blokken meegenomen en daar kom ik net geen jaar mee toe.

Voor m´n haar gebruik ik 1 a 2 keer per week Head&Shoulders. Kledij was ik hier apart (aparte wasmand voor mij) met Le Chat. En simpelweg weinig zeep gebruiken.
 
Daar valt over te discussiëren :)

Sinds vorige week op aanraden van de vriendin eens begonnen met een vochtinbrengende crème. Wonder boven wonder helpt het wel wat tegen de schilfers op mijn voorhoofd. Vriendin gelukkig en geen zwarte muismat meer vol witte schilfers. Win-Win.
Meer water en minder pinten drinken man. Helpt ook veel...
 
Als ik m'n vriendin met allerlei zalfjes en dittes en dattes bezig zie op haar gezicht, lijf, handen en voeten whatever, heb ik er toch m'n twijfels aan de effectiviteit ervan, want ik gebruik quasi nooit iets van zalfjes en ik zie er nog altijd goed uit :cool:

Jij hebt dan ook geen last van:
- hormonale schommelingen die maandelijks je huid aantasten gaande van extra vettig tot extra droog
- het maatschappelijk vooroordeel dat een man met rimpels een "rijpe man met ervaring is" en een vrouw met rimpels een oude doos is.
- de huid die extra afziet van de weerselementen omdat wij geen/minder beharing als extra buffer hebben.

En daarnaast heeft de ene gewoon een gevoeligere huid dan de andere. De dochter is zich al een week aan het krabben aan de romp omdat ze veel last heeft van droge huid. Dan kan ik redeneren dat een 5-jarige niet zoals een baby ingesmeerd moet worden met mustella... Of ik kan haar huid die extra bescherming bieden die ze nodig heeft.
 
Baardzeep, baardshampoo, baardolie...
Ik had daar nog nooit van gehoord :laugh:
Als je een lange baard hebt, dan is die shampoo en olie een must.
Eens het begint te jeuken dan krab je alles open.

Vandaar dat zo een shampoo 3 keer de week en elke dag olie het beste is.
Ook voor degene die zouden zeggen, gebruik de shampoo voor je haar op je baard.

Stukje uit een artikel.

Omdat normale shampoo gemaakt is om je hoofdhuid te reinigen en te verzorgen, is hij eigenlijk niet goed geschikt voor je baard. Hij droogt bijvoorbeeld je baardharen maar ook de huid rond je mond uit, doordat hij de natuurlijke huidolie wegspoelt, waarna water uit je huid onbeperkt kan verdampen.

Daardoor kan je last van flinke jeuk, rode huid en schilfers krijgen. Je baard prikt meer, je huid is constant geïrriteerd en je zit telkens aan je baard te plukken en te wrijven, wat de problemen nog erger maakt.


Dag en nacht creme helpen voor mij enorm goed tegen rode vlekken in mijn huid ( acne ? )
Ook als ik buiten kom, dan mag het nog waaien/koud zijn.
Was er vroeger ook niet voor, maar ben wel blij dat ik er mee gestart ben.
 
Terug
Bovenaan