De zeep/douchegel/creme/skincare thread

Michster

Well-known member
Hoi all,

Tegenwoordig zie ik vaak reclame passeren op social media van persoonlijke verzorgingsproducten zoals Dr Squatch zeepblokken, "100 % natural" deodoranten en dergelijke.

De vraag die ik me stel: zijn er veel mensen (hier) die altijd blijven vasthouden aan een bepaalde "was-stijl"? Zeepblok vs douchegel vs ik weet niet(een blok houtskool misschien :D ) Verkies je om altijd met een zeepblok te hanteren onder de douche of werk je altijd met douchegel? Zweer je bij een bepaald merk om een of andere reden? Moet het organisch zijn of pak je gewoon wat het beste of goedkoopste is?

Of misschien zijn er mannen hier die zelfs een (minieme) skincare-routine hebben voor het slapengaan? Voor vrouwen is het allicht iets waarschijnlijker om hier 's avonds wat tijd in te steken, maar ben wel benieuwd om te lezen of er enkele of velen hier zijn. :)

Ik gebruik zelf quasi altijd gewoon een douchegel van adidas/axe of dergelijke die ik in promotie kon kopen en een simpel axe-deo zonder nog iets van extra skincare-producten toe te passen.
 
Douchen: lichaam douchegel Nivea sensitive of Dove
Haar: Nivea haar, conditioner 1/2 douchebeurten

Gezichtscreme: Nivea sensitive
Aftershave balsem: Nivea

Zie je een patroon? :unsure:

Zonder dagelijks/tweedagelijks smeren begint mijn huid te schilferen van droogte.

En in de winter elke avond handcrème of anders springen mijn knokels open.

Sommige mensen kunnen gerust door het leven zonder smeersels maar iedereen heeft een ander huidtype.
 
Gemiddeld gezien eender welke douchegel. Ik heb een voorkeur voor o.a. Sanex 0% waar niet teveel bijkomende zaken inzitten, maar in de praktijk brengt mijn vrouw dan een of andere goedkope fles van 2 liter mee uit de Action :unsure:
Meestal dient die zelfde douchegel ook voor mijn haar, zonder conditioner (a.k.a. wasverzachter).

Al jaar en dag liever een deostick dan deodorant, ik vind het redelijk irritant om mezelf half te vergassen. Eerder uit gewoonte is dat vaak Rexona of Dove for men. Als puber wel allerlei Axe-deo'geprobeerd maar ik vind veel van die geuren nu te sterk of te mottig.

En omdat ik soms wat last heb van een droge huid doe ik 's avonds al eens wat vochtinbrengende crème op mijn gezicht, of effectief een nachtcrème voor mannen als ik die heb staan (en aangezien ik dat altijd vergeet te kopen gebeurt dat niet zo vaak). Sinds vorige winter bleken mijn handen ook plots kloven te hebben door de koude, ik vermoed door in mijn onverwarmd rommelkot te trainen, dus daar smeerde ik dan ook wat op.
 
Laatst bewerkt:
Douchegel : Dove
Shampoo : Head & shoulders
Scheergel, aftershave balsem, gezichtscreme : allemaal van Nivea
Haargel : Garnier Fructis Style of Syoss
en sinds een paar jaar gebruik ik ook zo deo rollers (ook van Nivea) ipv gewone deodorant, die spuitbussen kan je je idd half mee vergassen, en zijn ook gewoon slecht voor het milieu.
Dus al bij al ben ik dus wel fan van Nivea, die hebben best veel goed gerief gericht op mannen
 
Laatst bewerkt:
Door de huidproblemen op mijn gezicht en hoofd, en mijn autisme :unsure:, zijn mijn producten nogal specifiek. Hiervan afwijken is eigenlijk een no-go voor mij, dus ik kan soms rondrijden van winkel tot winkel om de juiste geur douchegel, tandpasta, deo, etc te vinden... Ik snap oprecht al die mensen niet die voortdurend wisselen in deze producten.

Douchegel: Nivea Deep Clean (niet te verwarren met de gelijkaardige zwarte bus Active Clean :crazy:).
Shampoo: Clobex.
Gezichtsreiniger: CeraVe schuimende reinigingsgel.

Deo: L'Oreal Carbon Protection.
Gezichtscrèmes: 's ochtends de veel te dure Soolantra. 's Avonds Elidel. Bij opstoten op recept gemaakte cortizonezalf.
 
Douchen: lichaam douchegel Nivea sensitive of Dove
Haar: Nivea haar, conditioner 1/2 douchebeurten

Gezichtscreme: Nivea sensitive
Aftershave balsem: Nivea

Zie je een patroon? :unsure:

Zonder dagelijks/tweedagelijks smeren begint mijn huid te schilferen van droogte.

En in de winter elke avond handcrème of anders springen mijn knokels open.

Sommige mensen kunnen gerust door het leven zonder smeersels maar iedereen heeft een ander huidtype.
Deo: Dove
EDP: Acqua Di Gio EDP
Scheerzeep: Proraso
Haarwax: Schwarzkopf gentleman
 
Ik heb nog douchegel van Dove of Palmolive in reserve staan, en vooral ook in mijn zwemzak zitten om me te kunnen wassen na het zwemmen. Verder zit ik een beetje in een overgangsfase.

Haar: shampoo bar van Wondr (mijn favoriet) of shampoo van Likami, iets minder grote fan van die tweede. Geur is wel lekker, maar maakt veel minder schuim dan dat je van een (gewone) shampoo gewoon bent.
Lichaam: idem :love:

Handzeep: Likami
Gezichtscrème en body butter (droge huid, vooral in mijn buikstreek): Self (duur in aankoop maar gaat wel lang mee)
Zonnecrème (gezicht): First Things First van Skinbydings (heb er ook de spray van voor het lichaam, zaaaalig!)

Qua deodorant ben ik nog niet veranderd, maar ik denk dat ik op termijn ook een stick ga proberen.
 
Ik snap oprecht al die mensen niet die voortdurend wisselen in deze producten.
Een makkelijk huidtype hebben en geen medische huidproblemen, denk ik. Algemeen denk ik dat ik gezegend ben met een redelijk ok huid, mijn vader zag er op zijn 70ste ook nog een pak jonger uit, ondanks van zijn 14 jaar te roken als een Turk.
 
Toch al veel mensen die aanleunen bij traditionele/gekende merken gelijk Dove/Niveau. :) Ik denk bij het lezen dat ik in vergelijking met andere hier een simpel huidtype heb.

Voor de mensen (al dan niet met gevoelige huid): lijk je meestal de voordelen te voelen/zien van zo een vochtinbengende crème 's avonds tegenover als je dit een weekje niet zou aanbrengen?

Kan wel me goed inbeelden dat als het eenmaal deel is van je routine je liever naar dezelfde merken/producten grijpt.
 
Voor de mensen (al dan niet met gevoelige huid): lijk je meestal de voordelen te voelen/zien van zo een vochtinbengende crème 's avonds tegenover als je dit een weekje niet zou aanbrengen?

Kan wel me goed inbeelden dat als het eenmaal deel is van je routine je liever naar dezelfde merken/producten grijpt.
1 of 2 dagen vergeten smeren en direct last van een jeukende en/of schilferende huid hier.
 
Ik gebruik blokken aleppo zeep voor mijn haar en mijn lichaam. Redelijk goedkoop en geen gesleur met flesjes. Gewoon om de zes maanden een pakje blokken zeep gaan halen bij de plaatselijke buitenlandse supermarkt.
Om mij te scheren gebruik ik een vaste blok en zo een kwastje, zo een blok gaat belachelijk lang mee.
Voor een goede deo vind ik het wat zoeken, die natuur merken vind ik niet altijd even goed maar van die sprays ben ik ook niet zo tevreden.
 
Shampoo: Schwarzkopf of Syoss ofzo, niets speciaals. Ik let er vooral op dat het een shampoo is waarna ik geen conditioner meer moet gebruiken, bespaart me wat gedoe.

Douchegel: Petit Marseillais voor de snelle functionele douches, momenteel Aesop of Tiffany voor andere momenten. Ik wissel vaak eens van merk/geur.

Scheerzeep: Taylor of Old Bond Street (momenteel de Luxury, favoriet is Sandalwood) of Truefit & Hill (Apsley)

Aftershave: Nivea zonder alcohol

Deo: Dove Men+Care

Skincare: elke ochtend eerst face wash, dan exfoliating tonic, dan moisturizing lotion. In principe steeds de producten van Clinique.

Handzeep: Aesop, bij echt vuile toestanden Dettol.
 
Skincare: elke ochtend eerst face wash, dan exfoliating tonic, dan moisturizing lotion. In principe steeds de producten van Clinique.
american-psycho-christian-bale.gif
 
Douchegel: iets van Eucerin.
Shampoo: geen (afgeschoren haar op 1mm)
Gezichtscrème: nivea for men, maar zou het veel meer moeten smeren, heb een droge huid.
Deo: Zwitsal, maar als die er niet is, wat ik tegenkom, kan evengoed deo van de vrouw zijn.
 
Ik ben allicht in de minderheid, maar ik gebruik nu al meer dan een jaar geen shampoo meer om mijn haar te wassen. Enkel en alleen water en ik merk daar niets van problemen mee, althans niet met mijn haarlengte/stijl.
 
Douchen: zeepblok van Le Chat of Cadum.
Shampoo: een heel milde shampoo van Garnier Ultra Doux. En af en toe eens Selsun tegen roos.
Deo: Axe Marine.

Al 10 jaar of zo.
 
Docuhegel: Degene die mijn partner in het busje steekt.
Shampoo: Een of andere head and shoulders
Deo: Een of andere roller uit de action.

Het maakt hier niet zoveel uit.
 
men-13-in-1-shampoo-meme.jpg


En nu serieus:

Shampoo: Head & Shoulders, anders is het een winters sneeuwlandschap, ondanks de 47 haren die er nog op de kruin staan ("IJslands bos" is de bijnaam voor mijn hoofd)
Bodywash: je m'en fou! Letterlijk hetgeen in reclame staat bij Yves Rocher of de Colruyt. Nu is dat iets met olijven van Yves Rocher.
 
Ik wou hier juist een vraagske over stellen. Qua douchegel is t die van dove men + care, de gele, active fresh oid, redelijk opwekkend ipv de andere frissere geurtjes.

Maar terug naar mijn vraag, die gaat over een deo stick. Normaal gezien gebruikte ik altijd een spray, ook van dove, de zwarte of blauwe. Maar had zo een paar deo sticks gekocht samen met een parfum, was van bleu de chanel, en dit is echt goede deo, maar wel wat langs de dure kant om blijven te gebruiken, de geur van de stick zelf heeft niet bepaald de zelfde geur als het parfum, maar is gewoon een zeer goede stick.

Nu komt ie de vraag, kent iemand een deo stick (geen roller) met ook zeer goede kwaliteit, maar ietsje goedkoper als die deo van dat merk? Ik had dat toen bij ici paris xl gekocht, en was aan 2 producten kopen, 20 % korting op beiden. Maar ik zie dat alle grote parfumlijnen wel een deo stick hebben in hun assortiment.

Moet dus gewoon clean en fresh zijn, met zo een draaiknopje vanonder. Sindsdien gebruik ik deo uit een bus niet graag meer, ook met al die stoffen die ze daarbij steken, onder andere aluminium dacht ik?

Hoe goedkoper hoe beter, maar moet dus wel een kwalitatief product zijn, en redelijk neutraal eenmaal aangebracht. Ben benieuwd of iemand mij hier een goede tip kan geven, want die deo sticks van chanel tikken toch al eind in de 30 euro aan.

Heb wel nog een bon bij ici Paris xl van enkele tientjes, dus mag een parfum merk zijn, maar liefst dus goedkoper dan die ik hier nog liggen heb. Thx in advance.

En nog een kleine opmerking over head & shoulders. Ik geef toe dat dat roos weg kan toveren. Maar mijn persoonlijke mening, als je dat blijft gebruiken komt dat gewoon nog harder terug, althans voor mezelf. Gewoon niet teveel shampoo gebruiken qua hoeveelheid geeft voor mij veel betere resultaten. Heb bij stressmomenten wel wat roos, maar dit verdwijnt als sneeuw voor de zon na korte tijd (pun intended) :p
 
Ik heb nog douchegel van Dove of Palmolive in reserve staan, en vooral ook in mijn zwemzak zitten om me te kunnen wassen na het zwemmen. Verder zit ik een beetje in een overgangsfase.

Haar: shampoo bar van Wondr (mijn favoriet) of shampoo van Likami, iets minder grote fan van die tweede. Geur is wel lekker, maar maakt veel minder schuim dan dat je van een (gewone) shampoo gewoon bent.
Lichaam: idem :love:

Handzeep: Likami
Gezichtscrème en body butter (droge huid, vooral in mijn buikstreek): Self (duur in aankoop maar gaat wel lang mee)
Zonnecrème (gezicht): First Things First van Skinbydings (heb er ook de spray van voor het lichaam, zaaaalig!)

Qua deodorant ben ik nog niet veranderd, maar ik denk dat ik op termijn ook een stick ga proberen.
Wondr bars zijn goed met die oliën erin, arganolie erin verwerkt denk ik... Ik had zo eentje gratis gekregen via orange, en is idd goed product...
 
Terug
Bovenaan