De Youtube thread

In tijden van mijn Youtube-verslaving zou ik hier een hele lijst kunnen zetten. Ik was toen geabonneerd op honderden kanalen en ik had playlists van honderden videos die ik interessant vond. Veel kanalen die anderen hier hebben vermeld herken ik helaas. Maar ik ben echt blij dat ik er toch eindelijk vanaf ben gekomen want ik kan heel moeilijk omgaan met die eindeloze zee aan content. Allemaal leuk en wel als de informatie die ze je geven kwalitatief is EN je er daarna ook iets mee doet, of op zen minst onthoudt. En dat was bij mij niet het geval waardoor ik genoodzaakt was om er volledig mee te stoppen en mijn account te verwijderen.
Wat ik op "standaard" tv zie/zag, doe ik ook niet veel. Sommige dingen zijn daar ook het onthouden niet waard.
Ik gebruik Youtube meer en meer als alternatief voor een avond tv kijken. Paar filmpjes op voorhand kiezen en dan daar aan houden.
 
Ik volg niet snel iets op youtube maar sinds vorige week ben ik toch aan het kijken naar Edd China's Workshop Diaries.

Het gaat veel trager als Wheeler Dealers. Ook meer variatie in projecten. Misschien een beetje te traag en te gedetailleerd maar ik ga het toch volgen als zetelplakker.
 

+1 voor Redlettermedia.

In 2009 of zo eens toevallig op uitgekomen, toen nog met zijn Star Trek Generations, Insurrection en Nemesis reviews en sindsdien blijven hangen. Werkelijk één van de beste movie-youtubekanalen die er zijn. Wat vooral fijn is dat ze schijten op al die clickbait-kanalen met hun rode pijlen en cirkels.
 
- From Acorn to Arabella. Twee vrienden (en hun hond) bouwen een zeilboot in de tuin. Saillant detail: geen van beiden heeft ervaring met houtbewerking. Wekelijkse updates op vrijdag.

- Sampson Boat Company. Leo Sampson restaureert een 110 jaar oud zeiljacht "Tally Ho". Leo is wel een professioneel scheepsbouwer. Vergelijkbaar schip als Arabella, maar toch een volledig andere benadering.

- Edd China Workshop Diaries. Edd China, de wonderlijke mechanieker die onder andere meewerkte aan de vreemde wagens voor Top Gear doet hier wat Wheeler Dealers eigenlijk zou moeten zijn: oprecht sleutelen en het opwaarderen van wagens. Geen scripted reality of fake drama, maar gewoon een man die 15 minuten worstelt met een wielbout, en daar dan 14 minuten van op youtube zet. Doorspekt met onderkoelde Britse humor, en handige tech-tips voor de zelfsleutelaar.

- Allen Milyard. Milyard maakt motorfietsen die er op het eerste zicht ontzettend normaal uitzien, maar als je wat meer gedetailleerd kijkt, blijkt er heel veel zelfbouw aan te zijn. Dit alles zonder echt een grote werkplaats, maar gewoon met een ijzerzaag in het tuinhuis. Zoals zijn Flying Millyard, een 5 liter (!!!) 2-cylinder motorfiets, gemaakt van een deel van een vliegtuigmotor.

- Eric Haugen guitar. De ultieme gitaarleerkracht voor zij die "left of field" willen spelen. Zijn cursus over gitaartheorie is sowieso een must-see, maar hij gaat ook verder dan de theorie, met praktijkvoorbeelden over hoe die theorie te integreren in je spel. Bovendien altijd een erg goede klank, en nooit pedant.
 
Laatst bewerkt:
Dat Harry Mack met zijn Omegle Bars hier nog niet gepasseerd is, kan niet zo gelaten worden.
Absurd talent.

 
Even bumpen met:
Joshua Weissman: weer een kerel die kookt. Ontdekt door zijn "but better" serie, waarin hij verbeterde versies van fastfood maakt.
Paar leuke dingen ontdekt, zoals wat spekvet toevoegen aan je zelf gemaakte tortilla's.
 
AdultSwim 🤟
Eindeloos goeie programmas maar als je maar 2 playlists van hen chekt make it these ones; Infomercials & Off the Air
Off the Air bundelt meestal een hoop shorts rond een bepaald thema. Zoals hieronder een aflevering over Holes. Geniale tv .
Hun infomercials proberen je meestal fantastische producten aan te smeren waarvan je nooit zou weten ze nodig te hebben.
Ook hun "unedited footage of a bear" is fenomenaal maar die playlist zit vol met parels.

Echt jammer dat wij die post niet hebben. :/


Sixty Symbols en Periodic videos verdiepen zich in de chemie en gaan daarin soms droog vrij diep dus je moet wel wat aankunnen. :fingerguns_r:
Numberphile is gelijkaardig maar dan met een focus op wiskunde, het Perimeter Institute is dat ook maar dan voor fysica en PBS SpaceTime ook maar dan meer ivm met kosmologie.
Also; PhilosophyTube

Het officiele kanaal van de wetenschappelijke publicatie nature is behoorlijk random aangezien die gerenomeerde journals uitbrengen in zowat alle takken van de wetenschap maar weet vaak kort en bondig actueel research uit de doeken te doen.
Ook Quanta Magazine heeft zo een gelijkaardige kanaal vol met interessante uitleg over de meest uiteenlopende onderwerpen
Nasa Ames & JPL ook altijd de moeite.


KaptainKristian's kanaal gevuld met korte pop en cult movie centric essays zijn ook smullen en altijd van hoog niveau.
Ook Exurb1a's soms bevreemdende maar altijd grappige en vaak ook ietwat filosofische sci-fi shorts zijn volledig mijn ding.

Deze is enkel voor de fans maar het officieel warhammer kanaal van Games Workshop broadcast; tutorials, lore, tips & tricks, paint courses, combat guides, ... zelfs warhammer live action shorts & anime.

oh en het kanaal van Belle Delphine ofc.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
My Mechanics
Persoon die alles opnieuw begint te restaureren. Zie kapotte historische lampen, messen enzovoort. Begint ook opnieuw onderdelen te frezen, CNC enzovoort. Je ziet dus ook alleen handen en niets van gezicht of stemmen. Puur geluid van onderdelen en het herstellen ervan.

Jon Olsson
Op zich bekende ex- bekende skier die gekend is geworden door zijn Audi RS6 en Lambo met skibak. Heeft 5 jaar geleden begonnen met het VLOG verhaal elke dag. Was op zich best amusant om dit te volgen. Nu is het een pak minder.

The Rad Brad
Vrij bekende "youtuber" die altijd let's plays doet. Zeer down to earth persoon die zeker niet glijdt op zijn success.

AMMO NYC
Geen ammo of wapens maar detaileren van wagens.

Vermijlen Car Detail
Belgische car detailer. Denk dat deze zeker in de top 10 detailers hoort die ik ken. Top producten, asmr detailen enz.
 
Rammstein in Amerika

Ultrarunning Karl Sabbe

a man among orca’s

dark web full documentary

Average Rob Road to Ironman
 
Terug
Bovenaan