De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Voor mensen die al eens een Canyon gekocht hebben, hoe werkt die vooruitbetaling precies? Ik verwachtte dezelfde week nog een betalingsmail eigenlijk maar tot zover niets ontvangen.

Zegt natuurlijk weinig als Zwift gebruikt.
Ik pak wel niet altijd tempus fugit eh! :sop::laugh:
Maar concreet 171h al in het zadel gezeten dit jaar en 23k HM's gedaan.
En als ik hier in de buurt 3u ga fietsen heb ik met moeite 200hm's :p
Dus het gros zijn allemaal virtuele HM's.

Leuk is dat toch ook niet?
Ik heb geen enkel probleem met eens een gillet aan te doen als het onderweg begint te regenen, maar op zo´n slechte dagen?
Het water dat langs de verluchting in u schoenen naar binnen komt, u drijfnatte sokken die je een paar uur voelt 'soppen' in u schoenen, remmen die niks doen (ik heb nog velgremmen), uwen bril die constant vol vuiligheid hangt... nee, ik kan mij leukere dingen inbeelden.
Die remmen begrijp ik wel, maar de rest stoort me minder. Ik zit veel liever in slechte omstandigheden buiten dan op Zwift. Maar da’s voor iedereen anders natuurlijk.

Zwift is vooral interessant voor mij zodat mijn vrouw weg kan ‘s avonds of in het weekend zonder dat er een babysit nodig is. De specifieke trainingen zijn ook mooi meegenomen. Maar niets verslaat buiten fietsen.

Jaloers op al die gereden afstanden hier. Ik denk dat ik dit jaar alleen al 7 weken van de fiets ben gehouden door ziekte, wat de motivatie niet ten goede komt om elke keer terug vanaf nul te beginnen.
Op heel veel vlakken is 2023 een topjaar, maar qua gezondheid en sport kan en moet er nog veel verbeteren :rofl:

Planning is ook een groot probleem bij mij, zeker nu met een zwangere vrouw (die er deze keer fysiek wel veel last van heeft) en een twee jarige vind ik het precies moeilijk om mijn tijd goed te kunnen verdelen.

Even serieus: ik stond ervan versteld hoe gelijkaardig de inspanning van Alpe de Zwift beklimmen is, aan die van een echte beklimming van een uur in de Alpen.

Even serieus: ik stond ervan versteld hoe gelijkaardig de inspanning van Alpe de Zwift beklimmen is, aan die van een echte beklimming van een uur in de Alpen.
ja, als je uw trainer realism op 100pct zet kan ik mij dat wel inbeelden. Anders ga je veel eenvoudiger een hoge cadans kunnen aanhouden dan je op een echte klim kan (met een semi-compact bv)

ja, als je uw trainer realism op 100pct zet kan ik mij dat wel inbeelden. Anders ga je veel eenvoudiger een hoge cadans kunnen aanhouden dan je op een echte klim kan (met een semi-compact bv)
Groot verschil waarschijnlijk ook tussen mtb (waar je langer hogere cadans zult kunnen aanhouden) en koersfiets. Geen ervaring met koersfiets hier.

Terechte opmerking.

De politie kent dus zelf de regels niet 🙄

iemand van de Limburg die mij een crankstel kan wisselen? heb dat materiaal niet daarvoor
Wat heb je mss nodig?

Zegt natuurlijk weinig als Zwift gebruikt.
Maakt toch weinig uit? Zelfs als dat 5000km Tempus Fugit is, is dat nog altijd het equipvalent van pakweg 3500km. Das toch vrij behoorlijk eind april imo. En om eerlijk te zijn: als je de mentale veerkracht hebt om 5000km op datzelfde saaie rondje te rijden spreekt dat ook al voor u. Als je op Zwift ook het klimwerk niet schuwt moet dat kwa inspanning zeker niet onder doen voor elk weekend 200km met de club in de polder te gaan rijden zonder ne meter kop te doen, integendeel. En zo zijn er ook veel.
Zelfs dan is er weinig verschil. In het echt moet je wel schakelen in de haarspelbochten waar je op Zwift bij lage trainer difficulty setting gewoon kan doorduwen op 1 verzet. Alpe du Zwift is inderdaad vrij gelijkaardig aan Alpe d'Huez.
Het grootste verschil is wrs de temperatuur, Alpe du Zwift rijdt je bij een gematigde temperatuur. Bij Alpe d'Huez wordt je met een beetje pech zachtjes gekookt aan 40° beneden in Le Bourg-d'Oisans...

Wat heb je mss nodig?
Het klopt toch? Vanaf 15 op de baan tenzij het fietspad het niet toelaat? Of mis ik iets?
Tijdens die controles hebben we wel rekening gehouden met de staat van het fietspad. We kunnen niet verwachten dat er gefietst wordt op een fietspad in slechte staat, waar mensen hun leven moeten riskeren.
Dat gezegd zijnde hoort een groep van 10 man ook eigenlijk al niet meer op een fietspad/jaadpad thuis. Zorgt alleen maar voor nóg gevaarlijkere situaties.

Maakt toch weinig uit? Zelfs als dat 5000km Tempus Fugit is, is dat nog altijd het equipvalent van pakweg 3500km. Das toch vrij behoorlijk eind april imo. En om eerlijk te zijn: als je de mentale veerkracht hebt om 5000km op datzelfde saaie rondje te rijden spreekt dat ook al voor u. Als je op Zwift ook het klimwerk niet schuwt moet dat kwa inspanning zeker niet onder doen voor elk weekend 200km met de club in de polder te gaan rijden zonder ne meter kop te doen, integendeel. En zo zijn er ook veel.

Zelfs dan is er weinig verschil. In het echt moet je wel schakelen in de haarspelbochten waar je op Zwift bij lage trainer difficulty setting gewoon kan doorduwen op 1 verzet. Alpe du Zwift is inderdaad vrij gelijkaardig aan Alpe d'Huez.
Het grootste verschil is wrs de temperatuur, Alpe du Zwift rijdt je bij een gematigde temperatuur. Bij Alpe d'Huez wordt je met een beetje pech zachtjes gekookt aan 40° beneden in Le Bourg-d'Oisans...

Kilometers lang harken op de 36/30 aan een cadans van 65 vs losjes de virtuele 36/50 gebruiken en aan een lekkere 90rpm bollen is toch echt een wereld van verschil vind ik.

Met de range die roadbikes tegenwoordig hebben is dat verschil natuurlijk minder essentieel, maar de grootste uitdaging bij het beklimmen van een Ventoux/Stelvio/Alpe zit (zat?) hem toch gewoon in het rond krijgen van uw verzet. Iedere tientonner met een beetje doorzettingsvermogen rijdt die klimmetjes naar boven op een 32/50, maar je moest toch al een beetje fitness hebben om dat op een 36/25 te doen.

Wat heb je mss nodig?
wou een vermogensmeter kopen online :)

Terug
Bovenaan