De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Vervallen doet dat niet, of toch niet heel snel.
Maar een gel is niet puur suiker, dat is ook een raar gegeven puur suiker.
Suikers zijn koolhydraten, sachariden, en daarin heb je mono- en polysacchariden
Een voorbeeld is een maltrodextrine, een polysaccharide die een binding is van meerdere glucoses. Nu is het zo dat bepaalde verbindingen niet eindeloos gebonden blijven en dus na verloop van tijd ontbinden en je dus geen verbinding binnen krijgt maar glucoses die ontbonden zijn.
Sowieso is glycosidebinding vatbaar voor hydrolyse, de ontbinding door opname van een water molecuul.

Dat zijn allemaal geen rampen. Maar als jij denkt dat je een gelletje van 30g koolhydraten aan het nuttigen bent en de nuttige koolhydraten blijken maar 10-15g nog te zijn dan is dat gewoon een ander product natuurlijk.

Mooi verhaal, wel benieuwd naar uw uitleg over hoe de ontbinding van koolhydraten in kleinere koolhydraten een verlaging van de totale hoeveelheid koolhydraten per gel met zich mee kan brengen.

Daarnaast mag er geen water aan uw product kunnen, dus die hydrolyse gebeurt niet. Als er water aan kan, is uw verpakking open. Iedereen heeft wel het gezond verstand van geen producten op te eten waarvan de verpakking reeds open was.

Mooi verhaal, wel benieuwd naar uw uitleg over hoe de ontbinding van koolhydraten in kleinere koolhydraten een verlaging van de totale hoeveelheid koolhydraten per gel met zich mee kan brengen.

Daarnaast mag er geen water aan uw product kunnen, dus die hydrolyse gebeurt niet. Als er water aan kan, is uw verpakking open. Iedereen heeft wel het gezond verstand van geen producten op te eten waarvan de verpakking reeds open was.
Niet elke monosacharide is hetzelfde eh.
Glucose en fructose zijn beide monosachariden, maar ons lichaam behandelt beide op een andere manier.

Je moet trouwens eens kijken naar wat er in uw sis gel zit. Er ligt nu 1 naast mij.
Water, 33% maltodextrose, gel additieven, houdbaarheidsadditieven zoals sodium, natriumbenzonaat en kaliumzout.

Om toch maar even te nuanceren dat je geen gels moet weggooien. Maar dat je ze ook niet moet laten rijpen zoals een orval.

Niet elke monosacharide is hetzelfde eh.
Glucose en fructose zijn beide monosachariden, maar ons lichaam behandelt beide op een andere manier.

Je moet trouwens eens kijken naar wat er in uw sis gel zit. Er ligt nu 1 naast mij.
Water, 33% maltodextrose, gel additieven, houdbaarheidsadditieven zoals sodium, natriumbenzonaat en kaliumzout.

Om toch maar even te nuanceren dat je geen gels moet weggooien. Maar dat je ze ook niet moet laten rijpen zoals een orval.
Bedankt om even de ingrediëntenlijst van uw gel af te lezen, 10/10.
Je verklaart nog altijd niet waarom uw totale hoeveelheden koolhydraten zou zakken.

Vervallen doet dat niet, of toch niet heel snel.
Maar een gel is niet puur suiker, dat is ook een raar gegeven puur suiker.
Suikers zijn koolhydraten, sachariden, en daarin heb je mono- en polysacchariden
Een voorbeeld is een maltrodextrine, een polysaccharide die een binding is van meerdere glucoses. Nu is het zo dat bepaalde verbindingen niet eindeloos gebonden blijven en dus na verloop van tijd ontbinden en je dus geen verbinding binnen krijgt maar glucoses die ontbonden zijn.
Sowieso is glycosidebinding vatbaar voor hydrolyse, de ontbinding door opname van een water molecuul.

Dat zijn allemaal geen rampen. Maar als jij denkt dat je een gelletje van 30g koolhydraten aan het nuttigen bent en de nuttige koolhydraten blijken maar 10-15g nog te zijn dan is dat gewoon een ander product natuurlijk.
Ach kom dat is toch ook overdreven?
Dus als je pech zou hebben met een gelletje kan dit al gebeuren terwijl de THT datum nog niet overschreden is. En zouden we het verschil wel merken?
Stipt op die datum zal het niet gebeuren dus zijn ze inderdaad nog perfect bruikbaar.

Ik ben aan het kijken om samen met mijn vriendin naar Zwitserland te gaan binnenkort (hebben nog geen exacte datum).
Nu gaan we er niet echt een fietsvakantie van maken aangezien zij niet fietst, maar ik ga mijn fiets wel meenemen en had graag 1 of 2 hele mooie klimmetjes meegepikt. (moet niet perse de zwaarste zijn maar liefst wel mooi)

Nu was ik aan het zoeken wat de mooiste plaats is om naartoe te gaan waar je wel wat bezienswaardigheden hebt (Natuur maar liefst ook wel wat mooie gebouwen of bruggen ofzo).
Eventueel zouden we naar 2 of zelfs 3 verschillende plaatsjes willen gaan in een kleine week.

Iemand goede tips of ervaringen?
:D

Ik. Ben. Die. Regen. Beu!
Ja, ten opzichte wat een week geleden voorspeld was, ist triestig.
Der zijn per chance wel wat momenten dat het mooi is, maar dan moet je wel kunnen natuurlijk. Hier in't Oosten was het gisteren heel mooi tot s'avonds, per chance is mijn gok hieromtrent goed uitgekomen en mijn dagje verlof goed kunnen omfietsen. :) Vandaag was het voormiddag ook wel echt mooi. Maar het is fijner als je wat meer flexibiliteit hebt wanneer je kunt gaan fietsen inderdaad!

tis bijna 6 maanden geleden dat we nog eens 20C hebben bereikt.... echt triestig aan het worden! Ik gister ook toevallig verlof gepakt en 120km gaan chillen rond Valkenburg ZALIG!

Ik rij dan nog liefst offroad, en het ligt er momenteel op de meeste plaatsen echt slecht bij. Vorig jaar deze tijd lag het al behoorlijk droog en hard…

't Is bijna mei en ik heb ook opmerkelijk minder gefietst dan normale jaren, door het weer. Vandaag was het dan wel windstil, maar weer met regen dus heb ik gepast.

't Is bijna mei en ik heb ook opmerkelijk minder gefietst dan normale jaren, door het weer. Vandaag was het dan wel windstil, maar weer met regen dus heb ik gepast.

Ik niet, ik heb eigenlijk een heel goed jaar tot nu toe. Het is wel altijd koud en grijs, maar qua regen valt het toch mee? Ik heb deze week al 250 km en morgen nog een ritje van 100 in de voormiddag.

Je moet gewoon goed plannen en een beetje flexibel zijn.
En natuurlijk erbij nemen dat uw fiets vuil kan worden en dat er vies veel wind kan staan.

Want dat laatste is ook wel een ding dat mij tegensteekt, die verdomde wind altijd…
Echt man elke keer als het dan niet regent is het windkracht 4 of 5.

Kan ik niet buiten rijden dan rij ik gewoon binnen. Dus dat houdt mij niet tegen.
Lastig is dan wel dat ineens de zon begint te schijnen, ik indoor voor een raam zit en dus echt gebraden wordt door de zon en het in de pain cave 21+ graden is.

'Kan ik niet buiten rijden dan rij ik gewoon binnen. Dus dat houdt mij niet tegen.
Lastig is dan wel dat ineens de zon begint te schijnen, ik indoor voor een raam zit en dus echt gebraden wordt door de zon en het in de pain cave 21+ graden is.
Thank god voor zwift idd. Net een ritje met GXY gereden...

Ik niet, ik heb eigenlijk een heel goed jaar tot nu toe. Het is wel altijd koud en grijs, maar qua regen valt het toch mee? Ik heb deze week al 250 km en morgen nog een ritje van 100 in de voormiddag.
Dat is dan met de koersfiets wss? Met de mtb vind ik er stilaan geen fun meer aan om een voormiddag te fietsen en een namiddag te moeten kuisen en smeren.

Terug
Bovenaan