De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Toer Middelkerke -Nwp-Odk gedaan, eerste rit met exceed nr 2, halfweg plots een gekraak uit het frame bij kracht zetten. Zeer irritant.

Onderweg gestopt , afgestrapt naast fiets, voorrem induwen en met hand kracht op krank zetten, het geluid kwam duidelijk uit het frame, eerder achteraan.

Thuis gekomen, de Quick release even gelost van het achterwiel, teruggestoken, draaitje met de umbraco, lijkt nu weg.

Bijna zat ik aan mijn 2e retour, grrr.

@Chauffagist bij mtb’en ga je op tijd en stond altijd wel eens wat gekraak en gepiep hebben links of rechts. Zelfs met quasi nieuwe fietsen.
Beter aan gewoon worden of andere hobby zoeken indien ge niet continue geïrriteerd wilt rondrijden.

Ik heb dat aan mij stuur, is al een fiets van paar jaar oud maar toch, niet echt de leukste plaats als dat begint te kraken 😝

@Chauffagist bij mtb’en ga je op tijd en stond altijd wel eens wat gekraak en gepiep hebben links of rechts. Zelfs met quasi nieuwe fietsen.
Beter aan gewoon worden of andere hobby zoeken indien ge niet continue geïrriteerd wilt rondrijden.
Ik weiger dat gewoon te worden. :v Desnoods vijs ik hem volledig uit elkaar.
Hoe sommigen met zo'n krakend kraam kunnen rondrijden, ik zal het nooit begrijpen.

----
Vorige week eindelijk eens een momentsleutel gekocht. Gedaan met het nattevingerwerk. :unsure:

Hoe sommigen met zo'n krakend kraam kunnen rondrijden, ik zal het nooit begrijpen.

----
Vorige week eindelijk eens een momentsleutel gekocht. Gedaan met het nattevingerwerk. :unsure:
Nu bekijkt ge het weer zwart/wit natuurlijk.
Er is een verschil tussen af en toe eens een zacht kraakje en ne mtb die precies uit elkaar valt en die ge van 50m ver hoort aankomen hé.

Hoeveel kleine piepjes en krakjes die ik al gehad die willekeurig opduiken en weer verdwijnen de week nadien. Als ik elke keer gefrustreerd mijn fiets half uiteen ga vijzen, pfff.
Na +15j op de mtb weet ik perfect wat ik kan negeren en wat niet.
Sommigen zijn meer bezig met uiteen vijzen en kuisen dan met het fietsen. Ieder zijn ding maar dat hoeft voor mij niet.
En nee, in rij absoluut niet rond op een wrak. Mijn mtb’s zijn altijd perfect in orde en heb zo goed als nooit problemen. Maar een krakse af en toe 🤷‍♂️

(waar ik het dan weer wel van krijg zijn piepende niet/slecht gesmeerde kettingen. Valt vooral op bij groepen wielrenners die passeren😆)

----
Klopt, dit was echt wel een storend gekraak van het frame. Ik dacht eerst de trapas, maar lijkt me straf bij een nieuwe fiets die zijn eerste rit doet. Nu zien wat het morgen geeft als ik nog eens een rit doe.

Gisteren een MTB tocht gereden in het Waregemse (cyclo was ook een optie). De organisatie kwam van een fietsenmaker/winkel.
Opvallend: de bikewash was enkel uitgerust met hoge druk reinigers. Ze stonden zo hard ingesteld dat ik mensen hun decals van de vork zag spuiten. RIP menig bearing. Een geniepige manier om werk te genereren als fietsenmaker, dat wel.

Alles los en montagepasta aanbrengen waar mogelijk.
Heb ik wel ergens liggen, goeie tip!

Vanochtend ritje van 60km gedaan. Toen ik wou vertrekken net aan het regenen dus nog even gewacht. Vreesde al het ergste voor een rit in de regen, maar onderweg alles op geteld eigenlijk maar 15min regen ofzo gehad.

Zomeruur begint nu toch wel echt dichterbij te komen, nog maar een kwestie van tijd eer de armen en benen verlost worden van het textiel!
De winter vliegt hier wel voorbij, wat training betreft. Deze winter gekozen om ipv meerdere sessies op de rollen, te werken op krachttraining (DL + squat) in combinatie met een >3u Z1-2 rit per week. Binnen een paar weken bouw ik het krachttrainen af ten voordelen van kwalitatieve training op de rollen, eens benieuwd waar ik dan ga eindigen met mijn FTP zo rond mei!
Ik ga me iig actief geamuseerd hebben en dat is wat telt. :cool:

Zomeruur begint nu toch wel echt dichterbij te komen, nog maar een kwestie van tijd eer de armen en benen verlost worden van het textiel!
De winter vliegt hier wel voorbij, wat training betreft. Deze winter gekozen om ipv meerdere sessies op de rollen, te werken op krachttraining (DL + squat) in combinatie met een >3u Z1-2 rit per week. Binnen een paar weken bouw ik het krachttrainen af ten voordelen van kwalitatieve training op de rollen, eens benieuwd waar ik dan ga eindigen met mijn FTP zo rond mei!
Ik ga me iig actief geamuseerd hebben en dat is wat telt. :cool:
Hoe ziet zo'n krachttraining er uit (hoeveel reeksen en reps)?

Terug
Bovenaan