De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Maar de 830 heeft ook navigatie zeker hé? Ik weet alleszins uit ervaring dat een 530 zijn “back to start” verschrikkelijk slecht is. En met mijn oriëntatievermogen (~ dat van een dweil) mis ik dat toch wel

Maar de 830 heeft ook navigatie zeker hé? Ik weet alleszins uit ervaring dat een 530 zijn “back to start” verschrikkelijk slecht is. En met mijn oriëntatievermogen (~ dat van een dweil) mis ik dat toch wel
Bij de 830 kan je een adres ingeven, bij de 530 kan je een plaats op de kaart aanduiden.

Zelf geen issues met terug naar start.

830 kan je naar een specifiek zelf ingegeven adres navigeren en heb je een touchscreen.

530 kan je op de kaart aanduiden of gekende punten navigeren en is bediening met toetsen.

In reviews lees ik dat Garmin de beste is qua navigatie, maar in mijn directe omgeving hoor ik net meer mensen die daar niet tevreden over zijn. Vaak vastlopen, route herbereken bij een foute afslag duurt zeer lang...

Iemand die Wahoo en Garmin kan vergelijken obv eigen ervaringen?

Ik ben gewoon op zoek naar een toestel dat de standaard waardes (snelheid, afstand, hartslag,...) op een ordentelijke manier kan weergeven, en navigatie is bij mij ook belangrijk gezien ik wekelijks een route op strava maak en dan in mijn GPS laad.

Het weergeven van profiel en stijgings% tijdens klimmen hebben beide toestellen zie ik, is ook wel een belangrijke.

Als je een route inlaadt, moet de gps niets meer berekenen he.

Als je van de route afwijkt is herberekening inderdaad dramatisch bij Garmin (530).
Geen idee hoe dat zit op wahoo.

Voor mij sowieso niet doorslaggevend. Het is natuurlijk wel de bedoeling zoveel mogelijk op de route te blijven :)

Ik heb nu enkele weken de wahoo bolt V2. Zeer tevreden over. Die heeft een automatische herleiding naar de route indien je mist of moet omrijden. Tot nu toe die enkele keren het geval was ging dat feilloos. Wat wel ambetant is als je een route hebt maar je start niet aan het begin van de route gaat hij jou niet navigeren naar het dichtstbijzijnde routepunt daar moet je zelf maar naartoe zien te navigeren en dat is een minpunt. Verder eigenlijk niks op te merken aan de wahoo. De app is ook heel duidelijk en je kan via de app heel je toestel instellen zoals je zelf wil. Persoonlijk vind ik dat een voordeel. je hebt een groter scherm met touchscreen op je smartphone. Enig minpuntje is misschien dat de gps echt wel klein is maar eigenlijk wel duidelijk genoeg.

In reviews lees ik dat Garmin de beste is qua navigatie, maar in mijn directe omgeving hoor ik net meer mensen die daar niet tevreden over zijn. Vaak vastlopen, route herbereken bij een foute afslag duurt zeer lang...

Iemand die Wahoo en Garmin kan vergelijken obv eigen ervaringen?

Ik ben gewoon op zoek naar een toestel dat de standaard waardes (snelheid, afstand, hartslag,...) op een ordentelijke manier kan weergeven, en navigatie is bij mij ook belangrijk gezien ik wekelijks een route op strava maak en dan in mijn GPS laad.

Het weergeven van profiel en stijgings% tijdens klimmen hebben beide toestellen zie ik, is ook wel een belangrijke.
Hammerhead Karoo2 is superieur op vlak van navigatie, re-routing, etc. Ook qua user experience ligt die mijlenver voor op concurrentie. Batterijduur is zwakker dan wahoo/garmin, maar nog steeds meer dan voldoende (ca. 10% per uur). Niet onlogisch wegens cpu en vooral het scherm. Dat is groot, met kleur, en heel reactief. Toestel draait op een versie van Android, met ene update elke 2 weken. Ook kan je feature requests doen.
Je kan volledig zelf bepalen welke gegevens er op welke schermen staan, dus visibiliteit van parameters bepaal je helemaal zelf.
Ook profiel van beklimmingen verschijnen wanneer je eraan begint.

Ik heb zelf ook de garmin 530 en matig tevreden. Loopt soms vast, herberekenen van de route is dramatisch... Ik wist het volgende zelf niet maar wanneer je de gps aan de pc hangt, haalt hij updates van maps binnen. Via het toestel zelf was dit bij mij niet het geval. Verklaart wellicht de af en toe matige navigatie tijdens mijn MTB rit. :unsure:

Ik heb nu enkele weken de wahoo bolt V2. Zeer tevreden over. Die heeft een automatische herleiding naar de route indien je mist of moet omrijden. Tot nu toe die enkele keren het geval was ging dat feilloos. Wat wel ambetant is als je een route hebt maar je start niet aan het begin van de route gaat hij jou niet navigeren naar het dichtstbijzijnde routepunt daar moet je zelf maar naartoe zien te navigeren en dat is een minpunt. Verder eigenlijk niks op te merken aan de wahoo. De app is ook heel duidelijk en je kan via de app heel je toestel instellen zoals je zelf wil. Persoonlijk vind ik dat een voordeel. je hebt een groter scherm met touchscreen op je smartphone. Enig minpuntje is misschien dat de gps echt wel klein is maar eigenlijk wel duidelijk genoeg.
Hoe zit het met de batterij? Ik heb een 7-tal jaar de Bolt V1 en de batterij begint mij tegen te steken.
20% per uur is geen uitzondering. Als ik de specs bekijk, lijkt de batterij niet verbeterd.

Hoe zit het met de batterij? Ik heb een 7-tal jaar de Bolt V1 en de batterij begint mij tegen te steken.
20% per uur is geen uitzondering. Als ik de specs bekijk, lijkt de batterij niet verbeterd.
Moest je willen upgraden: Stuur zeker eens een mailtje naar Wahoo met de vermelding van uw batterij en je gaat ongetwijfeld een mooie kortingscode krijgen. Ik had die gemaild nadat mijn Wahoo in't wasmachine had gezeten. Na een zware val thuisgekomen met een kapot achterwiel, gescheurde broek en vest en alles in't wasmachine gegooid zonder na te denken, inclusief mijn Wahoo. Mailtje gestuurd of dat nog kon hersteld worden, spel was ook al 5 jaar oud, en als antwoord een coupon van -40% gekregen.

Ik heb nu de Roam, batterij is wel echt uitstekend. Ik verbind de powermeter daaraan, soms mijn HR-monitor en gaat echt heel lang mee. Laadt ook zeer snel op, dus voor bikepacking ook wel de moeite als je even een stopcontact tegenkomt. Enige minpunt, zeker tov de Bolt, is dat de kaart wel echt trager reageert dan vroeger. In- en uitzoomen op die Bolt met Z/W-scherm vond ik zeer reactief en duidelijk, ik merk dat ik daar wat op mijn honger blijf zitten tov. vroeger. Voor de rest wel enorm tevreden, maar dat was ik van de Bolt V1 ook. Uitstekende units wat mij betreft en de (beperkte) knoppen werken uitstekend, zelfs met dikke winterhandschoenen aan. Touchscreen zou ik nooit meer willen op mijn fiets GPS.

Terug
Bovenaan