Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oliver NaesenEr is maar één reden om voedsel te consumeren tijdens het sporten en dat is om de voorraden terug aan te vullen.
Zeker op een tocht van 4u is dat nodig.
Met drank heb je een makkelijke manier om die voedingsstoffen binnen te nemen. Ga je dat met vast voedsel of gels doen dan is dat een pak belastender voor de maag.
Maar natuurlijk zullen er ook mannen zijn die 4u gaan rijden en enkel maar water meenemen en niks om te eten
Uitgewrongen thuiskomen op een heel nieuw level![]()

Dat is zeker zo. Op de mtb rijd ik bij lange tochten altijd met camelbak. Dan heb ik 2l en heb je onderweg nog een keer of 3 een bevoorrading. Dan drink je effectief 2,5 a 3l.
Op de koersfiets rijd ik alleen maar met 750ml bidons, ik heb nog kleine liggen maar zie er het nut niet van in. Dan heb ik toch al 1,5l mee om te beginnen.
Ik heb zelfs een 950ml bidon voor hete dagen. Trekt op niks maar goed, er wordt toch al op mij neergekeken als pinarello rijder dus dat kan er ook nog wel bij.
zal wel geen probleem zijn. Wat meestal werkt: een torx erin duwen. Je verneukt er wel je bitje mee. Als je zelf niet durft, je FM zal dit in een minuut of 2 wel fixenNieuwe schijf gestoken op mijn voorwiel en zou de pistons moeten terugduwen, blokjes slepen een beetje.
Nu is de kop van die schroef om de blokjes vast te zetten volledig afgesleten, geen idee hoe dat nu weer is kunnen gebeuren. Morgen dus naar de fietsenwinkel, hopelijk krijgen ze het er snel uit.
Nieuwe schijf gestoken op mijn voorwiel en zou de pistons moeten terugduwen, blokjes slepen een beetje.
Nu is de kop van die schroef om de blokjes vast te zetten volledig afgesleten, geen idee hoe dat nu weer is kunnen gebeuren. Morgen dus naar de fietsenwinkel, hopelijk krijgen ze het er snel uit.
Zijn de meeste blokjes niet standaard vastgezet met een platte schroevendraaier? Bij Shimano toch..zal wel geen probleem zijn. Wat meestal werkt: een torx erin duwen. Je verneukt er wel je bitje mee. Als je zelf niet durft, je FM zal dit in een minuut of 2 wel fixen
Hex bij Sram en Magura. Shimano, weet ik eerlijk gezegd niet vanbuitenHeel vaak voorkomend probleem!
Zijn de meeste blokjes niet standaard vastgezet met een platte schroevendraaier? Bij Shimano toch..
Kun je geen griptang (een vise-grip in de volksmond) op de kop zetten? Die bout zit normaal niet zo heel vast.Nieuwe schijf gestoken op mijn voorwiel en zou de pistons moeten terugduwen, blokjes slepen een beetje.
Geprobeerd, maar is al redelijk afgesleten en zit quasi om de grijper van de remblokken nu.Kun je geen griptang (een vise-grip in de volksmond) op de kop zetten? Die bout zit normaal niet zo heel vast.
Aangename verrassing. Blijkbaar zijn de KMC-kettingen van decathlon (huismerk, van 17€/11spd) tegenwoordig zonder beschermvet. Dus perfect voor de squirters en waxers.
Ik geef het door aan mijn vrouw.Aangename verrassing. Blijkbaar zijn de KMC-kettingen van decathlon (huismerk, van 17€/11spd) tegenwoordig zonder beschermvet. Dus perfect voor de squirters en waxers.
Die 1-speed kettingen zullen wel passen, geen idee of die ontvet zijn.Zalig! Eindelijk gedaan met van die belachelijke toestanden om mijn ketting te ontvetten.
Toevallig geen idee of van dat huismerk er ook ketting passen op een Brompton? Zou die liefst ook van squirt/wax voorzien.
Zonder vet tout-court?Aangename verrassing. Blijkbaar zijn de KMC-kettingen van decathlon (huismerk, van 17€/11spd) tegenwoordig zonder beschermvet. Dus perfect voor de squirters en waxers.
Hangt er vanaf wat uw doel is nee?Nog even terug komen op voeding.
Blijkbaar is de regel om 60gr koolhydraten minimaal in te nemen per uur als je fietst en een halve liter drank (bron: podcast beter worden en gangmaker). Ik heb even de berekening gemaakt. Morgen rij ik normaal 4.5u. dus 270gr koolhydraten zou ik moeten innemen.
dus ik drink 4.5 bidons (500ml) met sportdrank. (Wat ik al niet zal doen) dit is de helft van mijn koolhydraten dus 135gr.
als ik kijk naar eten zou ik daarnaast nog 8 sneetjes peperkoek van de AH moeten eten om een voorbeeld te geven. Dus wij eten en drinken waarschijnlijk allemaal veel te weinig.
blijkbaar ook heel belangrijk in een langere rit om vanaf het eerste uur al te eten zodat je niet direct op je reserve moet beginnen teren.
Beide podcasts zijn er over eens dat je trainingen efficiënter zijn als je voor/tijdens/na de juiste hoeveelheden calorieën binnen neemt naar gelang de training. Diëten doe je daarnaast als afvallen 1 van je doelen is.Hangt er vanaf wat uw doel is nee?
Als je duurtraining doet is het geen ramp om vetjes te verbranden