Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat doen jullie in de drinkbus als je gaat fietsen? Gewoon water of iets anders?
Op mijn laatste mtb ritjes (+-50km/3u) had ik meestal 1 bidon water en 1 met sportdrank aquarius achtig maar er zijn wellicht betere alternatieven daarvoor
Vanaf 2u sportdrank (en geen frisdrankWat doen jullie in de drinkbus als je gaat fietsen? Gewoon water of iets anders?
Op mijn laatste mtb ritjes (+-50km/3u) had ik meestal 1 bidon water en 1 met sportdrank aquarius achtig maar er zijn wellicht betere alternatieven daarvoor
)Boa sluiting ben ik fan van.Wat zijn er goede mtb schoenen? Ik heb de xt pedalen PDM8100 besteld voor op de Canyon. Mijn huidige shimanoschoenen zijn nog met veters van uit de Decathlon, ( 14 jaar oud) en eigenlijk compleet verrafeld (was toen 40 euro ofzo).
Ik wil daar nu ook geen 100en euro's aan geven, gewoon een goed Shimano schoentje.
Gemaild vanaf uw Team-Account?Ik heb een Wahoo element liggen met gebarsten scherm (auto over gereden).
Ik las dat Wahoo soms korting geeft bij aankoop van een nieuwe indien schade, dus mailde even voor de mogelijkheden.
Ze sturen me nu dat ik mijn Wahoo mag terugsturen en dat ze een nieuwe in de plaats sturen!
Is dit gebruikelijk?
Ik heb duidelijk vermeld dat het om een accident ging…

Vandaar de vraag wat er beter isVanaf 2u sportdrank (en geen frisdrank)
de "nutri score D" op de verpakking verraad al iets natuurlijk.De dranken van 6d nutrition leren kennen en daar ben ik echt wel tevreden over.Wat doen jullie in de drinkbus als je gaat fietsen? Gewoon water of iets anders?
Wat zijn er goede mtb schoenen? Ik heb de xt pedalen PDM8100 besteld voor op de Canyon. Mijn huidige shimanoschoenen zijn nog met veters van uit de Decathlon, ( 14 jaar oud) en eigenlijk compleet verrafeld (was toen 40 euro ofzo).
Ik wil daar nu ook geen 100en euro's aan geven, gewoon een goed Shimano schoentje.
Wat doen jullie in de drinkbus als je gaat fietsen? Gewoon water of iets anders?
Op gewone fun-ritjes die niet al te zwaar zijn (zowat alles in Vlaanderen op de stevigste tochten na) eigenlijk gewoon water. Of dat nu twee uur is of vier uur.Wat doen jullie in de drinkbus als je gaat fietsen? Gewoon water of iets anders?

En waar zat ge, gisteren?Ik denk dat de gemiddelde toerist, en ik reken mijzelf daarbij, veel te weinig eet en vooral drinkt. Op een tocht van 3-4 heb je meestal maar twee bidons mee. 1 liter vocht. Terwijl je makkelijk 2.5 keer zoveel verliest.
En met één reepje en gelleke (+\- 10gr suiker per stuk) heb je natuurlijk ook véél te weinig binnen op hoge intensiteit. Al zeker voor meerdaagse, waar je continu uw voorraad gaat depleten.
Ik rij soms op donderdag een toeristenrit, meestal 3,5u in grijze zone. Zonder avondeten, met 2 bidons met sportdrank of water. En 5 pinten nadien. En ik ben heus niet alleen![]()

Dat is zeker zo. Op de mtb rijd ik bij lange tochten altijd met camelbak. Dan heb ik 2l en heb je onderweg nog een keer of 3 een bevoorrading. Dan drink je effectief 2,5 a 3l.Ik denk dat de gemiddelde toerist, en ik reken mijzelf daarbij, veel te weinig eet en vooral drinkt. Op een tocht van 3-4 heb je meestal maar twee bidons mee. 1 liter vocht. Terwijl je makkelijk 2.5 keer zoveel verliest.
Dat hangt echt van voet tot voet af, ieder merk schoen heeft net een andere vorm van zool en schoen, dus zelfs binnen dezelfde maat kan 1 schoen als gegoten zitten, en de andere wringen langs alle kanten. Beste wat je kunt doen is gewoon is naar een fysieke winkel gaan, en gewoon iedere schoen passen die in budget zit, los van merk. Boa-sluitingen zijn prettig, maar staar je daar ook niet op blind. De meest aangename (weg) schoen die ik ooit heb gehad was een Fizik Tempo R5 met dubbele velcro. Voor gravel heb ik nu de Shimano XC502 schoen, en die is best goed. Zool mocht wat mij betreft een beetje stijver zijn, maar da's voor gravel, voor MTB gaat dit goed zijn.Ik wil daar nu ook geen 100en euro's aan geven, gewoon een goed Shimano schoentje.
Wahoo is nogal coulant in hun garanties. Bij mij was een lipje van de puck afgebroken nadat ik achter een tak was blijven haken, en ik heb ook een volledig nieuwe unit gekregen, no questions asked (van Wahoo uit, Van Eyck wilde precies weten waar de boom stond, de leeftijd van de tak en de windrichting op die dag).Ze sturen me nu dat ik mijn Wahoo mag terugsturen en dat ze een nieuwe in de plaats sturen!
Is dit gebruikelijk?