De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb van die rogelli's. Warme sokken, maar mijn grote teen stak er kei snel doorheen (al heb ik eigenlijk amper sokken zonder gaten in)...

Beste wat je kan doen, is winterschoenen kopen. Geen geklooi meer met overschoenen!
Budgetgewijs is een setje sokken net iets voordeliger nu 😝

Helpt dit nog niet voldoende kan ik op het gemak uitkijken voor winterschoenen. Zou in theorie in de zomersolden het voordeligst moeten zijn he, model van het vorige jaar ofzo

Ja hoor, de crank past perfect in hetzelfde BB. Allebei hollowtech2.

Kettingbladen hebben een identieke BCD dacht ik, maar passen niet door de vreemde vorm bij GRX.

Nee, BCD is kleiner, omdat je anders niet er een 30T blad op kunt zetten.

Wat nog anders is aan GRX is dat die een offset hebben van +2.5mm, en dat gaat doorgaans niet met een wegderailleur vooraan. Dus als je een GRX crankset steekt, moet je ook een GRX voorderailleur hebben voor die offset. Op sommige frames kom je wel weg met een gewone weg-derailleur, en dan de limieten echt op het uiterste zetten.

Als je toch bezig bent, ik zou er ineens een GRX achterderailleur opzetten ook, die clutch is echt een wereld van verschil qua kettingzekerheid op grover terrein.

Nee, BCD is kleiner, omdat je anders niet er een 30T blad op kunt zetten.

Wat nog anders is aan GRX is dat die een offset hebben van +2.5mm, en dat gaat doorgaans niet met een wegderailleur vooraan. Dus als je een GRX crankset steekt, moet je ook een GRX voorderailleur hebben voor die offset. Op sommige frames kom je wel weg met een gewone weg-derailleur, en dan de limieten echt op het uiterste zetten.

Als je toch bezig bent, ik zou er ineens een GRX achterderailleur opzetten ook, die clutch is echt een wereld van verschil qua kettingzekerheid op grover terrein.
Juist, ik ben gewend van enkel naar de mannen-GRX te kijken. De 1x heeft 110BCD net als de buitenring bij 105.

Voor de rest heb je meer dan gelijk Sr.Dedos ❤️

Zijn hier mensen die vaak hun woon-werk doen met de koersfiets?
ZO ja, hoe regelen jullie dat met kleding, eten enzovoort?
Nemen jullie al meteen 2 paar fietskleren mee? Gezien je 's ochtends rijdt en zweet --> die doe je 's avonds niet opnieuw aan?

Nemen jullie al meteen 2 paar fietskleren mee? Gezien je 's ochtends rijdt en zweet --> die doe je 's avonds niet opnieuw aan?
Douches op het werk is wel een voordeel dan.
2e Paar schoenen op het werk laten, propere kledij ook al op voorhand als je geen bedrijfskleding hebt of mee in de rugzak.
Hier 16km woon-werk, broek kan meestal nog dienen in de avond, truitje en ondershirt meestal wel een nieuw.
Eten mee in de rugzak ook.

Gewone kleren gaan in de rugzak samen met de laptop. Schoenen kunnen daar ook bij. fietskleren kunnen wel 2 keer gedragen worden (ik kan ze ophangen op het werk + ben absoluut geen 'stinker').

Ik kan die kleren op het werk ophangen om te drogen dus doe hetzelfde aan in het doorgaan en terugkeren.
Kleren voor op het werk moet ik niet meenemen aangezien ik een werkuniform heb op het werk. Enkel een handdoek voor in de douche en onderbroek voor in het uniform moet ik nog meenemen.

Ik heb ook de luxe dat er een soort droogruimte op mijn werk is (was oorspronkelijk bekomen door de motards voor als zij door de regen kwamen, intussen hangt het daar hoofdzakelijk vol fietskledij). Werkkledij kan ik in een persoonlijk kastje op het werk laten en moet dus niet elke dag mee op en af. Enkel de onderbroek moet ik dus aan denken :shy:
Eten en om de paar dagen verse kledij gaan in de rugzak.
Het comfort van woon-werk met de fiets te doen hangt dus ook wel in grote mate af van de voorzieningen die je daar hebt.

Enkel de onderbroek moet ik dus aan denken :shy:
same here.
Wel al een paar keer vergeten waardoor het los in de broek werd. Heb dus al lange tijd enkel reserve op het werk liggen :P
Als je u niet kan omkleden in een kleedkamer en kan douchen is uw woon-werk niet zo een toffe ervaring lijkt me.

Terug
Bovenaan