De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Echter zit er achteraan een wobbel in. Geen slag in de velg dat heeft de fietsenmaker nagekeken, het zit echt in de band.
Weinig van te merken tijdens rijden maar toch eens aan het zien naar andere.
Ik heb dat ook even gehad. In mijn geval was het wel tubeless, maar de band was niet overal exact even diep gezet, het scheelde echt maar een milimeter of 2. Het was opgelost na eens wat extra druk; normaal ga ik maar tot 2 bar maar de laatste plop had er nu 3 nodig.

Enige optie om fietsen te vervoeren is dan op het dak (wat niet samen gaat met dakkoffer natuurlijk, dus geen optie voor verre reizen :( )

De meeste dakkoffers nemen toch niet de volledige breedte van een dak? Ik kan naast de mijne nog wel 1 á 2 van die fietsbevestigingen kwijt, denk ik. 'k Heb alleen wat schrik om dan ergens tegen te rijden.

Ik heb dat ook even gehad. In mijn geval was het wel tubeless, maar de band was niet overal exact even diep gezet, het scheelde echt maar een milimeter of 2. Het was opgelost na eens wat extra druk; normaal ga ik maar tot 2 bar maar de laatste plop had er nu 3 nodig.

De meeste dakkoffers nemen toch niet de volledige breedte van een dak? Ik kan naast de mijne nog wel 1 á 2 van die fietsbevestigingen kwijt, denk ik. 'k Heb alleen wat schrik om dan ergens tegen te rijden.
Mijn dakkoffer is huge, pakt echt heel de breedte van mijn dak in. Hangt aan de muur in de garage aan de rails zelf, en de voeten schuif ik er dan af.

Dus ofwel een 2e set rails en een dakrek/drager voor fiets(en) ga ik er ook wel geraken denk ik. Of zo'n zuignap

Ik heb op beide wagens geen trekhaak, en een kofferklep fietsdrager past niet, te weinig ruimte om te monteren door een standaard spoiler.

Enige optie om fietsen te vervoeren is dan op het dak (wat niet samen gaat met dakkoffer natuurlijk, dus geen optie voor verre reizen :( )

Heb ook al iets gezien met een zuignap, voor 1 fiets dan. Iemand daar ervaring mee?

Om gewoon ergens naartoe te rijden en een ritje te doen lijkt me dit wel een snellere manier dan die dakrails en dergelijke monteren.
Ik ben een tevreden gebruiker van een seasucker. De eerste keer is dat met een bang hartje maar het werkt gewoon.

De nieuwe deore heeft een clutch hoor.
Maar hij heeft 11-speed ;)
Heb ook al iets gezien met een zuignap, voor 1 fiets dan. Iemand daar ervaring mee?
Ik heb een Treefrog. Hetzelfde als een Seasucker, maar TUV-gekeurd en iets goedkoper. Goedkopere adaptors voor verschillende assen maar wel veel minder gebruiksvriendelijk als je vaak wil wisselen.

Qua zuigkracht, geen zorgen maken. Dat komt echt niet los. Ik heb 4 nappen voor 3 fietsen, en die zouden elk meer dan 200kg kunnen dragen. Dan mag je volgens mij vol kot met je GT2RS op circuit rijden voor je dat lostrekt.

Het is wel vervelender dan een trekhaakdrager, maar ik heb er helaas ook geen meer, dus dat was de beste optie. En universeler wordt het niet natuurlijk: elke auto past

Ik heb een Treefrog. Hetzelfde als een Seasucker, maar TUV-gekeurd en iets goedkoper. Goedkopere adaptors voor verschillende assen maar wel veel minder gebruiksvriendelijk als je vaak wil wisselen.

Qua zuigkracht, geen zorgen maken. Dat komt echt niet los. Ik heb 4 nappen voor 3 fietsen, en die zouden elk meer dan 200kg kunnen dragen. Dan mag je volgens mij vol kot met je GT2RS op circuit rijden voor je dat lostrekt.

Het is wel vervelender dan een trekhaakdrager, maar ik heb er helaas ook geen meer, dus dat was de beste optie. En universeler wordt het niet natuurlijk: elke auto past
Ook een cabrio? :unsure:

Maakt niet uit, de M5100’s hebben dat ook. Maar het is idd duidelijk dat het beoogde model dat niet heeft.
Lijstje met shadow plus derailleurs (dus met clutch):

Ook een cabrio? :unsure:
Porsche-Boxster-Bike-Rack-1.jpg

Ik ken zelfs mensen die er hun bakfiets mee vervoeren op hun dak ;)
Ik heb het eens getest, maar ik blijf toch liever bij dakrails, dat ben ik natuurlijk ook gewoon - deze zomer met 4 fietsen op het dak naar Denemarken gereden, o.a. 1 longtail). Nu, met al die carbon fietsen de er zijn bij gekomen, blijf ik wel wat onzeker over de klem en potentiële schade. Misschien eens zo'n Thule Upride aanschaffen, die klemt gewoon de band.

Ik ken zelfs mensen die er hun bakfiets mee vervoeren op hun dak ;)
Ik heb het eens getest, maar ik blijf toch liever bij dakrails, dat ben ik natuurlijk ook gewoon - deze zomer met 4 fietsen op het dak naar Denemarken gereden, o.a. 1 longtail). Nu, met al die carbon fietsen de er zijn bij gekomen, blijf ik wel wat onzeker over de klem en potentiële schade. Misschien eens zo'n Thule Upride aanschaffen, die klemt gewoon de band.

Tegenwoordig rijd ik rond met Thule Proride. Fietsen staan daar echt heel mooi in vast. Nadeel is dat je het voorwiel nog in de koffer kwijt moet kunnen.

Ik vind de drager op de trekhaak al vies, laat staan met zuignappen op het dak 😅. Maar ik ben een broekschijter sinds ik eens in frankrijk een stapel verwrongen fietsen in het middel van de snelweg ternauwernood heb kunnen ontwijken.

Hoe snel installeer je dat?
Zorgen dat het dak van u auto proper is, op uw dak plaatsen en lucht eruit pompen via de pompjes bovenop de zuignap. Na paar km eens stoppen om te controleren. Dus paar minuten werk gaat vlot.

Gif van de seasucker op de auto link

Laatst bewerkt:
Naast de 3 reeksen van 13x 40/20 of 30/15 intervallen. Welke zware intervallen zou je nog kunnen doen als je polarized traint en ongeveer 1u interval wil doen per week en +-5u duur en herstel. Ik ga het zwift racen wat stil leggen en meer gerichter trainen want na bezinning/ziekte rond kerstmis toch beseft dat ik niks meer verbeter als ik blijf doen wat ik nu een jaar aan stuk gedaan heb. Namelijk niks echt gerichts qua training.
mijn doel is nu eind april de volledige LBL rijden. Dus duur is het belangrijkste maar ik wil toch 1 deftige interval doen per week op de rollen.

Naast de 3 reeksen van 13x 40/20 of 30/15 intervallen. Welke zware intervallen zou je nog kunnen doen als je polarized traint en ongeveer 1u interval wil doen per week en +-5u duur en herstel. Ik ga het zwift racen wat stil leggen en meer gerichter trainen want na bezinning/ziekte rond kerstmis toch beseft dat ik niks meer verbeter als ik blijf doen wat ik nu een jaar aan stuk gedaan heb. Namelijk niks echt gerichts qua training.
mijn doel is nu eind april de volledige LBL rijden. Dus duur is het belangrijkste maar ik wil toch 1 deftige interval doen per week op de rollen.
Wat jij opnoemt zijn vo2max trainingen
Gewoon intervalblokken van 4-12min kunnen ook prima

5x4min aan 115% of meer van FTP zijn ook zeker plezant.
Allez vooral als ze gedaan zijn :P

Daarbij is polarized ook niet zo dat je nooit rond of op omslagpunt mag trainen. Af en toe kan dat zeker nut hebben en het heeft ook zijn plaats. Je moet gewoon zien dat het niet de overhand neemt.

En dan telkens ook de helft van de tijd rust ertussen? Neem nu 5min 120% dan 2.5mi rust dan terug 5min?
Ik weet niet hoe goed jij getraind bent, maar 5min 120% FTP is best heftig hoor. Tussen de blokken zou ik 10min rust tussen nemen.
Ook niet meer dan 4 herhalingen ofzo.

Of bespaar jezelf het denk/puzzelwerk en neem een abo op trainerroad of JOIN.

Terug
Bovenaan