De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ja maar ik ga wel veel op café.

Misschien is mijn aversie jegens de 370 naven ongegrond? Uiteindelijk wordt de Grizl CF SL8 ook met deze naven afgeleverd.

Dan zit er niks anders op dan al haar uiitgaven eens op te tellen tot je aan het bedrag van die fiets komt. Er gaan harde woorden vallen langs beide kanten, maar het is voor een hoger doel.

Resultaat: een manier aan het zoeken hoe ik mijn vrouw vanavond ga uitleggen waarom ik een nieuwe Canyon Exceed CF SLX8 nodig heb.
Klein gaatje in het frame maken, paar keer op springen dat het gat echt barst. Nieuw frame + nieuwe wielen = nieuwe fiets.

Vork vereist 100mm naven ipv meer gangbare 110mm, dus meteen veroordeeld tot 370 naven als ik niet-handmade ga.
Ga ik toch handmade (R2), zit ik minstens aan 630 euro met 350 naven. Dat is meer dan wat de fiets nog waard is.
Op onze Chinese leverwebsites kan je trouwens nog heel makkelijk 100mm naven vinden. Meer nog, daar hanteren ze nogal snel de 100x15mm standaard die hier eigenlijk niet meer courant is.

Als je dus gewoon een el-cheapo setje wil kan je daarmee wel beginnen (nieuwe naafjes @€50/set, spaken, nippels en de bestaande velg hergebruiken)

Je kan een body erbij kopen, dat kan en mag gewoon eh :unsure:
Bedankt voor dit top advies. Wat zou ik zonder jou doen. Een baggerset kopen die ik dan nog eens zelf moet ombouwen.
Op onze Chinese leverwebsites kan je trouwens nog heel makkelijk 100mm naven vinden. Meer nog, daar hanteren ze nogal snel de 100x15mm standaard die hier eigenlijk niet meer courant is.

Als je dus gewoon een el-cheapo setje wil kan je daarmee wel beginnen (nieuwe naafjes @€50/set, spaken, nippels en de bestaande velg hergebruiken)
Dan ga ik toch liever voor de 370 DTSwiss naven. Opnieuw, ze worden geleverd op de Grizl CF SL series. Dus zo slecht zullen ze wel niet zijn.
Bij die Chinese sites zit ik meteen weer met de onzekerheid van hoe goed ik ze zelf zal kunnen onderhouden.

Update vrouw: een nieuwe besteld met dikke banden (gelukkig tubeless).

Terug
Bovenaan