De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Dat is super polarized :p
Dat wilt zeggen dat je met moeite 3u op lage intensiteit fietst, dat is niet bijster veel :p

Hoog intensief dan bedoel je omslagpunt en meer zeker?
Als dat werkt voor u dan moet je dat zeker doen. Maar het is wel een schoolvoorbeeld van de nadelen van zwift, een race en elke 10minuten kan je wel één rijden. Dat is tof maar dat in een schema krijgen is niet zo eenvoudig.
Wat je dan vaak ziet is dat er van schema niet veel sprake is :p
Wat je dan ziet is dat sommige al een jaar gewoon consistent hetzelfde presteren, enige verbetering is er niet.
Klopt allemaal wat je zegt.
Laatste maanden ook redelijk veel geluisterd naar de 'beter worden' podcast en dus weet ik wel redelijk de do's en don'ts en die zwift races passen redelijk moeilijk in een schema. Dus ik reken ze bij hoog intensief terwijl ze niet altijd zo zijn en redelijk veel rond je omslagpunt/sweetspot draaien terwijl je dit net moet vermijden. Mijn rustige ritten zijn meestal ook niet rustig genoeg waarschijnlijk. Ik heb geen vermogensmeter dus het is allemaal wat op de tast en gevoel. Mijn niveau is inderdaad het jaar rond ongeveer hetzelfde maar als je het jaar rond hetzelfde doet kun je natuurlijk weinig anders verwachten.😅

Vandaag de festive 500 afgewerkt, toch een mooie uitdaging in dit wisselvallig weer. Uiteindelijk niet zo veel regen gezien, maar ook slechts 1 dag met droge wegen.

Geplooid voor Strava premium 😂
Tevreden met mijn fietsjaar

R6BNMV9.jpeg

Een gezelliger fietsjaar gewenst!
Bewonderenswaardig om daar rustig onder te blijven. Als er mij ene dat lapt kan hij zijne spiegel in den berm gaan zoeken

Deze week mijn sportful regenjasje binnen gedaan bij asadventure met een kapotte rits. Amper 1 jaar oud, dus ik hoop op garantie! En als er nu iets nuttig was deze week, is het wel een regenjas. Wat.een.kut.weer.

Allez, krijg mijn geld terug. Op zich goed, klote is wel dat ik dat jasje aan ferme korting heb gekocht en nu voor dat geld geen deftig alternatief weet. Iemand tips voor een goed ademend regenjasje?

Allez, krijg mijn geld terug. Op zich goed, klote is wel dat ik dat jasje aan ferme korting heb gekocht en nu voor dat geld geen deftig alternatief weet. Iemand tips voor een goed ademend regenjasje?
Dan moet je volgens mij kijken naar een sportul fiandre of een castelli perfetto ros.

Dan moet je volgens mij kijken naar een sportul fiandre of een castelli perfetto ros.

Zo een perfetto is niet echt een regenjas. Goed om een klein buitje tegen te houden, maar als het echt gaat regenen... En je kan die ook niet mee nemen in je achterzak.

Beste regenjasjes vind ik nog altijd sportful. Kan je in een klein balletje doen en neemt bijna geen plaats in.

Zo een perfetto is niet echt een regenjas. Goed om een klein buitje tegen te houden, maar als het echt gaat regenen... En je kan die ook niet mee nemen in je achterzak.

Beste regenjasjes vind ik nog altijd sportful. Kan je in een klein balletje doen en neemt bijna geen plaats in.

Jij bedoelt een hot pack no rain? Het jasje dat ik had was een Sportful dr jacket, uit hun gravelcollectie en volgens mij redelijk gelijkaardig. Ik denk dat ik gewoon dezelfde ga bestellen (bij bike24 hebben ze er nog op voorraad voor een schappelijke prijs).

Zonde dat Sportful niet repareert, het enige wat er aan mankeerde was de stopper van de rits.

Jij bedoelt een hot pack no rain? Het jasje dat ik had was een Sportful dr jacket, uit hun gravelcollectie en volgens mij redelijk gelijkaardig. Ik denk dat ik gewoon dezelfde ga bestellen (bij bike24 hebben ze er nog op voorraad voor een schappelijke prijs).

Zonde dat Sportful niet repareert, het enige wat er aan mankeerde was de stopper van de rits.
Ik heb zo'n hot pack, no rain en wel zeer tevreden van. Voldoende om te beschermen bij lichte regen en heel makkelijk op te plooien en in de achterzak te steken. Wellicht onvoldoende bij zware buien maar dan fiets ik in principe niet. Ik had die ook mee als windjack in de bergen 2 jaar geleden en nooit koud gehad.

Ja idd, nu echt ademen en helemaal waterdicht is iets dat niet bestaat. Kun je dat jasje niet ergens binnen brengen om te laten herstellen? Je zal sowieso goedkoper uitkomen dan een nieuw te kopen.

Ik ben er mee teruggegaan naar as adventure, waar ik het vorig jaar in de solden heb gekocht. Ze hebben het daar doorgestuurd naar de aftersales voor beoordeling. Reparatie zou te duur zijn volgens hen (de rits is getapet)…

Ademen is idd relatief voor een regenjasje, maar deze had precies een goeie balans 😀. Ik draag die altijd voor woon-werk (ook als windstopper) en in het weekend ook. Zelfs bij stevige buien bleef ik goed droog. Ik heb nog een jasje van agu ook, maar dan ben ik gewoon kletsnat, niet van de regen maar van het zweten.

Prijs/kwaliteit enorm tevreden van. Doet wat het moet doen.
Die ziet er idd ook goed uit, en een stuk goedkoper!

Terug
Bovenaan