De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Aero verliest zijn voordeel maar bij snelheden lager dan 17 of 18kph, dus alles daarboven heb je er profijt van (behalve bij echt steile klims)
Aero is toch altijd belangrijk? Zeker aero wielen geven een sterker (absuluut) voordeel bij lagere snelheden omdat die wielen vooral impact hebben op de zijdelingse heb je veel meer laterale drag en dus ook veel meer baat bij materiaal dat dit laterale effect verminderd.
Festive500 zal niets worden voor dit jaar. Een combinatie van bedroevend weer, en toch nog steeds last van de val van 18 december. Gisteren een rit van 100km gedaan, en het was echt 75km aftellen tot het einde.
Same here... op kerstavond opgestaan met keelpijn. Die dag wel nog op het gemak 64km gereden met het idee van al niet met een achterstand te moeten beginnen en in de hoop dat het zou beteren de volgende dagen. Die rit zelf ging eigenlijk echt heel vlot maar op kerstdag écht slecht uit mijn bed gekomen (niet van de drank :unsure: ) en ondertussen toch al de 4de dag op de sukkel met mijn luchtwegen (wééral).
Tot gisteren heb ik nog gehoopt dat het vanaf vandaag terug beter zou zijn en dan had ik misschien nog een poging gedaan, hoewel je dan dus al 4 dagen van ~110km avg moet gaan draaien. Maar nu: 3 dagen van 145km... hard pass.

Ja, ik zit ook met een valling (maar dat deert me niet zo), het was echt van de pijn en het ongemak. Ook omdat ik echt een aversie krijg van het stock zadel op de Grizl, moet dat echt eens vervangen.

Ja, ik zit ook met een valling (maar dat deert me niet zo), het was echt van de pijn en het ongemak. Ook omdat ik echt een aversie krijg van het stock zadel op de Grizl, moet dat echt eens vervangen.
Jij rijdt toch al even rond met uwen grizl? Je zit al aan uwen 2de dacht ik?

Grizl 6 of 7 zelfde zadel?

Ja, en vanaf dag 1 heb ik geen fan van dat zadel (Selle Italia X), gewoon niet genoeg ergernis om het te vervangen, tot nu (ook omdat ik gemerkt heb dat het mijn broeken kapot trekt aan de zeem). Heb nog ergens een futurum-bon rondslingeren, dus ga eens kijken voor iets nieuws.

Ik ben er niet eens aan begonnen. Ik ging dit jaar 500km op 1 dag proberen (😂😂😇).

Op kerstdag om 18u in mijn bed gekropen en er pas 36u later weer uit geraakt. Stijf, keelpijn, hoofdpijn, en 3 kilo (vocht) lichter. Rustpols die normaal nooit boven de 50 gaat is gewoon nooit onder de 120 gegaan. Maar vooral… STINKEN dat ik deed, niet meer normaal. En sindsdien stinkt alles naar ajuinen en kan ik geen lekkere dingen meer eten want alles is extreem zout of chemisch.

2 negatieve zelftesten though 🤷‍♂️
Morgen naar de huisarts

Ja, en vanaf dag 1 heb ik geen fan van dat zadel (Selle Italia X), gewoon niet genoeg ergernis om het te vervangen, tot nu (ook omdat ik gemerkt heb dat het mijn broeken kapot trekt aan de zeem). Heb nog ergens een futurum-bon rondslingeren, dus ga eens kijken voor iets nieuws.

Het rare is dat dit ook op mijn aeroad zit en op die fiets voelt het veel minder hard aan dan op mijn grizl..

Het is een hate-it-or-love-it zadel blijkbaar. Hangt ook wat af van je eigen lenigheid en de vorm van je dijbenen. Ik trek in ieder geval mijn broeken kapot, en het schuurt ook op mijn zitbeenderen, dus het is niets voor mij. Heb me zonet een Fizik Terra gekocht, dat ligt me beter, van op een testfiets te proberen.

Ik heb mij de moeite bespaart, 3x op gereden voor een goeie 250km en wat een ongelofelijk kutzadel!
Gewoon na de rit bike discount opengetrokken en een selle italia SLR gekocht. Vandaag geleverd en ik zal geen km meer op de grizl rijden voor dat zadel erop staat hoor!

Een terra heb je nu gekocht? Heb je dan zulke brede zitbeenderen? Want dat is een echt breed zadel.

Festive 500 gaat een eitje worden hier. Ik heb nog 10,5u op de planning staan en sta nu op 330km.
Maar ziek zijn is altijd zwaar klote. Maar ik hoor tegenwoordig echt veel mensen die fameus ziek zijn. Bij niemand wel COVID (wat ik persoonlijk moeilijk geloof want ik zie en hoor nu mensen die echt 10x zieker zijn dan tijdens de hoogdagen van COVID), maar dat maakt in principe weinig uit want als je ziek bent is het nooit fijn.

Ik heb een wijvengat.
Voor alles is een oplossing:

selle_comfort_zadel_rok_22_cm_dames_zwart_346286_20200723112039.jpg

Ik heb mij de moeite bespaart, 3x op gereden voor een goeie 250km en wat een ongelofelijk kutzadel!
Gewoon na de rit bike discount opengetrokken en een selle italia SLR gekocht. Vandaag geleverd en ik zal geen km meer op de grizl rijden voor dat zadel erop staat hoor!

Een terra heb je nu gekocht? Heb je dan zulke brede zitbeenderen? Want dat is een echt breed zadel.

Festive 500 gaat een eitje worden hier. Ik heb nog 10,5u op de planning staan en sta nu op 330km.
Maar ziek zijn is altijd zwaar klote. Maar ik hoor tegenwoordig echt veel mensen die fameus ziek zijn. Bij niemand wel COVID (wat ik persoonlijk moeilijk geloof want ik zie en hoor nu mensen die echt 10x zieker zijn dan tijdens de hoogdagen van COVID), maar dat maakt in principe weinig uit want als je ziek bent is het nooit fijn.

Heeft die slr ook die antislip niet? Ziet er precies hetzelfde uit qua materiaal op de foto's.

Heeft die slr ook die antislip niet? Ziet er precies hetzelfde uit qua materiaal op de foto's.
Nee is een volledige glad zadel.
Je hebt al een SLR in talloze smaken natuurlijk. Met de top in range van volledig carbon. Ik heb de instapper met gewoon manganese rails nu gekocht :P
Op mijn BMC had ik een model met rails en schaal van carbon.

De laatste 10 dagen draait het hier redelijk vierkant. Ik blijf 4 a 5u rijden per week ongeveer helft binnen als buiten. Nooit gestopt met rijden dit jaar en een maand terug nog waardes gereden die echt zeer hoog waren voor mij tijdens de zwift racing league. Tijdens de granfondo begin deze maand ook nog mijn beste 2u waarde gereden. En sinds 10 dagen krijg ik nog weinig gedaan. Een tt op zwift 25watt onder mijn 20min. Buiten ook, ritten aan 26.5km/h met een gemiddelde hartslag als ik normaal 30 rij op een zelfde parcours/omstandigheden. Vanmorgen nogmaals de zwift fondo gestart en gestopt na 60km. Constant hartslag boven de 155 en amper meekunnen met groepen die een maand terug uit het wiel reed. Sinds kerstmis wel redelijk gegeten en gedronken (dagelijks meer dan goed is als je wat fit wil blijven) maar ervoor ervaarde ik ook al die dip. Er zal toch iets in mij hangen zeker. Veel zieken rondom maar anders voel ik me wel nog redelijk ok.

@polar bear Als ik u ZwiftPower/Strava bekijk dan zie ik quasi enkel races, TTT of een granfondo van 2u45 aan een hartslag van +160. Ik denk dat ik de laatste maand 1 langere rustige rit heb gezien. Het lijkt me redelijk logisch dat je op die manier weleens tegen een muur botst.

Deze week mijn sportful regenjasje binnen gedaan bij asadventure met een kapotte rits. Amper 1 jaar oud, dus ik hoop op garantie! En als er nu iets nuttig was deze week, is het wel een regenjas. Wat.een.kut.weer.

@polar bear Als ik u ZwiftPower/Strava bekijk dan zie ik quasi enkel races, TTT of een granfondo van 2u45 aan een hartslag van +160. Ik denk dat ik de laatste maand 1 langere rustige rit heb gezien. Het lijkt me redelijk logisch dat je op die manier weleens tegen een muur botst.
Dat is wel een mis beeld aangezien ik ook redelijk wat nooit op openbaar zet op Strava. En die races en dergelijke zijn ook allemaal maximaal 1x per week met uitzondering van die fondo dan was het de dinsdag race en zaterdag die fondo.
Zo net eens alles wat zitten bekijken van de laatste 2 maanden.
Ik kom op 38u in 8.5weken. dus +-4.5u per week
12u races,fondo, TTT hoog intensief dus en 26u duur en laag intensief, ok er zit daar wel eens een stuk 'grijs' in ook.
Dan kom ik op 31% hoog intensief op een trainingsweek van 4.5u dat is redelijk binnen de normen van correct trainen lijkt me. Ok, ik zou beter wat meer blokken trainen dan elke week die races maar dan is de Fun voor mij er ook wel grotendeels van af. Ik kan me er redelijk moeilijk voor opladen.
Een deel van de oorzaak is ook al gekend. Deze morgen opgestaan met buikgriep al voel ik me wel nog redelijk ok. Beetje moe en slapjes maar ca va nog. Ik moet wel niet te ver van de pot weg blijven. 😅💩

Dan kom ik op 31% hoog intensief op een trainingsweek van 4.5u
Dat is super polarized :p
Dat wilt zeggen dat je met moeite 3u op lage intensiteit fietst, dat is niet bijster veel :p

Hoog intensief dan bedoel je omslagpunt en meer zeker?
Als dat werkt voor u dan moet je dat zeker doen. Maar het is wel een schoolvoorbeeld van de nadelen van zwift, een race en elke 10minuten kan je wel één rijden. Dat is tof maar dat in een schema krijgen is niet zo eenvoudig.
Wat je dan vaak ziet is dat er van schema niet veel sprake is :p
Wat je dan ziet is dat sommige al een jaar gewoon consistent hetzelfde presteren, enige verbetering is er niet.

Terug
Bovenaan