De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Elk ander antwoord is foutief.

SEVCzx.jpg

En ik maar denken dat mountainbiken een andere term is door de modder ploegen in koud en guur weer.
Een sport voor in de winter gelijk we zeggen :unsure:

Vandaag tegen de korst gegaan tijdens het fietsen. Het was met de MTB maar wel gevallen op asfalt toen ik bocht nam. Ferme smak wel, een serieus blauw plek ter hoogte van heup. Morgen goed stijf wsl en dan betert het wel.

Het kwam wel door de vettige,natte sporen die de MTBers achterlaten op het asfalt na uit een bos te komen en dat was dus spiegelglad ijs geworden juist op de plaats waar ik af moest draaien.
Wel lekker doorgegleden na de val zoals je opt tv ziet 😀 #imaPro

De headset bearings van mijn Canyon Lux Trail CF 7 zijn al aan vervanging toe na een jaar. Iemand ervaring met bearings van een ander merk? Ik ben geneigd om stalen FSA bearings te bestellen ipv Acros die er nu in zit.

De headset bearings van mijn Canyon Lux Trail CF 7 zijn al aan vervanging toe na een jaar. Iemand ervaring met bearings van een ander merk? Ik ben geneigd om stalen FSA bearings te bestellen ipv Acros die er nu in zit.
Ik bestel die bij airevelobearings. Volgens mij heeft FSA er geen met de juiste dikte.

Vriend van mij heeft via een wedstrijd een S5 van Jumbo Visma gewonnen (vermoedelijk reservefiets van Edoardo Affini). Is wel +- zijn maat, maar zit blijkbaar wel héél sportief.

Twijfelt dus om hem de deur uit te doen en mooi te cashen. Wat is anderzijds de kans dat je nog zo'n machien met die afmontage onder uw kont krijgt.

Wat zouden jullie doen?

Ik bestel die bij airevelobearings. Volgens mij heeft FSA er geen met de juiste dikte.
Merci!
Moest Canyon nu nog kunnen bevestigen dat de bearings in een Lux en Lux Trail identiek zijn, kan ik aan de slag. Maar ze weten het niet en verwijzen me door naar Acros. Geen info op de technische tekening en de Lux Trail staat nergens in de compatibility list.

Vriend van mij heeft via een wedstrijd een S5 van Jumbo Visma gewonnen (vermoedelijk reservefiets van Edoardo Affini). Is wel +- zijn maat, maar zit blijkbaar wel héél sportief.

Twijfelt dus om hem de deur uit te doen en mooi te cashen. Wat is anderzijds de kans dat je nog zo'n machien met die afmontage onder uw kont krijgt.

Wat zouden jullie doen?

Als de fiets niet past of een oncomfortabele houding met zich meebrengt, ga je er nooit plezier van hebben. Verkopen dus.

Wat zouden jullie doen?

Een nieuwe vork steken waardoor hij iets minder diep kan zitten. Kan misschien een oplossing zijn?

Wat zouden jullie doen?
Altijd houden natuurlijk. Voor rugpijn ga je maar naar de kine, de blikken vol afgunst van menig wielertoerist is onbetaalbaar.

Nog één nodig?
Jazeker! :)

Wat zouden jullie doen?

Is niet zo gek dat hij sportief zit, het is een top aerofiets :p
Ook zal de fiets ook niet het meest endurance afgeregeld staan.
Ik weet niet met wat hij nu rijdt maar indien dat niet al heel sportief is dan zal de overstap wel ineens bruut zijn.
Pas op je kan met kleine tweaks het wel wat verbeteren en je kan daar ook gewoon op trainen en gewoon worden.

Als hij er echt niet op gaat rijden dan zou ik hem gewoon verkopen.

Een nieuwe vork steken waardoor hij iets minder diep kan zitten. Kan misschien een oplossing zijn?

Een nieuwe vork is niet nodig. De opstelling van de vork wijkt af van hoe het traditioneel eruit ziet. De vork hangt vast aan het frame via een bevestigsplaat, en op deze plaat schroef je de stuurpen.
Probleem is dat de opstelling met het S5 stuur ervoor zorgt dat je niet gigantisch veel spel hebt om uw drop te vergroten en met het stuur is uw reach verkleinen ook niet zo simpel.
Je kan het stuur wel wat verhogen met spacers tussen plaat en stuur, maar ook niet veel, daarvoor heb je een set spacers van 30mm. Je kan ook een stack kit kopen om het stuur verder van de stuurpen te brengen.

Je kan ook een kortere stuurpen kopen, en een smaller stuur. Maar goed voor zo een nieuwe stuurpen+ spacers en boutjes tik je al snel de 300€ aan.

En je hebt uiteindelijk geen garantie dat het dan beter is. Het beste test je dat eens uit.
Maar goed dan moet je naar een cervelo verdeler waar er niet gigantisch veel van zijn. Heeft die elke lengte pen op stock, waarschijnlijk niet. Je hebt daar uiteindelijk geen fiets gekocht en gaat daar naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer naar teruggaan. Je voelt zelf ook aan dat het een beetje een lastig verhaal wordt.

Met een traditionele opbouw koop je een cheap ass stuurpen en test je dat voor je misschien een stuurpen van 250€ koopt in de juiste lengte.
Met zo een specifieke opbouw is dat lastig.

Is een beetje hetzelfde verhaal als ineens een fiets kopen met een cockpit. Als je uw juiste maten weet dan is dat geen probleem, en als de fietsenmaker u wilt tegemoet komen dat je eerst 2 weken mag rijden met een losse stuurpen en stuur voor hij de correcte bestelt ook niet. Maar als jij nu fietsenmaker binnenstapt en een nieuwe Ridley helium bijvoorbeeld koopt die daar staat dan lijkt het mij stug dat je zonder meerprijs een kortere cockpit zal krijgen als daar een afgemonteerde staat met een lengte van 110mm.
Pas op misschien kan dat wel gewoon hoor.

Terug
Bovenaan