De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Pas hier op werk met een simulatie gedaan met de fiets. Was met een 3d bril. Bizar gevoel tijdens het sturen :p
Moet je met zwift ook sturen? Of zit die optie daar ergens?
Lees soms van uit de wind te gaan rijden e.d

Het was superleuk.
Geen idee wat de uitslag was, zal thuis eens moeten kijken.

1u40 - 1u50 aan gemiddelde hartslag van 170. Kan mijzelf dus niets verwijten.

Tijd verloren door gebrek aan ervaring, maar dat was te verwachten

Edit: 147/277

Thuis de impressies eens neerpennen.
Nog altijd benieuwd naar @Arkaine zin impressie van zijn eerste strandrace ;-)

Technisch vraagje: mijn oude fiets (3x10 nog 🙈) zit nog even vast in reparatie wegens ontbrekende onderdelen. Ondertussen heb ik net mijn nieuwe fiets eindelijk gekregen (anderhalf jaar op gewacht, dank u covid-19!) maar deze is dus al 12 speed (sram rival).
Mijn trainer is direct drive, zou het mogelijk zijn om de nieuwe fiets met 12 speed ketting te plaatsen op de 10 speed cassette op de trainer? Uiteraard ga ik niet kunnen schakelen, maar zou ik daarmee gewoon in ERG mode kunnen rijden of gaat die ketting sowieso niet passen of te hard kapot gaan hierdoor?

Nog altijd benieuwd naar @Arkaine zin impressie van zijn eerste strandrace ;-)
bij degelijke weersvoorspellingen doe ik mee in de panne :) dat zegt denk ik genoeg

Bij de start ga ik langer spurten zodat ik niet in een te traag groepje kom te zien. Dat zal normaal nog wel wat plaatsen schelen. Ook door het mul zand zal door wat extra ervaring beter gaan

Hoeveelste was jij?

Technisch vraagje: mijn oude fiets (3x10 nog 🙈) zit nog even vast in reparatie wegens ontbrekende onderdelen. Ondertussen heb ik net mijn nieuwe fiets eindelijk gekregen (anderhalf jaar op gewacht, dank u covid-19!) maar deze is dus al 12 speed (sram rival).
Mijn trainer is direct drive, zou het mogelijk zijn om de nieuwe fiets met 12 speed ketting te plaatsen op de 10 speed cassette op de trainer? Uiteraard ga ik niet kunnen schakelen, maar zou ik daarmee gewoon in ERG mode kunnen rijden of gaat die ketting sowieso niet passen of te hard kapot gaan hierdoor?
Vraag ik me ook wel af :p

Vraagje voor de techniekers onder ons: Ik zit met een kleine speling op mijn zadelpen. Zit nochtans carbon paste op en de boutjes ook aangedraaid met de torque wrench. Echter kan ik het zadel, met de nodige kracht, wel nog steeds ronddraaien. Schuift niet naar boven en beneden, maar kan die wel 180 graden draaien dus niet ideaal.

Heb het proberen filmen, er lijkt een kleine speling te zitten op de aansluiting tussen het frame en de zadelpen. Da's zo een canyon veerpen. Iemand tips? Verder aandraaien durf ik niet met het carbonnen frame...

meer naar service center gaan van Canyon, die moeten dat maar oplossen

Dat zou in theorie moeten werken, want de rolletjes (binnenbreedte) zijn even breed. Slijtage, hoh… als die cassette ook nieuw is zou ik mij daar niet teveel zorgen in maken.

Schakelen zal inderdaad niet lukken :)

Als tip zou ik wel meegeven om op voorhand goed op te schrijven hoeveel incrementen je de derailleur ontregeld hebt.
Je zal sowieso de uitlijng ervan moeten aanpassen om hem een beetje smooth te doen lopen, maar je moet hem daarna ook wel terug goed zetten om te kunnen rijden met uw 12-speed wiel.
Als je dan weet dan het 5tikjes lager gaan is dat bespaart heel wat moeite.

Als ik mij oude 3x9 speed Mtb op de direto x met 10speed cassette plaats, ik stel de derailleur af en dan is het goed?

Ik zou verwachten dat uw 9 speed ketting te dik is?
Inderdaad. Omgekeerd zou wel lukken, maar dit niet vanwege de buitenmaat van de ketting. Eventueel wel op 1 van de grote kransen, omdat de ketting daar de andere kransjes misschien niet raakt.

En schakelen dus sowieso ook niet hé.

uhm. Moet ik nog bekijken hoe ik dat met de fiets ga doen. 9 speed cassette past niet op de trainer denk ik.
Heb nog een 11 speed Mtb staan, maar gaat te klein zijn.
Best dan een 12 speed cassette halen veronderstel ik

Terug
Bovenaan