De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ben hier een tijdje niet meer geweest maar heb dringend nieuwe buitenband nodig voor de koersfiets.
Aanraders? Nogal veel keuze en verschoten van de prijs :sop: Als ik een dealtje kan doen door er 2 te kopen ofzo, graag
Schwalbe one vind ik prijs kwaliteit en lekbestendigheid onklopbaar.

Schwalbe one vind ik prijs kwaliteit en lekbestendigheid onklopbaar.
Als je de testen erop naslaat dan is de one in feite niet zo een lekbestendige band hoor.
Een GP5000 is net zo lekbestendig maar scoort wel beter op alle andere vlakken. En kost ook maar 10€ meer.

Een band daar tik je toch al snel 30 tot 40€ voor af. Maar dan heb je ook wel iets.

Vittoria rubino kan ik u alvast afraden :P

Als je de testen erop naslaat dan is de one in feite niet zo een lekbestendige band hoor.
Een GP5000 is net zo lekbestendig maar scoort wel beter op alle andere vlakken. En kost ook maar 10€ meer.

Een band daar tik je toch al snel 30 tot 40€ voor af. Maar dan heb je ook wel iets.

Vittoria rubino kan ik u alvast afraden :P

Mja ik spreek meer uit eigen ervaring. Al heel vaak miserie gehad met continental GP 4000s2 vroeger (3x een scheur en heel vaak plat) dat ik de 5000 nooit geprobeerd heb. Sinds ik schwalbe heb, heb ik misschien 3x lek gereden op 30000 kms.

Ik ben wel fan van GP5000 en 4seasons voor de winter. Zijn beiden wel niet de goedkoopste opties. Nog niet met iets anders gereden dusja :unsure:

Ook hier vandaag de middelkerke lus gedaan. Ligt er goed bij. Op deze moment kan je deze rijden zonder af te stappen. Stukje langs kanaal terug naar middelkerke en daarna opt verhard is saai maar gewoon doorduwen en dan ist snel voorbij.

Lag onder de bladeren verstopt. Daardoor van het paadje geraakt recht een draad in :(

Of lag aan die bidon die iemand verloren was kan ook. En aan het brede stuur want was niet recht erin.
Oei das minder. Schade?

Ik vond het een top-tocht. Mooie flowy singles, venijnige klimmetjes, afdalingen waarbij een angstscheetje ternauwernood kon ingehouden worden en een perfecte organisatie. En dan natuurlijk dat weer, en herfst in het bos :love2:.
Hier en daar wel wat oponthoud door tragere rijders, maar dat hoort er bij.

58km en 816hm’s, en een gemiddelde van 20 (en een max van bijna 56 :oink:).

Iemand tips om makkelijk/goed ketting en cassette enzo te reinigen? Halen jullie dat altijd af van de fiets na elke rit, om te kuisen?

Iemand tips om makkelijk/goed ketting en cassette enzo te reinigen? Halen jullie dat altijd af van de fiets na elke rit, om te kuisen?
Wax gebruiken ipv olie. Paar keer vegen en je ketting is proper. Casette eens met een doek ertussen gaan. Met olie was dat een ramp bij mij om te onderhouden. Een half uur frotten om hem proper te krijgen en vanaf ik weer olie op deed dan kwam er weer een hoop zwart van de ketting. 🤦

Ik doe de ketting wekelijks 1x en een nieuw laagje wax. Casette doe ik als ik de fiets kuis.

Oei das minder. Schade?

Ik vond het een top-tocht. Mooie flowy singles, venijnige klimmetjes, afdalingen waarbij een angstscheetje ternauwernood kon ingehouden worden en een perfecte organisatie. En dan natuurlijk dat weer, en herfst in het bos :love2:.
Hier en daar wel wat oponthoud door tragere rijders, maar dat hoort er bij.

58km en 816hm’s, en een gemiddelde van 20 (en een max van bijna 56 :oink:).
Handvat nog wat meer kapot (gelukkig altijd zelfde kant in den draad :laugh:), bediening dropper post staat scheef, achterwiel slagje en schakelen doet lastig (bij terugschakelen).

Dat laatste was al en voorlaatste geen idee.
Maar heb hem bijna een jaar dus tijd voor eens binnen te doen :p

Heb je snelheidssensor? Want anders is snelheid onbetrouwbaar

Veel wegen waren gewoon omgekeerde van de TT van 3 weken geleden (Haasrode)

Hadden bijna 21 gemiddeld, kameraad had 24 gemiddeld. Fiets er dan ook zelden mee :p

@SomeDude ik herkende ook wat stukken van de Meerdael Classic, in andere richting. Maar ik vond de route heel goed gebalanceerd nu.

Geen sensor, Garmin horloge (en niet op pauze gezet bij de bevoorradingen :oi22:).

Wax gebruiken ipv olie. Paar keer vegen en je ketting is proper. Casette eens met een doek ertussen gaan. Met olie was dat een ramp bij mij om te onderhouden. Een half uur frotten om hem proper te krijgen en vanaf ik weer olie op deed dan kwam er weer een hoop zwart van de ketting. 🤦

Ik doe de ketting wekelijks 1x en een nieuw laagje wax. Casette doe ik als ik de fiets kuis.
Heb nu idd zo'n spuitbus chain cleaner en dan spuitbus all weather grease. Maar achterste stuk frame is wit, en staat dan vol met zwarte spikkels van dat vet. Ook drupt het dan op de velg.

Heb zo'n fijn borsteltje met plastic stuk aan ook om er tussen te kotteren maar ook niet ideaal. Maar telkens die demonteren heb ik ook geen zin in.

Tips voor welke wax?

Terug
Bovenaan