De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik had me voor vandaag ingeschreven voor de pelotonrit van de Gordel. Vrijdag begon het me te dagen dat de rit in het peloton eigenlijk niet zoveel voorstelt aangezien je toch constant in de wielen zit terwijl de zwaantjes alle verkeer tegenhouden.
De wekker veel te vroeg gezet, om 6u20 de fiets op (lichtjes aan) met bestemming Meise. Prima op tijd de plantentuin verkend. 125km rond Brussel gebold (30,7km/u gemiddeld, HS 123). Met nog voldoende jus in de benen de weg huiswaarts ingezet, met een klein detour om de afstand wat op te drijven met 203km in de benen weer thuisgekomen. Wat een mens toch doet om benzine uit te sparen.
Hoe heerlijk om zo vroeg te vertrekken terwijl de wereld nog slaapt :love2: (moet ik vaker doen zeg ik iedere keer!)
 
Ik had me voor vandaag ingeschreven voor de pelotonrit van de Gordel. Vrijdag begon het me te dagen dat de rit in het peloton eigenlijk niet zoveel voorstelt aangezien je toch constant in de wielen zit terwijl de zwaantjes alle verkeer tegenhouden.
De wekker veel te vroeg gezet, om 6u20 de fiets op (lichtjes aan) met bestemming Meise. Prima op tijd de plantentuin verkend. 125km rond Brussel gebold (30,7km/u gemiddeld, HS 123). Met nog voldoende jus in de benen de weg huiswaarts ingezet, met een klein detour om de afstand wat op te drijven met 203km in de benen weer thuisgekomen. Wat een mens toch doet om benzine uit te sparen.
Hoe heerlijk om zo vroeg te vertrekken terwijl de wereld nog slaapt :love2: (moet ik vaker doen zeg ik iedere keer!)
Welk peloton 30 zat je? Ik heb peloton paars begeleid vandaag.
 
Ik zat in het peloton van 8u, blauw.
In 2019 heb ik ook al eens meegereden en beviel me echt super. Het peloton wordt erg goed in toom gehouden, geen gekke stoten, top!
Ah Ik zat in het peloton paars dus wij hebben in de achtervolging gereden :rofl: Bij ons ook zeer aangenaam voor te begeleiden. Een paar sjarels heb je altijd maar al bij al vrij rustige rit.
 
Is het nog steeds zo dat die Gordelklassieker enkel in peloton wordt gereden?
Ik weet nog het eerste of 2de jaar dat de gordelklassieker georganiseerd werd dat je gewoon vrij kon starten van op 3 of 4 locaties. Ik ben toen gestart in Hofstade en was best een leuke organisatie, hoewel er een aantal stukjes in het zoniënwoud toch niet 100% racefiets geschikt waren toen. Als je speciaal moet gaan aansluiten in zo'n peloton wordt het meteen een stuk minder interessant imo.
 
Is het nog steeds zo dat die Gordelklassieker enkel in peloton wordt gereden?
Ik weet nog het eerste of 2de jaar dat de gordelklassieker georganiseerd werd dat je gewoon vrij kon starten van op 3 of 4 locaties. Ik ben toen gestart in Hofstade en was best een leuke organisatie, hoewel er een aantal stukjes in het zoniënwoud toch niet 100% racefiets geschikt waren toen. Als je speciaal moet gaan aansluiten in zo'n peloton wordt het meteen een stuk minder interessant imo.
Je hebt beide mogelijkheden, op de verschillende locaties zijn er wandel en ook fietstochten (langste tocht was 100km dacht ik). Deze zijn gewoon afgepijld. Geen idee of ze leuke routes doen maar je kan wel gratis deelnemen.
De Gordelklassieker is de begeleide tocht van 125km in pelotons.
 
heeft er iemand gpx van de gordel 100km vanuit Meise? Wegens andere verplichtingen niet kunnen meedoen maar zou deze wel graag eens rijden aangezien deze hier vlakbij passeert.

De 125km heb ik al gevonden op Strava.
 
Powermeter ontvangen voor op de mtb. Schoon kleurtje. Toch stukken goedkoper dan zo'n Power2Max. Hopelijk blijkt 'goedkoop' geen duurkoop in dit geval.
IMG-20220906-120948.jpg
 
Zwift heeft net zijn eigen smart trainer aangekondigd. Gaat blijkbaar om een rebranded JetBlack Volt.
Als we DCrainmaker mogen geloven (en dat doe ik meestal wel) vegen ze hiermee het hele sub-top (sub-$900) segment weg.

Dat had ik niet meteen verwacht nadat ze mei hun eigen product had gecanceld. Zouden ze dan ook alsnog richting een volledige smart bike kijken in de toekomst? :unsure:
 
Op m'n broers pendelfiets zit een CS HG500-10 cassette in de 11-34 uitvoering.
Even wat zitten rondzoeken en die is niet makkelijk beschikbaar.

Zijn pendelroute is vlak, dus die 34 heeft hij sowieso niet nodig.
Tot hoe klein mag ik zakken zonder dat de derailleur problemen gaat geven? Ik zie de cassette ook in 11-25 en 12-28 bestaan. Geeft dat problemen?

Vooraan rijdt hij met een blad van 50 tanden (Tiagra 10 50-34), het kleine blad vooraan gebruikt hij vanzelfsprekend ook niet.
 
Laat weten hoe het meevalt, moet ook nog eentje kopen voor mijn mtb. Vanwaar bestellen?

Hier ook interesse aangezien de vorm van mijn kader geen crank power meters toelaat

Will do! Het is ook niet dat je hier 1 of andere random PM koopt vanop AliExpress. Heeft ondertussen wel al wat gebruikers/reviews.
We zien wel wat het geeft op termijn.

Eerst nog wachten op die Shimano chainring removal tool.

Gekocht op: https://www.velowearcycleclub.dk/
 
Op m'n broers pendelfiets zit een CS HG500-10 cassette in de 11-34 uitvoering.
Even wat zitten rondzoeken en die is niet makkelijk beschikbaar.

Zijn pendelroute is vlak, dus die 34 heeft hij sowieso niet nodig.
Tot hoe klein mag ik zakken zonder dat de derailleur problemen gaat geven? Ik zie de cassette ook in 11-25 en 12-28 bestaan. Geeft dat problemen?

Vooraan rijdt hij met een blad van 50 tanden (Tiagra 10 50-34), het kleine blad vooraan gebruikt hij vanzelfsprekend ook niet.
Die 28 werkt sowieso perfect en ik vermoed die 25 eigenlijk ook wel.

Gewoon de ketting inkorten en goan
 
Rijdt er iemand de Grand Raid Godefroid deze zondag?
Ik schrijf mij vandaag in voor de 90 km.
Er is ook 60 dacht ik, dat is te weinig, en 120 km, en dat is veel te veel.
 
Terug
Bovenaan