De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
Hier kan je alles kwijt wielrennen in verband met materiaal, kleding ,…!
 
Laatst bewerkt:
Het is moeilijk om er zo iets over te zeggen. Je kan ook teveel rijden waardoor je frisheid ontbreekt, als je tussenin geen rustperiodes inlast heeft je lichaam ook de kans niet om te recupereren. Ik ben het deze winter eens wat anders aan het doen. Net een maand gehad waarbij ik quasi enkel op het gemak gereden heb. Nu een week rust en komende maand ga ik er dan iets meer pit in steken. Zo iedere maand wat meer intensiteit tot de lente.

Een kameraad waar ik in een normaal jaar regelmatig TT's mee rijd doet gemiddeld maar 2000 a 2500km, we zijn echt van het zelfde terug ik er al jaren +/- 10k doe. En dan heb ik een kameraad die op de racefiets gewoon geen partij is voor mij, hij rijdt in de wintermaanden zo goed als niet. Begint dan in maart terug te fietsen en in de zomer gaat die op zijn eentje 100km rond Overijse fietsen en komt thuis met 32 gemiddeld. De één heeft ook gewoon wat meer goeie genen meegekregen :)
 
Heel toffe rit gedaan met de koersvélo vandaag! Mooi weer & ditto wegen. Vanuit Gent richting kanten Oudenaarde / Zottegem & terug. Hopelijk lukt het nog om doorheen de winter te blijven fietsen & met een stevige basis in de lente de intensiteit wat te verhogen :)
 
32 gemiddeld haal ik ook wel, maar idd ook wel niet zonder te fietsen in de winter. Maar een maat van me is ex prof (bij lotto gereden en bij topsport Vlaanderen). Is al enkele jaren geen prof meer en rijdt enkel nog de zondag eens.. Telkens 34 gemiddeld op ritten van 120km. En als die toekomt dan is het niet zoals ik met snot en kwijl om eens met 32, 8 gemiddeld thuis te komen.

Zijn zus is ook zo 1. Is prof triathlete, is geselecteerd voor de iron man enzo,..

En alletwee mes scherp.

Ik moet er ook wel bij zeggen dat hij erg diep kan zitten. Ik heb al een drop van 12 cm, maar hij zit toch nog wel een heel pak dieper. Dat scheelt ook wel enorm veel.

Op mijn zomerfiets zit ik 1cm langer en 1cm dieper dan op mijn winterfiets en dat scheelt toch wel serieus.
 
Ja, dat is waar. Ik heb dit jaar een tijd een opzetstuur op mijn koersfiets gehad, dat scheelt enorm. Zo over 55km toch is met net iets meer dan 33 gemiddeld thuis gekomen. Maar dat is dan over een vlak parcours en gas geven tot aan de voordeur, wat ik anders nooit doe.
Als ik alleen rijd neem ik ook wel steevast het fietspad. In normale jaren rijd ik op zondag quasi altijd TT's met de mtb, met dit jaar op zondag vaak met de koersfiets te rijden is me pas opgevallen hoeveel toeristen op straat rijden. En dan heb ik het over straten waar echt een prima fietspad ligt.
Die kameraad waar ik het over heb is ook nog is gigantisch voorzichtig in het verkeer, dat scheelt ook wel tov toeristen die overal hun voorrang van links nemen.

Ik denk dat het op dit forum was dat we het is gehad hebben over een rit van Keisse, die met 35 gemiddeld ofzo thuis kwam terwijl zijn power echt niet zo hoog was. Materiaal, kledij en vooral houding op de fiets doet zeer veel.
 
Ja als je die mannen op vlakke loslaat zonder dat ze moeten stoppen rijden die dat idd eenvoudig. Ik daarentegen zit als een hark op mijn fiets
 
Goja, ik rij dan toch ook liever iets voorzichtiger aan kruispunten / slechte fietspaden e.d. dan voor die 0.2 km/h sneller te gaan.
Gezondheid is net iets meer waard dan Strava stats :p
 
Ale, den deze heeft zich laten overhalen om zich in te schrijven voor La Cannibale met Sporta volgend jaar. Toch nog een vooruitzicht in corona-tijden :D.
 
Had gehoopt dat Canyon de nieuwe Strive zou uitbrengen, helaas gewoon een kleuren update in kleuren die me niet aanstaan. Tegenvaller :cautious:
 
Zowel dinsdag als vandaag is zwift training niet op Strava beland. Heb maar eens reconnect gedaan maar kan ik ergens gedane trainingen nog op Strava krijgen vanaf zwift?

Maandag was er geen issue
 
Bij documents, Zwift, activities vind je de fit files. Ook als ritten bv crashen zal je daar altijd een file vinden (soms kan er wel een stukje verloren zijn)

Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad. Wat wil niet werkt is het op privé zetten.
 
Bij documents, Zwift, activities vind je de fit files. Ook als ritten bv crashen zal je daar altijd een file vinden (soms kan er wel een stukje verloren zijn)

Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad. Wat wil niet werkt is het op privé zetten.

Ja maar dat is de lange weg, had gehoopt op gewoon ne knop :D

Had beter rollen nog even bijgehouden :p
 
Diene van Grondahl staat nog maar aan 2400 euro. Best schappelijk voor ne dura ace di2 met powermeter 😛.
 
Wat een kommer en kwel voor onderdelen te vinden... Meerdere webshops moeten doen voor alle stukjes te vinden.
Uiteindelijk zelfs meerdere wijzigingen moeten doorvoeren. Het gaat ne mix worden van 105, grx 600 & 800 😂
 
Ja, ik hoop echt dat ik het komende jaar geen grote brokken heb. Niet dat ik daar anders blij van word, maar als dat zou willen zeggen dat ik een aantal weken niet kan fietsen simpelweg omdat er geen onderdelen/fietsen beschikbaar zijn...
 
Het is inderdaad hopen dat je niet teveel voor hebt, en al zeker niet dat iemand je overhoop rijdt. Voor nieuwe fietsen in de prijsklasse tot €2000 spreek je nu al over maart 2022, zeker qua mtb's is het echt geschift. Ik hoor wel is dat mensen er een ganse zaterdag op uit trekken om ergens een mtb te gaan zoeken in hun maat, lol. Ik heb nog een oude 26" in de kelder staan. Gaat binnenkort is op 2dehands 😄.
Een tijdje terug heeft mijn di2 batterij het begeven, in garantie een nieuwe gekregen en gelukkig was ze prima leverbaar. Stel u voor dat je een half jaar je fiets op kant moet zetten 🤪

Kwestie van op pagina 1 de Strava clubs nog eens te promoten:
 
Heerlijk weer om erop uit te trekken vandaag en ik zit hier maar te wachten tot ene werkman langskomt tsss.
 
Terug
Bovenaan