De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zijn er mensen die nog last hebben van een gevoelloze penis?

Na 30minuten is hij zo gevoelloos als het maar zijn kan.

Nochtans staat mijn zadel horizontaal.
Iemand die dit ook had en dit kunnen verhelpen heeft met een ander zadel? Zoja het welke?
Heb daar vroeger ook wel last van gehad.
Zadel iets laten kantelen en mss iets lager zetten zou moeten helpen en mss een goei (assos) broek
 
zadel met gleuf is veel beter voor prostaat
Euhm, weet je waar uw prostaat zit?
Als jij die extern kan benaderen dan hebben veel 40+ers voor niks 2 dagen last gehad na een bezoek bij de dokter.

Slapende edele delen kan veel oorzaken hebben. Maar een zadel met opening kan wel de druk verlagen waardoor het minder kan zijn. Maar sowieso wijst het op een verkeerde positie van het zadel.
 
Zijn er mensen die nog last hebben van een gevoelloze penis?

Na 30minuten is hij zo gevoelloos als het maar zijn kan.

Nochtans staat mijn zadel horizontaal.
Iemand die dit ook had en dit kunnen verhelpen heeft met een ander zadel? Zoja het welke?
Mag eigenlijk echt niet gebeuren! Genoeg verhalen gehoord van mensen met dezelfde klachten en toch zijn blijven doorrijden, met alle gevolgen. Je kan de tips hier vermeld zeker proberen (zadel wat kantelen naar voor, iets lager zetten), maar als het blijft, zeker een bikefit laten doen! Je wil echt geen problemen in die regio
 
Ik heb een standaard zadelpen, maar kan deze niet meer naar beneden kantelen.

Als ik mij volledig op de achterkant van het zadel zet dan is lijn stuur te ver weg vind ik
 
Ik heb een standaard zadelpen, maar kan deze niet meer naar beneden kantelen.

Als ik mij volledig op de achterkant van het zadel zet dan is lijn stuur te ver weg vind ik
Ik moet bekennen, ik ben nog nooit (bij gangbare modellen/fietsen) een zadelpen tegengekomen waarbij je het zadel niet kan kantelen.
Kan het zijn dat je frame te groot is voor jouw postuur?
 
Ik heb een standaard zadelpen, maar kan deze niet meer naar beneden kantelen.

Als ik mij volledig op de achterkant van het zadel zet dan is lijn stuur te ver weg vind ik
De zadelpen kantel je ook niet, maar het zadel wel. Meestal is het zadel met 2 bouten bevestigd, die een plaatje klemmen op de rails van het zadel. Als je die lost kun je normaal het zadel wat tilten, en dan de bouten terug vastzetten terwijl je het zadel in de juiste horizontale positie vasthoudt.
 
Euhm, weet je waar uw prostaat zit?
Als jij die extern kan benaderen dan hebben veel 40+ers voor niks 2 dagen last gehad na een bezoek bij de dokter.

Slapende edele delen kan veel oorzaken hebben. Maar een zadel met opening kan wel de druk verlagen waardoor het minder kan zijn. Maar sowieso wijst het op een verkeerde positie van het zadel.
Kzou het anders eens opzoeken ipv larie te komen verkondigen
 
Kzou het anders eens opzoeken ipv larie te komen verkondigen
ooh maar ik hoef de rectaal toucher niet op te zoeken hoor, dat is een onderzoek die ik ken :p
Maar iets zegt me dat jij het niet kent :P Volgende keer als je bij de dokter komt eens vragen dat hij het uitvoert, plezier gegarandeerd!

Om op uw punt van de prostaat verder te gaan, op een serieuze manier, prostaatklachten hangen samen met plasklachten en niet met slapende penis of balzak. Maar het kan gerust zijn dat alsnog de prostaat vergroot is door het fietsen hoor, ook al heb je niet onmiddellijk duidelijk plasklachten.
 
ooh maar ik hoef de rectaal toucher niet op te zoeken hoor, dat is een onderzoek die ik ken :p
Maar iets zegt me dat jij het niet kent :p Volgende keer als je bij de dokter komt eens vragen dat hij het uitvoert, plezier gegarandeerd!

Om op uw punt van de prostaat verder te gaan, op een serieuze manier, prostaatklachten hangen samen met plasklachten en niet met slapende penis of balzak. Maar het kan gerust zijn dat alsnog de prostaat vergroot is door het fietsen hoor, ook al heb je niet onmiddellijk duidelijk plasklachten.
Dat neemt niet weg dat zijn statement nog altijd juist is: zadel met gleuf neemt de druk weg van de prostaat. Dat de prostaat niet onmiddellijk onder de huid zit, is wel duidelijk.
 
Dat neemt niet weg dat zijn statement nog altijd juist is: zadel met gleuf neemt de druk weg van de prostaat. Dat de prostaat niet onmiddellijk onder de huid zit, is wel duidelijk.
Dat zeg ik ook nergens dat dat niet zo is. Sterker nog ik zeg het zelf :P
Dat eerste was duidelijk een mopje, maar goed doodserieus publiek. Geen ruimte voor een grap en een grol.
 
Putain men knieën en armen. Zo een ganse dag trails naar beneden pompen voelt ge toch wel serieus. Tegen volgend seizoen best wat trainen op voorhand.
Morgen Willingen eens checken.
Los van de bikeparks is dat hier toch een waar mountainbike paradijs.
 
Waar zijn hier in België zo wat trails te vinden voor 'beginnende' enduro rijders? Wil wat meer die richting uitgaan, maar vind het moeilijk op het onderscheid te vinden tussen 'doenbaar' en 'wandel/glij maar naar beneden'
 
Waar zijn hier in België zo wat trails te vinden voor 'beginnende' enduro rijders? Wil wat meer die richting uitgaan, maar vind het moeilijk op het onderscheid te vinden tussen 'doenbaar' en 'wandel/glij maar naar beneden'
Ik maak er altijd een uitstapje van richting Winterberg. Een pak trails hier en best wel leuke beginnerslijnen ook. Ge kunt van bleuke tot gevorderd gaan.
In ferme Libert nog niet geweest aangezien ik in de weekend moeilijk kan.
 
Waar zijn hier in België zo wat trails te vinden voor 'beginnende' enduro rijders? Wil wat meer die richting uitgaan, maar vind het moeilijk op het onderscheid te vinden tussen 'doenbaar' en 'wandel/glij maar naar beneden'
Oke, korte samenvatting:
1 Het beste startpunt zijn de enduro trails in Spa. Zeker als beginner kan je daar goed uit de voeten, de blauwe en rode trails zijn daar zelfs goed doenbaar met een hardtail (ook als beginner). Wil je wat meer uitdaging kan je die zeker vinden in de rode en zwarte trails. Grootste voordeel is dat de klim daar ook goed te doen is, dus met een iets of wat goede fysiek kan je daar wel 6-9x omhoog.

2 Chaudfontaine is ook doenbaar als beginner, trails liggen aan het fort bij het casino. Wel veel stenen dus niet aan te raden in de regen als beginner. Als je naar hier gaat, altijd tubeless of je gaat binnenbanden verslijten. Klim is over asfalt dus niet technisch, maar niet te onderschatten. De trails zijn hier een pak minder goed aangeduid dan bv. in Spa.

3 Esneux is een nieuwe locatie met enduro trails sinds eerste kwartaal dit jaar ongeveer. Trails variëren qua moeilijkheidsgraad, maar het grootste verschil met de eerste twee is dat dit een rondrit is en je dus meer gebonden bent aan de afstand. Als je technisch al wat uit de voeten kan is dit een leuke afwisseling

4 Remouchamps, voor menig enduro rijder de hemel, technisch zwaar en ook de klimmen zijn bijzonder zwaar (vind ik). Ook hier variëren de trails tussen blauw niveau en donker zwart. Als je een paar keer bovenstaande hebt gedaan zeker de moeite om je technische skills te testen. Zelfde idee als Spa en Chaudfontaine, geen rondrit, maar wel makkelijk te kiezen wel trails je doet.

5 Bouillon Ook hier variëren de trails tussen alle niveau's, maar aan te raden als je fysiek en technisch in goede vorm bent, maar dit is meer omwille van de afstand die je moet afleggen om hier te geraken.

6 Les Hautes Riviëres Net over de grens met Frankrijk ook echt enorm knappe trails. Staat hier op de bucketlist, maar zoals Bouillon, ver en fysiek zwaar dus als ik er naartoe wil gaan verwacht ik van mezelf in goede vorm te zijn.

Dit is rap wat ik kan neerpennen. Ik ken nog wel locaties, maar als beginner ga je daar niet veel plezier hebben omdat ze best wel technisch zijn + geen officiële trails dus een grijze zone of je hier wel mag rijden.

Met betrekking tot Bikepark Ferme Libert. Is zeker en vast de moeite om te doen, maar als je liefhebber bent van technische dingen blijf je hier naar mijn mening op je honger zitten (zoals in veel bikeparks helaas). De technische trails in het bos krijgen 0,0 onderhoud waardoor sommige zaken er sketchy bijliggen. De jumplines zijn leuk, maar niet ideaal om op te leren springen. Zeker het onderste deel van de jumplines is toch al voor de geoefende springer. Samengevat zeker de moeite om eens naartoe te gaan, ik ga er jaarlijks ook een paar keer naartoe, maar als je op zoekt bent naar enduro ga je er weinig vinden.
 
Terug
Bovenaan