De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

De wereldkampioen is nochtans 1m93 en 83 kg.

Ik ben ook 1m90 en 80 kg, maar een vriend van me die net een volledige iron man gedaan heeft rij ik toch wel helemaal kapot op het vlakke. Maar hij is wel veel explosiever dan mij. Ik kan veel langer een hoger wattage trappen.
En Pogacar, Evenepoel en Vinegaard komen in de buurt en wegen iets minder. Op het vlakke zal meer watt het meestal wel halen maar Aero compenseert wel wat.
 
De wereldkampioen is nochtans 1m93 en 83 kg.

Ik ben ook 1m90 en 80 kg, maar een vriend van me die net een volledige iron man gedaan heeft rij ik toch wel helemaal kapot op het vlakke. Maar hij is wel veel explosiever dan mij. Ik kan veel langer een hoger wattage trappen.
Een full distance triatleet die explosief(/explosiever) is? :shutup:
Dan heeft die toch fout getraind?
 
Een full distance triatleet die explosief(/explosiever) is? :shutup:
Dan heeft die toch fout getraind?

Hij zet dan ook geen toptijden neer op triathlon. Zijn doel was gewoon de finish halen. Je kan dat wel wat trainen (hij heeft al 2 jaar een personal trainer), maar zoiets zit volgens mij toch ook wel in de genen. Ook al train ik op explosiviteit, ik ga nooit zo explosief zijn als hij is.
 
Altijd even naar dit beeld kijken. Al 30 keer gedaan en vergeet het toch elke keer.

Ik doe het op deze manier en dat werkt meestal als een fluitje van een cent:


Inmiddels al kruipolie/shock spray gebruikt en zitten sleuren als een gek, maar voorlopig beweegt er nog niks :unsure:. Iemand tips hoe ik een grotere hefboom kan creëren?
 
Ik doe het op deze manier en dat werkt meestal als een fluitje van een cent:


Inmiddels al kruipolie/shock spray gebruikt en zitten sleuren als een gek, maar voorlopig beweegt er nog niks :unsure:. Iemand tips hoe ik een grotere hefboom kan creëren?
gewoon een lange pijp (of een oud stuur bv) over uw inbussleutel schuiven? Of een ringsleutel over de inbus; even pivoteren zodat hij duwt aan de juiste kant en trekken maar.
 
gewoon een lange pijp (of een oud stuur bv) over uw inbussleutel schuiven? Of een ringsleutel over de inbus; even pivoteren zodat hij duwt aan de juiste kant en trekken maar.

Uiteindelijk nog een oude zadelpen gevonden om erover te schuiven. Ook daarmee bewegen die pedalen 0.0. Ik trek er enkel mijn inbus mee naar de botten.

Misschien eens een heteluchtpistool proberen.
 
Uiteindelijk nog een oude zadelpen gevonden om erover te schuiven. Ook daarmee bewegen die pedalen 0.0. Ik trek er enkel mijn inbus mee naar de botten.

Misschien eens een heteluchtpistool proberen.
Ik heb vorige keer een nieuwe crank moeten kopen. Was pijnlijk. Nu op tijd en stond die pedalen er uit, schroefdraad invetten en niet te hard terug vastzetten...
 
Ik doe het op deze manier en dat werkt meestal als een fluitje van een cent:


Inmiddels al kruipolie/shock spray gebruikt en zitten sleuren als een gek, maar voorlopig beweegt er nog niks :unsure:. Iemand tips hoe ik een grotere hefboom kan creëren?
Ik gebruik hiervoor een oud mtbstuur, inbus uiteinde erin en trekken maar.

Of cranck eruit en in een 'ben de naam kwijt' steken. staat vast op een werkbank en je kunt er iets in vastzetten...
 
In geval van nood: uw voeten en vol gewicht op de verlende hefboom zitten.

Probleem is dat mijn inbus gewoon doorkast..

Los tikken met een hamer op je inbus al geprobeerd?

Check, doet ook niets uit.

Ik heb vorige keer een nieuwe crank moeten kopen. Was pijnlijk. Nu op tijd en stond die pedalen er uit, schroefdraad invetten en niet te hard terug vastzetten...

Ik begin er ook voor te vrezen.

Al een chance dat het maar een hobby/renovatieprojectje en het an sich geen ramp is indien de pedalen niet loskomen (maar het is gewoon frustrerend, aangezien dit het laatste op de to do was).
 
Terug
Bovenaan