De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Nieuwe fietsschoenen gekocht in korting. Nieuwe schoenplaatjes van shimano gehaald.

Maar het lukt met niet om de schoenplaatjes te bevestigen: ofwel zijn de schroeven te kort, ofwel komt de schroefdraad (van de 3-punts aansluiting voor schoenplaatjes) niet hoog genoeg. In geen geval krijg ik alle 3 de schroeven vast aan 1 schoen.

Iemand een idee waar het aan ligt?

 
Nieuwe fietsschoenen gekocht in korting. Nieuwe schoenplaatjes van shimano gehaald.

Maar het lukt met niet om de schoenplaatjes te bevestigen: ofwel zijn de schroeven te kort, ofwel komt de schroefdraad (van de 3-punts aansluiting voor schoenplaatjes) niet hoog genoeg. In geen geval krijg ik alle 3 de schroeven vast aan 1 schoen.

Iemand een idee waar het aan ligt?


Die schroefdraad begint precies wel heel diep.. Bij mij begint die gewoon aan de rand van het gat. Dus dat zal het probleem zijn.. Je zal andere schroeven nodig hebben.

Welke schoenen zijn dat wel?
 
Die schroefdraad begint precies wel heel diep.. Bij mij begint die gewoon aan de rand van het gat. Dus dat zal het probleem zijn.. Je zal andere schroeven nodig hebben.

Welke schoenen zijn dat wel?
Deze: https://www.ekoi.com/nl-be/chaussures-route/11051-chaussures-route-ekoi-strada-r-blanc.html

Was 60% korting dus dacht een goede deal te doen. Op zich is het niet zo'n probleem om langere schroeven te zoeken, dat zal niets aan de schoen of het kliksysteem afdoen.
Maar als het faulty gear is dan probeer ik natuurlijk best onmiddellijk mijn geld terug te claimen vooraleer ik ze probeer en ze beginnen te slijten.
 
Deze: https://www.ekoi.com/nl-be/chaussures-route/11051-chaussures-route-ekoi-strada-r-blanc.html

Was 60% korting dus dacht een goede deal te doen. Op zich is het niet zo'n probleem om langere schroeven te zoeken, dat zal niets aan de schoen of het kliksysteem afdoen.
Maar als het faulty gear is dan probeer ik natuurlijk best onmiddellijk mijn geld terug te claimen vooraleer ik ze probeer en ze beginnen te slijten.

Ik zou het toch eens navragen want lijkt me niet normaal te zijn voor ekoi schoenen.

Edit: op de foto van de website zien ze er ook wel zo uit.. Zal dus mss toch normaal zijn.
 
Zijn er mensen die in de herst en/of voorjaar met gevoerde bibshorts rijden?
Binnen een maand zal de temperatuur aanzienlijk dalen, waarbij het 's morgens nog heel fris is maar in de namiddag nog vrij aangenaam.
Ik grijp niet snel naar een lange broek, omdat ik me dan kapot zweet :)

En ik ga tijdens de donkere maanden gewoon blijven doorfietsen (buiten).
Ik heb nu een vrij goede lamp (Lezyne 1300XXL), maar ik zou toch een backup lamp willen aanschaffen.
Vooral omdat ik ook wat offroad (gravel) zal rijden en daar is het qua verlichting niet altijd geweldig ;)
Iemand tips voor een extra lamp? Liefst eentje met batterij indicator.
gewone bibshort, eventueel beenstukken (hoewel die van mij altijd afzakken, waardoor ik gestopt ben ze te gebruiken....). GEvoerde bibshort, zelfs nog nooit van gehoord.

Ik rijd in de winter met een Ravemen (model pr1200) lamp. Handige is dat die de brandtijd per modus aangeeft, maar ook dat je hem als powerbank kan gebruiken. Met lezyne heb ik het wat gehad, batterijen die het plots begeven enzo.
 
gewone bibshort, eventueel beenstukken (hoewel die van mij altijd afzakken, waardoor ik gestopt ben ze te gebruiken....). GEvoerde bibshort, zelfs nog nooit van gehoord.

Ik rijd in de winter met een Ravemen (model pr1200) lamp. Handige is dat die de brandtijd per modus aangeeft, maar ook dat je hem als powerbank kan gebruiken. Met lezyne heb ik het wat gehad, batterijen die het plots begeven enzo.
er bestaan bibshorts met dezelfde dikkere stof als de lange broeken.
 
Nieuwe fietsschoenen gekocht in korting. Nieuwe schoenplaatjes van shimano gehaald.

Maar het lukt met niet om de schoenplaatjes te bevestigen: ofwel zijn de schroeven te kort, ofwel komt de schroefdraad (van de 3-punts aansluiting voor schoenplaatjes) niet hoog genoeg. In geen geval krijg ik alle 3 de schroeven vast aan 1 schoen.

Iemand een idee waar het aan ligt?

Bevestigingen zitten te diep.
Maar ik zou wel niet direct weten waar je langere schroeven kan vinden.
Kan je ze niet een beetje eruit trekken die bevestigingen?
 
Bevestigingen zitten te diep.
Maar ik zou wel niet direct weten waar je langere schroeven kan vinden.
Kan je ze niet een beetje eruit trekken die bevestigingen?
Al geprobeerd. Lijkt soms wel minimaal mee te geven en een millimeter ofzo naar buiten te schieten. Maar het moment dat ik dan het schoenplaatje ertussen zet en de schroef terug in positie zet, dan zakt de schroefdraad al terug naar zijn originele positie.
 
Zijn er hier nog mensen met problemen met hun garmin edge bij het navigeren? (Mijne edge 830). Wanneer ik een koers maak op gsm of laptop kan ik die met succes doorsturen naar mijn edge. Wanneer ik dan voor mijn rit de koers open dan geeft hij geen navigatiemeldingen weer. Ik zie enkel de kaart met daarop wel de route afgebeeld maar zonder instructies.. bijzonder vervelend om continu naar die kaart te moeten kijken om juist te rijden. Ik krijg vaak de melding dan “routeberekeningsfout”. Al veel proberen over op te zoeken maar vind maar geen gepaste oplossing.
 
Zijn er hier nog mensen met problemen met hun garmin edge bij het navigeren? (Mijne edge 830). Wanneer ik een koers maak op gsm of laptop kan ik die met succes doorsturen naar mijn edge. Wanneer ik dan voor mijn rit de koers open dan geeft hij geen navigatiemeldingen weer. Ik zie enkel de kaart met daarop wel de route afgebeeld maar zonder instructies.. bijzonder vervelend om continu naar die kaart te moeten kijken om juist te rijden. Ik krijg vaak de melding dan “routeberekeningsfout”. Al veel proberen over op te zoeken maar vind maar geen gepaste oplossing.
Bij opties moet je “routebegeleiding” aanzetten.
Standaard staat dit inderdaad af en dan krijg je geen begeleiding.
 
Terug
Bovenaan