De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik al 2 weken maar rijdt nog maar 1km/u rapper, wat doe ik verkeerd? Dat moet toch meer winst opleveren? Of werkt een baard niet op een gewone koersfiets?
Enkel voor Simon Geschke en dan vooral om te klimmen, je zal naar gravel of MTB moeten gaan wil je echte vooruitgang zien!
 
Ik snap niet dat je dat belachelijk vind. Heb je al mee gereden?
Schoonouders, dus leeftijd zeker 45+? Ze zullen wel doorschuiven dus af en toe kop rijden. En dan heb je nog het stilstaan/bochten en bijhorend optrekken.
Dat ze na een autostradebrug buiten adem zijn van de hoogtemeters. Van waar haal je de bewijzen hiervoor of is dat gewoon een aanname?

Is toch gewoon leuk om schoonouders te hebben die sportief zijn. Ze mogen best fier zijn op de prestatie die ze leveren. Ik vind niet dat je dat belachelijk hoeft te vinden.

Ik vind het heel knap dat ze zo sportief zijn hoor, absoluut. Ik vind gewoon ‘stoefen met gemiddelde snelheid’ belachelijk als je die behaald hebt in een groep van meer dan 30 renners. Gemiddelde snelheid is alleen van tel als je die alleen behaalt verdorie. :coolbrows:

Het ‘bewijs’ van de brug is van uit eigen ondervinding door met hen richting zee te rijden of door toertochten in bijv. het Hageland.
 
Ik vind het heel knap dat ze zo sportief zijn hoor, absoluut. Ik vind gewoon ‘stoefen met gemiddelde snelheid’ belachelijk als je die behaald hebt in een groep van meer dan 30 renners. Gemiddelde snelheid is alleen van tel als je die alleen behaalt verdorie. :coolbrows:

Het ‘bewijs’ van de brug is van uit eigen ondervinding door met hen richting zee te rijden of door toertochten in bijv. het Hageland.
Gohja, leven en laten en leven zeker? Als je geen gestoef rond gemiddelde snelheden wil zien, verwijder dan simpelweg je strava account. Ik vind heel dat strava/vergelijk-de-snelheid behoorlijk belachelijk om 2 redenen: (1) het zegt niets over omstandigheden (hoogtemeters, parcours, wind,...) en (2) als je per sé beter wil zijn dan de rest, moet je gewoon competitie rijden.
Enfin, ik tuf morgen op mijn gemak mee met de gravelrit, en zal mijn gemiddelde dus niet posten :)
 
Inmiddels uit de SRMR gestapt wegens opengeschaafd zitvlak sinds twee dagen, en de voedselvergiftiging die mij gisteren weer een tiental keer naar de wc gejaagd heeft. Ietwat knullig, vooral omdat ik ondanks ~20km stappen naar het eerste checkpoint (kon niet meer fietsen wegens zadelpijn, enkel afdalen) toch nog binnen de tijd was zonder fysiek in de buurt van mijn grenzen te zijn gekomen. Het gevoel dat ik dit zonder pech had kunnen uitrijden is dus wel aanwezig, maar het is wat het is, ik heb er geen slaap voor gelaten. Volgende keer beter, met hopelijk minder pech.
Ik had het al gezien, jammer, maar helaas. Pas bij meerdaagses leer je wat zadelpijn écht is!
Maar het is nu toch wel een heel spannend duel dat momenteel wordt gereden!
 
Ik had het al gezien, jammer, maar helaas. Pas bij meerdaagses leer je wat zadelpijn écht is!
Maar het is nu toch wel een heel spannend duel dat momenteel wordt gereden!
In Griekenland en IJsland ook mee te maken gehad, maar dit is de eerste keer dat er open wonden bij komen zien - terwijl het in Griekenland bij momenten ook wel tegen de 40° liep. Tjah. Nog meer crème smeren volgende keer.

En inderdaad wel fameus dat het verschil op 1900km uiteindelijk maar 59 minuten bedroeg. Dubbel fameus om de Tour Divide én de SRMR te winnen met zo weinig rust ertussen.
 
Rijdt er iemand de Chouffe marathon deze zondag?

Ik heb mij niet op voorhand durven inschrijven door het onzekere weer, maar het weekend ziet er wel goed uit. Daginschrijving is ook mogelijk, wat ik van plan ben als de voorspelling droog weer blijft. Ik ga voor de 95km.
De laatste 15 zullen er wel weer te veel aan zijn maarja :)
De organisatie geeft geen gpx mee omdat het parcours over veel privé-stukken loopt.
Alsof niet meer dan 90% van het veld de rit gewoon opneemt en op strava zwiert :crazy:

Om de haast onvermijdelijke energiedip te tóch te vermijden ga ik denk ik vanaf uur drie(ënhalf), twee gellekes naar binnen werken per uur, naast vast voer aan de bevoorradingen. Ik verwacht geen problemen met de maag. Zijn er andere redenen waarom dit dom kan zijn?
 
De organisatie geeft geen gpx mee omdat het parcours over veel privé-stukken loopt.
Alsof niet meer dan 90% van het veld de rit gewoon opneemt en op strava zwiert :crazy:

Om de haast onvermijdelijke energiedip te tóch te vermijden ga ik denk ik vanaf uur drie(ënhalf), twee gellekes naar binnen werken per uur, naast vast voer aan de bevoorradingen. Ik verwacht geen problemen met de maag. Zijn er andere redenen waarom dit dom kan zijn?
Omdat het geen zin heeft als je genoeg suikers binnen neemt op de bevoorradingen. Je kan namelijk maar een beperkt aantal verwerken per uur.
 
Maar kan het negatieve effecten hebben?
In't verleden altijd een gigantische leegloop van energie rond kilometer 75 - 80. 'k zou dat willen voorkomen.
Dan liever een enorm te veel opnemen (als het niet echt kwaad kan) dan riskeren een beetje te weinig te drinken.
 
Je kan ook een planning maken met een app zoals EatMyRide.
Pas vanaf 3u lijkt me vrij laat. Maar ik zou ook altijd vast voedsel voorzien. Gels zij enkel nuttig om voedingstoffen binnen te krijgen zonder uw maag te hard te laten werken.
 
Een uitgebreid verslag volgt later maar de eerste Beyond Gaming Gravel Bash was een succes.

125km (voor @Arkaine: 24.4 gemiddeld)
0 keer mechanische pech
8 deelnemers
5 Canyon Grizls
1 Canyon Grail

Veel lachende gezichten.
Thx @Reverz voor de route

Op naar de volgende


E41877-B4-2066-47-E9-9-D79-24-A0-E078-F919.jpg

Fuck GDPR
 
Terug
Bovenaan