De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Again, er is hier al veel meer inkt over gevloeid dan dat het mij effectief kan schelen hoor.
En dan het onvermijdelijke @Arkaine stukje tekst: “frankly I don’t give a damn” 😂

But you do ;)

Ik volg je trouwens wel. Op BEMC 1 (die met jou) had in mijn garmin zo ingesteld dat mijn tijd niet stopte wanneer ik aan een bevoorrading kwam. Op de koninginnerit hadden we 8u voor 100km, dus moest ik gewoon 12,5km/u halen. Om dat een beetje te pacen liet ik de tijd gewoon doorlopen, zo zag ik mijn gemiddelde zienderogen dalen aan de bevoorrading en wist ik dat ik moest vertrekken.

Toen ik dan effectief trots met 12.5km/u was aangekomen sprak iemand mij aan (na mij gefinisht) dat hij 14km/u gemiddeld had: “Snel hé!” Na zo’n rit heb ik toch ook geprikkeld geantwoord dat het niet zo moeilijk is om 14 te halen als je om de 15km een pauze neemt van 15 minuten.
Die persoon blijft bij hoog en laag beweren dat hij finisher is, want ja, 100km aan 14km/u is… binnen de 8u 🤷‍♂️
 
Iemand tips voor een goed slot? Ik zou vanaf nu met mijn mtb naar 't werk. De fietsenstalling is buiten in een overdekte kooi maar de poort blijft vaak openstaan.. Dus zou me toch willen verzekeren met een écht deftig slot.
Als het effectief een (heel) dure MTB is: gewoon niet doen. Mee pakken naar binnen, aan uw bureau zetten, vastzetten in het magazijn,... Uw slot mag nog zo goed zijn, een slecht beveiligde fietsenstalling gaat altijd een risico voor uw fiets vormen. Komende van iemand wiens fietsen al regelmatig gestolen zijn, niet doen.


Post van een fietsenmaker in BXL waar ik vroeger wel eens ging:



Klopt deze 'argumentatie' voor een Canyon? Decathlon kan ik nog inkomen, maar kan me niet inbeelden dat Canyon werkt met 'gesloten' systemen?
Coureur zeker? Wachttijden waren daar al bijzonder lang (anderhalve maand ofzo, hadden in de zomervakantie ook een stop ingelast voor fietsen die niet van bij hen kwamen. Verzuipen gewoon in het werk dus een begrijpelijke beslissing dat je dan liever focust op fietsen die daar gekocht zijn of waar ze heel makkelijk onderdelen van kunnen krijgen.
 
En dan het onvermijdelijke @Arkaine stukje tekst: “frankly I don’t give a damn” 😂

But you do ;)

Ik volg je trouwens wel. Op BEMC 1 (die met jou) had in mijn garmin zo ingesteld dat mijn tijd niet stopte wanneer ik aan een bevoorrading kwam. Op de koninginnerit hadden we 8u voor 100km, dus moest ik gewoon 12,5km/u halen. Om dat een beetje te pacen liet ik de tijd gewoon doorlopen, zo zag ik mijn gemiddelde zienderogen dalen aan de bevoorrading en wist ik dat ik moest vertrekken.

Toen ik dan effectief trots met 12.5km/u was aangekomen sprak iemand mij aan (na mij gefinisht) dat hij 14km/u gemiddeld had: “Snel hé!” Na zo’n rit heb ik toch ook geprikkeld geantwoord dat het niet zo moeilijk is om 14 te halen als je om de 15km een pauze neemt van 15 minuten.
Die persoon blijft bij hoog en laag beweren dat hij finisher is, want ja, 100km aan 14km/u is… binnen de 8u 🤷‍♂️
Dat werkt toch ook alleen als het parcours vrij gelijkaardig blijft?

Is hij officieel opgenomen in de finisher lijst? Zo niet is hij duidelijk geen finisher 😅
 
Dat werkt toch ook alleen als het parcours vrij gelijkaardig blijft?

Is hij officieel opgenomen in de finisher lijst? Zo niet is hij duidelijk geen finisher 😅
Ja… inderdaad, maar was meer een globale metric, een soort houvast omdat ik dergelijke tochten nooit eerder had gedaan.

… om dan op 10km van de finish constant geconfronteerd te worden met stukken die je enkel kan stappen en dan je stresslevel te zien stijgen omgekeerd evenredig met het gemiddelde.
 
Ja… inderdaad, maar was meer een globale metric, een soort houvast omdat ik dergelijke tochten nooit eerder had gedaan.

… om dan op 10km van de finish constant geconfronteerd te worden met stukken die je enkel kan stappen en dan je stresslevel te zien stijgen omgekeerd evenredig met het gemiddelde.
Er bestaat ook zo iets als een klok waarmee je kan zien hoe laat het is. En daarop zie je om hoe laat je vertrekt en 8u later is dan om hoe laat je binnen moet zijn :unsure:
 
Er bestaat ook zo iets als een klok waarmee je kan zien hoe laat het is. En daarop zie je om hoe laat je vertrekt en 8u later is dan om hoe laat je binnen moet zijn :unsure:
Haha, ja. Maar dan moet je constant zitten rekenen. Ik ben 21,33km ver en ben 1u23min aan het rijden. Versnellen of vertragen?

Bij mij was dat echt constant schipperen tussen net wel en net niet, dus dan is dat wel een handig middel.
 
Er bestaat ook zo iets als een klok waarmee je kan zien hoe laat het is. En daarop zie je om hoe laat je vertrekt en 8u later is dan om hoe laat je binnen moet zijn :unsure:
Ik ging dat ook eerst zeggen, maar dan moet je wel wat meer rekenen, @poeperman zijn manier is beter dan ik initieel dacht, als het parcours gelijkmatig is toch.
 
Mijn schoonouders rijden bijv mee met de Casino’s in Knokke en elke keer gaat het van ‘34 km/u gemiddeld gereden weer se’. Dat vind ik belachelijk, elke week wieltje zuigen op dezelfde 80km-lus, maar na een autostradebrug zijn ze buiten adem van de hoogtemeters.
Ik snap niet dat je dat belachelijk vind. Heb je al mee gereden?
Schoonouders, dus leeftijd zeker 45+? Ze zullen wel doorschuiven dus af en toe kop rijden. En dan heb je nog het stilstaan/bochten en bijhorend optrekken.
Dat ze na een autostradebrug buiten adem zijn van de hoogtemeters. Van waar haal je de bewijzen hiervoor of is dat gewoon een aanname?

Is toch gewoon leuk om schoonouders te hebben die sportief zijn. Ze mogen best fier zijn op de prestatie die ze leveren. Ik vind niet dat je dat belachelijk hoeft te vinden.
 
En dan het onvermijdelijke @Arkaine stukje tekst: “frankly I don’t give a damn” 😂

But you do ;)
Ik gebruik nogal snel krachttermen, zoals mensen die een nekschot verdienen, en dat wordt hier dan altijd zo letterlijk geïnterpreteerd waardoor ik moet nuanceren.

Zoals ik zei, een pet peeve. Ik ga met mijn ogen rollen en 'weer zo ene' denken. En dan is't gepasseerd.
 
Laatst bewerkt:
allemaal grote piemels hier! Kom dat bewijzen (of komt dat zien) op de grote Beyond Gaming Gravel Bash morgen!

voor mensen die dat zouden gemist hebben:

- afspraak om 9u in Landegem, Oost-Vlaanderen
- 7 deelnemers tot nu toe maar er is geen limiet :love:
- 125km met 300hm
- vakkundig in elkaar geflanst door @Reverz
 
allemaal grote piemels hier! Kom dat bewijzen (of komt dat zien) op de grote Beyond Gaming Gravel Bash morgen!

voor mensen die dat zouden gemist hebben:

- afspraak om 9u in Landegem, Oost-Vlaanderen
- 7 deelnemers tot nu toe maar er is geen limiet :love:
- 125km met 300hm
- vakkundig in elkaar geflanst door @Reverz
Damn! Ik was dat rats vergeten en ondertussen andere plannen gemaakt.
Succes allen.
 
Terug
Bovenaan