De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Courage!

En dan dacht ik dat ik het lastig had toen ik gisteren bevangen werd door de hitte tijdens mijn bikepacking trip in Nederlands Limburg.

Perspectief 😅
Nog meer perspectief: terug in het laagland, waar het weer vlot boven de 30° is, en heel content dat ik vandaag mijn sandalen niet heb aangetrokken want dan was ik nu op weg naar het ziekenhuis voor een reeks hondsdolheidsspuiten aangezien een nogal uit de kluiten gewassen woefke stevig in mijn linkervoet gebeten heeft. Overal verrassingen!

Ik denk dat Garmin om de 10s een punt op de grafiek zet.
Ik weet niet of je dat kunt aanpassen dat Garminconnect 3s of 5s waardes er op zet?
Op Strava kan je kijken naar je power curve. Daar kan je 5s waarde zien.
Het vermogen dat jij aangeeft is de absolute piek, maar die is niet zo accuraat daarom dat men 5s of 10s waarde neemt.

Op Strava kan je kijken naar je power curve. Daar kan je 5s waarde zien.
Het vermogen dat jij aangeeft is de absolute piek, maar die is niet zo accuraat daarom dat men 5s of 10s waarde neemt.
Inderdaad, had het ook net ondekt. In de app vond ik het niet maar in browser wel!
Wel leuke toevoeging met zo'n vermogenmeter!

Nog meer perspectief: terug in het laagland, waar het weer vlot boven de 30° is, en heel content dat ik vandaag mijn sandalen niet heb aangetrokken want dan was ik nu op weg naar het ziekenhuis voor een reeks hondsdolheidsspuiten aangezien een nogal uit de kluiten gewassen woefke stevig in mijn linkervoet gebeten heeft. Overal verrassingen!
Allez, het weer valt dus goed mee?

Verklaart u nader
en meerdaagse tocht is heel zwaar en vraagt heel veel van je lijf. Sowieso krijg je te kampen met last, zij het fysiek of mentaal. Als je een hele dag hebt gereden en het 's avonds zwaar hebt, heb je de neiging om te zeggen "foert, ik stop ermee". Maar dan ben je moe, uitgeput, en neem je een beslissing die je misschien niet zou nemen na een nachtje slaap (hetgeen een wondermiddel is op zo'n moment). Maar eenmaal gestopt, kan je niet terug in de race stappen. Vandaar; als je echt twijfelt, slaap er een nachtje over. De kans is reëel dat je na een paar uur slaap er anders over denkt.

Straffe kost @de Waaslandwolf , nog veel succes!

Vorige vrijdag me ook nog eens aan een langere rit gewaagd: dagje verlof genomen om samen met een vriend vanuit Gent op Ardennenweekend te vertrekken naar een dorpje rond Malmedy / Butgenbach. Alles samen goed voor een dag met 250km fietsplezier!

Enorm van genoten, al was de hitte wel niet te onderschatten. Vroeg vertrekken heeft wel geholpen om de meeste, snelle km's voor de hitte in de namiddag af te werken. Heel de dag wind tegen was ook wel een beetje te veel van het goede :unsure: Maar bij zo een rit doet de snelheid er niet echt toe, dus voor rustig rond te bollen stoorde dat niet zo . Wel heel content van de benen, op 243km nog eens een kleine effort gedaan om een tijdje neer te zetten op het eerste deel van deze klim (tot Ovifat) en dat ging nog vlot: 4:31 (18,2 km/h) :coolbrows:

Voor de rest echt langs heel mooie banen gereden, waar we toch verwacht hadden van vaker mindere wegen te moeten rijden, viel dat echt zéér goed mee. Nu even wat minder volume en terug wat intervalletjes, want ik heb begin september nog 1 koers aangestipt om "mijn seizoen" semi af te sluiten :)

dW0tgzF.png

Die liner op foto 1, ben je zeker dat die helemaal doorloopt? Er zijn ook cable ends die eindigen in een verlengstukje van een cm of 2-3, zoals aan een shifter.

De bestaande liner heeft 3 functies: doorvoeren van nieuwe kabels, zorgen dat de staaldraad niet rammelt in uw frame én zorgen dat uw staaldraad uw carbon niet gaat doorsnijden.

Als ik het goed begrijp kan je die liner dus niet meer opnieuw gebruiken? Dan is de meest eenvoudige manier (eigenlijk ook bij frames waar de buitenkabel doorloopt):

- oude liner eruit trekken en zorgen dat de oude innercable blijft zitten
- nieuwe liner (of buitenkabel) over de oude innercable schuiven - dat kan enkel wanneer de innercable nog redelijk goed is
- oude innercable eruit
- nieuwe innercable erin

Ik sta nu ook voor datzelfde projectje en heb mij voor de zekerheid (geen liners in het frame) deze tool aangeschaft:
https://www.airevelobearings.com/product/cable-routing-guide-tool/

Eigenlijk een namaak park tool IR 1.2. Einde van de dag kan ik er hopelijk meer over vertellen.

Maar euhm, @waaslandwolf is de enige echte professionele technieker hier denk ik :)

Operatie geslaagd adhv bovenstaande instructies - viel al bij al goed mee.
Daarnaast bleek het inderdaad binnenin geen liner te zijn, maar "sealed caps with tongue".
Hoe bevalt de namaak IR 1.2?

Operatie geslaagd adhv bovenstaande instructies - viel al bij al goed mee.
Daarnaast bleek het inderdaad binnenin geen liner te zijn, maar "sealed caps with tongue".
Hoe bevalt de namaak IR 1.2?
goed gedaan!

Ik heb 'm nog niet gebruikt, ook niet nodig gehad bij de herinstallatie. Maar mijn droogtesten met verschillende kabels waren wel zeer veelbelovend.
Vandaag zou m'n compression ring moeten gearriveerd zijn en dan kan ik eindelijk de wederopbouw afwerken.

Laatst bewerkt:
Net langs kanaal vliegt er iets in mijn helm, ik dacht tzal wel een vlieg zijn zoals zo vaak, deze keer dus niet iets later een steek toen wist ik het al een wesp, ff gestopt om dat ding eruit te jassen en door aangezien we toch niet allergisch zijn. Wel half uurtje verveelde pijn maarja :)

Rijdt er iemand de Chouffe marathon deze zondag?

Ik heb mij niet op voorhand durven inschrijven door het onzekere weer, maar het weekend ziet er wel goed uit. Daginschrijving is ook mogelijk, wat ik van plan ben als de voorspelling droog weer blijft. Ik ga voor de 95km.
De laatste 15 zullen er wel weer te veel aan zijn maarja :)

Gaan ze ook niet over het zwarte stukje XCO in Houffa?
Normaal wel. Op één stukje na dat ik nog niet heb durven rijden omdat ik er telkens alleen op zat, zitten daar echter geen problemen voor mij. Naar boven of beneden.

Als het erin zit ga ik het wel naar beneden rijden. Ben nu wel een pak beter dan de laatste keer dat ik er op zat en de eerste keer met dropper.

Wil dat wel eens doen maar conditie is niet top en heb last van mijn borst/linkerarm, volgens mij al sinds laatste coronaprik en komt vooral op als ik wat meer fiets :(
Of door andere houding op nieuwe MTB maar heb er precies meer last van op racer dus lijkt me vreemd :unsure:
Op radiologie geweest maar daar zagen ze niets vreemd :(

Normaal wel. Op één stukje na dat ik nog niet heb durven rijden omdat ik er telkens alleen op zat, zitten daar echter geen problemen voor mij. Naar boven of beneden.

Als het erin zit ga ik het wel naar beneden rijden. Ben nu wel een pak beter dan de laatste keer dat ik er op zat en de eerste keer met dropper.
Zelfs ondergetekende durft het volledig naar beneden rijden! Laveren tussen alle stappende wielertoeristen… om er dan weer afgereden te worden omhoog 😬

Terug
Bovenaan