De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Je móet geen 10u/week trainen om een rit van 6u rijden natuurlijk.

Als je op een normale manier een weekendrit van 3-4u kan afwerken dan zal die 6u ook wel lukken, misschien gewoon aan een iets lager tempo en zolang je geen 2500HM wil meepakken...


Was het de moeite? En doenbaar met de gravelbike?
255km met pak hoogtemeters op 6u.
Als jij dat kan chapeau ;)
 
2x ja. Ze halen echt alles uit de streek, veel bos en mooie lintenparcours. Zeker te doen met de gravel.
Als je een VTT kan doen met gravel, dan is het toch niet de moeite voor een VTT? Dan is het een gravelrit Wat ook heel mooi kan zijn. Maar als ik met de MTB naar een VTT ga, dan verwacht ik ook die MTB nodig te hebben.
 
Als je een gravel rit kan doen met een stadsfiets, wat dan? Het is nu eenmaal zo dat een vtt in Vlaanderen (zeker in O en W Vlaanderen en Antwerpen) zelden erg technisch is...
 
Als je een VTT kan doen met gravel, dan is het toch niet de moeite voor een VTT? Dan is het een gravelrit Wat ook heel mooi kan zijn. Maar als ik met de MTB naar een VTT ga, dan verwacht ik ook die MTB nodig te hebben.
Ik heb een heel sterk vermoeden dat je niet van het Noord-Westelijke deel van Vlaanderen (alles tussen Antwerpen en de kust) bent want hoogtemeters heb je er gewoon niet waardoor technische stukken zich meteen meestal ook beperken tot links en rechts een lapje manueel aangelegde fantasietjes.
 
Als je een VTT kan doen met gravel, dan is het toch niet de moeite voor een VTT? Dan is het een gravelrit Wat ook heel mooi kan zijn. Maar als ik met de MTB naar een VTT ga, dan verwacht ik ook die MTB nodig te hebben.
Toertochten in de streek kun je bijna standaard afwerken met een stadsfiets in het noordelijke deel van Oost-Vlaanderen.
 
Opgestaan om 06:00 omdat ik naar toilet moest en toch maar besloten om te gaan fietsen met een minimum aan slaap, 16 graden 😍 😍 in 31 straks zie ik het niet gebeuren.
Het was zelfs fris in het begin!
Ik zat om 4u45 al op de fiets 😍

Weliswaar naar het werk, maar toch...
 
Ehbon, een voedselvergiftiging met bijhorende klop van de hamer en een kapotte knie later ben ik er nu al zeker van dat de SRMR uitrijden er hoogstwaarschijnlijk niet in zit. Geraakte op 2500m hoogte geen helling van 8-9% meer op terwijl ik vorige week nog korte stukjes 20% aan kon op 3800m. Oh well.
 
Ehbon, een voedselvergiftiging met bijhorende klop van de hamer en een kapotte knie later ben ik er nu al zeker van dat de SRMR uitrijden er hoogstwaarschijnlijk niet in zit. Geraakte op 2500m hoogte geen helling van 8-9% meer op terwijl ik vorige week nog korte stukjes 20% aan kon op 3800m. Oh well.
zolang je de hoofdregel maar niet vergeet: never scratch at night!
 
Ik voel me ook al enkele dagen als ne platte vis.
Zondag nog wel een rit gedaan met de ploeg, maar veels te hoge hartslagen en bergop direct moeilijk. (Wel nog een piekvermogen van 975W opt einde toen we doorreden 😙)
Slaap ook al verschillende dagen slecht, zal er ook wel mee te maken hebben.

Paar dagen echt rust pakken of zeer rustige trainingen inplannen.
 
Ik voel me ook al enkele dagen als ne platte vis.
Zondag nog wel een rit gedaan met de ploeg, maar veels te hoge hartslagen en bergop direct moeilijk. (Wel nog een piekvermogen van 975W opt einde toen we doorreden 😙)
Slaap ook al verschillende dagen slecht, zal er ook wel mee te maken hebben.

Paar dagen echt rust pakken of zeer rustige trainingen inplannen.
5s piek dan?

Vorm is vergankelijk natuurlijk. Het kan sommige hoge pieken en soms lage dalen kennen. Meerdere factoren kunnen bijdragen daaraan.
 
Terug
Bovenaan