De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

800€ uitgeven voor een kleine verbetering om over 2 jaar een nieuwe fiets te kopen.
Ik zou het er niet voor over hebben, maar je doet met je geld wat je wilt natuurlijk.
Is een beetje een non-argument. 2 jaar is zoals gezegd nog lang, en is voor sommige 2/3 van de totale gebruiksduur van een fiets.
 
Is een beetje een non-argument. 2 jaar is zoals gezegd nog lang, en is voor sommige 2/3 van de totale gebruiksduur van een fiets.
Voor jou, voor veel mensen niet.

Ik zou het niet doen omdat de herverkoopwaarde zoveel lager zal liggen dan disc wielen. Het aantal mensen dat dergelijke wielen wilt kopen wordt almaar kleiner.
 
2 jaar is inderdaad wel een aanzienlijke tijd.. Als die wielen je plezier in het rijden verhogen en je hebt het geld er voor over, gewoon doen.

Dat is inderdaad de bedoeling. Ik wil gewoon ook al even carbon wielen (gewoon zomaar :unsure:), maar ze moeten natuurlijk ook lekker bollen.

@langun: zeker een terecht punt, maar anderzijds heeft dat misschien wel een impact op de verkoopwaarde van m'n fiets als totaalpakket (en is m'n verlies ietwat beperkter). Al kunnen afdingen naar 700€ trouwens.
 
Is een beetje een non-argument. 2 jaar is zoals gezegd nog lang, en is voor sommige 2/3 van de totale gebruiksduur van een fiets.
Oké dat je om de 2 of 3 jaar een nieuwe fiets koopt (ik vind het nogal weggesmeten geld maar goed), maar dan daartussen nog 500+eur aan onderdelen uit te geven?

In ieder geval doet _ns ermee wat hij wil maar als ie er naar vraagt is mijn mening: niet doen.
(Maar ik weet uit ervaring dat eens je iets op het oog hebt de kans redelijk groot is dat je overgaat tot aankoop)
 
Dan gaan die visions merkbaar sneller zijn op het vlakke. Maar ook merkbaar meer wind pakken langs opzij.
Ook om te klimmen zullen de kysriums beter zijn.

Is dus puur wat je zelf ervoor over hebt.
Die visions pakken amper wind (rij er ook mee), zoals de meeste rondere velgen tegenwoordig. Was vroeger met v shape veel erger.
 
Die visions pakken amper wind (rij er ook mee), zoals de meeste rondere velgen tegenwoordig. Was vroeger met v shape veel erger.
Onderling ga je dat waarschijnlijk wel merken dat de visions beter zijn tegenover oudere velgen.

Maar goed ik denk dat je niet onder stoelen of banken kan steken dat je zijwind wel gewoon beter gaat voelen tegenover de lagere ksyriums.
Dat is nu niet het grootste probleem uiteraard, maar wel iets om in het achterhoofd te houden. Elke velghoogte heeft zo zijn voor- en nadelen :P
 
Iemand die een bepaalde jersey van Rapha kan aanraden voor het warme weer (+30 graden).
Ik ben wel fan van de Brevet reeks, maar ik weet niet hoe die merino kan standhouden in deze temperaturen.
Brevet Lightweight is dan een mogelijke optie, maar ik las dat deze ook wel vrij warm kunnen zijn.

De Classic Flyweight zijn dan weer truitjes waar je gewoon doorkijkt...
Ik ben geen gespierde stylo, dus de Pro-reeks laat ik mooi passeren :D
 
Iemand al een Lezyne lampje (Micro Pro 800XL) gehad die stuk is?
Na iets meer dan een jaar, springt vanzelf aan en uit als ze op de fiets staat en batterij kan heel de nacht opladen en nog niet vol zijn.
 
Iemand die een bepaalde jersey van Rapha kan aanraden voor het warme weer (+30 graden).
Ik ben wel fan van de Brevet reeks, maar ik weet niet hoe die merino kan standhouden in deze temperaturen.
Brevet Lightweight is dan een mogelijke optie, maar ik las dat deze ook wel vrij warm kunnen zijn.

De Classic Flyweight zijn dan weer truitjes waar je gewoon doorkijkt...
Ik ben geen gespierde stylo, dus de Pro-reeks laat ik mooi passeren :D
Ik zou altijd de pro team training Jersey aanraden. De gewone pro is te duur voor wat het is.
De brevet zou ik nooit nemen voor temperaturen warmer dan 15 graden.

De classic heb ik geen ervaring mee. Maar qua fit lijkt mij dat niet de beste te zijn, zoals de naam doet vermoeden vrij klassiek.
En het feit dat de stof dun is is wel een beetje de opzet van een heet weer shirt uit mesh :P
 
Iemand al een Lezyne lampje (Micro Pro 800XL) gehad die stuk is?
Na iets meer dan een jaar, springt vanzelf aan en uit als ze op de fiets staat en batterij kan heel de nacht opladen en nog niet vol zijn.

Mijn Micro Drive 500XL is ook dood, opgeladen, alles leek ok, vertrokken en na paar kilometer was het licht uit. Gans de dag laten laden op het werk maar het licht gaat niet meer aan. Ledje is nochtans groen (zogezegd volledig opgeladen).

Batterij kan natuurlijk niet vervangen worden op dit model :-(
 
Iemand die een bepaalde jersey van Rapha kan aanraden voor het warme weer (+30 graden).
Ik ben wel fan van de Brevet reeks, maar ik weet niet hoe die merino kan standhouden in deze temperaturen.
Brevet Lightweight is dan een mogelijke optie, maar ik las dat deze ook wel vrij warm kunnen zijn.

De Classic Flyweight zijn dan weer truitjes waar je gewoon doorkijkt...
Ik ben geen gespierde stylo, dus de Pro-reeks laat ik mooi passeren :D
Ik ben ook geen pannenlat maar die Pro Team Flyweight truitjes zijn heerlijk. Links en rechts waarschijnlijk wel wat minder flaterend maar kwa draagcomfort fantastisch.
 
Vraagje voor techniek/herstelling
Ik heb een stadsfiets, en mijn voorwiel/stuur stonden niet meer loodrecht op elkaar. Ipv tussen de benen te wringen, heb ik de topcap lichtjes losgemaakt en de 2 bouten rond het balhoofdstel, dan loodrecht gezet, en dan terug vast met de momentsleutel.

Sindsdien voelt de fiets wat raar aan en zit er speling op de gele plek (en ook op de blauwe)
De fiets is heel nieuw, dus slijtage lijkt uitgesloten

1. wat is mijn probleem? Heet dit balhoofd?
2. hoe los ik het op?


JGjRgzL.png
 
Waarschijnlijk is de boel een beetje gezakt. Beste lijkt me topcap terug lichtjes losdraaien. Onder aan uw vork vasthouden en zien dat alles goed op zijn plaats zien en fijn aansluit op elkaar en dan terug vastdraaien.
 
Vraagje voor techniek/herstelling
Ik heb een stadsfiets, en mijn voorwiel/stuur stonden niet meer loodrecht op elkaar. Ipv tussen de benen te wringen, heb ik de topcap lichtjes losgemaakt en de 2 bouten rond het balhoofdstel, dan loodrecht gezet, en dan terug vast met de momentsleutel.

Sindsdien voelt de fiets wat raar aan en zit er speling op de gele plek (en ook op de blauwe)
De fiets is heel nieuw, dus slijtage lijkt uitgesloten

1. wat is mijn probleem? Heet dit balhoofd?
2. hoe los ik het op?


JGjRgzL.png
Die 2 boutjes van uw stuurpen terug lossen, balhoofd iets vaster zetten tot geen speling meer (om te testen je voorrem indrukken en een beetje naar voor en achter gaan met je stuur), zien dat het niet te vast staat (stuur moet nog soepel gaan) en dan die 2 boutjes van je stuurpen terug vast zetten.
 
Ik heb daar een testrit mee gedaan met die nieuwe naafversnelling. Ik vond dat constant tikken verschrikkelijk irritant.
Heb jij dat ook?
Ik heb net nog eens getest en ik hoor dat getik eigenlijk niet. Enkel bij het schakelen en dan terug trappen is er 1 tikje.
Ik ben nochtans ook geen gemakkelijke mens en gevoelig aan dat soort tikjes; maar ik ervaar het dus niet als storend
 
Vraagje, mijn ketting wil niet meer schakelen naar mijn kleinste versnelling achteraan. Mijn ketting is nog niet versleten (gecheckt met zo'n schuifmaat). Mijn casette is wel al makkelijk een jaar oud. Ligt dat dan puur aan het verslijten van de cassette of kan het zijn dat mijn versnellingen gewoon opnieuw afgesteld moeten worden ?
 
Vraagje, mijn ketting wil niet meer schakelen naar mijn kleinste versnelling achteraan. Mijn ketting is nog niet versleten (gecheckt met zo'n schuifmaat). Mijn casette is wel al makkelijk een jaar oud. Ligt dat dan puur aan het verslijten van de cassette of kan het zijn dat mijn versnellingen gewoon opnieuw afgesteld moeten worden ?
Wat voor fiets en hoeveel kilometers?

Als het je eerste ketting is gaat je cassette alleszins nog niet versleten zijn, kettingen gaan sneller. Lijkt me dan eerder dat je versnellingen opnieuw moeten worden afgesteld, je versnellingskabels kunnen wat uitgerokken zijn.
 
Wat voor fiets en hoeveel kilometers?

Als het je eerste ketting is gaat je cassette alleszins nog niet versleten zijn, kettingen gaan sneller. Lijkt me dan eerder dat je versnellingen opnieuw moeten worden afgesteld, je versnellingskabels kunnen wat uitgerokken zijn.
2e ketting voor deze casette, vermoed een 5K Km op de cassette gereden.
 
Terug
Bovenaan