De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Da’s omdat die een dubbele pawl heeft. Eentje van de freehub, en eentje intern voor een van de versnellingsringen. Part of the design, en daar kun je niets aan doen.
 
Idd, niks aan te doen. Maar ik ergerde mij er aan. Die motoren en alles maken ze zo stil als iets, en dan zit je met een constant getik.
Is allemaal persoonlijk (mijn vriendin had het niet eens door).
 
Ben je aan 2e 100km rit van het weekend bezig en 3e van de week, komt er WhatsApp op je computer van vriendin 'zelftest positief'
Toch maar wat rustiger bergop gaan rijden daarna :p

Mijn zelftest is wel negatief

@Airjinx je reed in de foute richting ;)
 
De wind stond zeker verkeerd. Altijd irritant als je die mee hebt richting de walen en dan mee (bergaf) richting huis.
Het moet wel lukken dat we elkaar net tegen komen zo'n eind van huis.

Geen idee wat er scheelde maar er zat vandaag niks macht op en heb gezweet alsof het 35 graden was. Dutje gedaan tijdens de Tour. Hopelijk ben ik morgen weer een nieuwe :)
 
Ik had vandaag op de fiets precies last van warmte die ineens opkwam. Was vertrokken rond 10u30 en het was quasi perfect voor mij, maar tussen 11u15-11u45 kreeg ik het ineens super warm en voelde het redelijk benauwd. Heel gek gevoel, vriendin zei dat ze thuis hetzelfde gevoel had dus misschien is er toen de warmte pas echt doorgekomen, maar aangenaam vond ik het toch niet.
 
Ben je aan 2e 100km rit van het weekend bezig en 3e van de week, komt er WhatsApp op je computer van vriendin 'zelftest positief'
Toch maar wat rustiger bergop gaan rijden daarna :p

Mijn zelftest is wel negatief

@Airjinx je reed in de foute richting ;)
Ik had exact hetzelfde voor toen ik enkele weken geleden aan het losrijden was dag voor vertrek naar een volledige triatlon in het buitenland die ik zou doen.
Bericht op fietscomputer, vloeken!
Niet afgereisd uit schrik wat komen zou en dag erop de triatlonafstand op mijn eigen gedaan…
Natuurlijk niet ziek geworden 🙃
 
Dit zijn ontdekte gevallen waarop je kan anticiperen.
Ik denk dat er ook veel positief zijn zonder het te weten, en dus ook (zware) trainingen afwerken terwijl ze een infectie hebben.
In welke mate het kwaad kan is moeilijk in te schatten, maar ik denk dat het nogal gaat meevallen.
 
Is dit een upgrade die volgens jullie de moeite waard is?

Twijfel al even voor een nieuwe (carbon) wielset, maar wil anderzijds niet té veel geld uitgeven (aangezien ik binnen tweetal jaar toch zou overstappen op nieuwe fiets/disc).

(ter info: ik rijd vandaag rond met zeer degelijke alu wielset)
 
Laatst bewerkt:
Voor de één wel, voor de andere niet. Heb een fiets met goedkope alu velgen en een aeroad met carbon dt swiss arc 1400 velgen. Ook zit er wel een groot verschil in de beide velgen het is niet dat ik het verschil zo hard merk als ik tussen de fietsen switch.

Verschil tussen velg en schrijf rem dat is dan weer iets compleet anders.
 
Is dit een upgrade die volgens jullie de moeite waard is?

Twijfel al even voor een nieuwe (carbon) wielset, maar wil anderzijds niet té veel geld uitgeven (aangezien ik binnen tweetal jaar toch zou overstappen op nieuwe fiets/disc).

(ter info: ik rijd vandaag rond met zeer degelijke alu wielset)
Persoonlijk zou ik het niet doen, zeker wanneer je rekening houdt met hetgeen in het vet staat. Uiteindelijk moet jij het beslissen.
 
Is dit een upgrade die volgens jullie de moeite waard is?

Twijfel al even voor een nieuwe (carbon) wielset, maar wil anderzijds niet té veel geld uitgeven (aangezien ik binnen tweetal jaar toch zou overstappen op nieuwe fiets/disc).

(ter info: ik rijd vandaag rond met zeer degelijke alu wielset)
Welke velgen heb je nu misschien?
 
800€ uitgeven voor een kleine verbetering om over 2 jaar een nieuwe fiets te kopen.
Ik zou het er niet voor over hebben, maar je doet met je geld wat je wilt natuurlijk.
 
800€ uitgeven voor een kleine verbetering om over 2 jaar een nieuwe fiets te kopen.
Ik zou het er niet voor over hebben, maar je doet met je geld wat je wilt natuurlijk.
Ghoja 2 jaar is nog wel een tijdje toch? In lijn geval is dat 26000 kms. En je krijgt er ook nog wel wat van terug als je ze dan verkoopt.
 
Terug
Bovenaan