De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Hier ook Wijgmaal gereden. Na vorige zondag 2u gebold te hebben had ik maandag weer wat koorts, manman. Dat waren de enige 2u op mijn fiets deze maand ☹️.

De rit passeerde op 300m van mijn deur. Eerst de laatste 10km gedaan, volledig vlak en uiteraard ook volledig alleen, wat wel ideaal was om er rustig in te komen. Dan ingeschreven (gemeld dat er bordjes verdraaid waren) en de rest vd TT gedaan. Heb me proberen inhouden maar is niet altijd even goed gelukt 😬.
 
Hier ook Wijgmaal gereden. Na vorige zondag 2u gebold te hebben had ik maandag weer wat koorts, manman. Dat waren de enige 2u op mijn fiets deze maand ☹️.

De rit passeerde op 300m van mijn deur. Eerst de laatste 10km gedaan, volledig vlak en uiteraard ook volledig alleen, wat wel ideaal was om er rustig in te komen. Dan ingeschreven (gemeld dat er bordjes verdraaid waren) en de rest vd TT gedaan. Heb me proberen inhouden maar is niet altijd even goed gelukt 😬.
Je hebt de Zounk net even snel als mij opgereden zie ik (beide PR) :D

Ben ook van thuis vertrokken maar dat is niet via parcours (15min ongeveer, voornamelijk asfalt). Dan ben je tenminste opgewarmd want al vrij snel de Kesselse bergen in
 
Huh?! Hoe kan dat nu? Supercompensatie ftw 😅

In Bertembos dat heel steil stukje (konijnenpijp) ook PR. Terwijl dat letterlijk op 1,5 km van mijn deur is en ik daar al heel vaak ben opgereden. Het zal aan mijne betere fiets liggen.
 
Huh?! Hoe kan dat nu? Supercompensatie ftw 😅

In Bertembos dat heel steil stukje (konijnenpijp) ook PR. Terwijl dat letterlijk op 1,5 km van mijn deur is en ik daar al heel vaak ben opgereden. Het zal aan mijne betere fiets liggen.
Die kilo's minder die je moet meesleuren :LOL:
 
De huidige of de oude?
In de zomer (droog weer) of als er veel troep op de weg ligt?

Ben 1 keer lek gereden met de huidige en dat was door een nagel en ze zijn bijna op hun einde.
Maar rij daar dus enkel mee van mei-september
De Corsa 2's, dus ik vermoed dat dit de 'nieuwe' zijn?
Was in augustus/september...
Het was alsof scherpe steentjes er als een magneet naartoe werden getrokken en zich vlotjes door die band boorden.

Qua rolweerstand een superband, was een opmerkelijk verschil tov mijn Rubino's en GP 4S
 
Bioracer gecontacteerd maar gaatje valt niet te herstellen (op goeie manier)
Maar heb kortingscode voor die broek op hun shop gekregen (50%) en de oude kan ik wel nog gebruiken op de rollen (extra verluchting :unsure: )
 
Bioracer gecontacteerd maar gaatje valt niet te herstellen (op goeie manier)
Maar heb kortingscode voor die broek op hun shop gekregen (50%) en de oude kan ik wel nog gebruiken op de rollen (extra verluchting :unsure: )
Nog wel een mooie geste van Bioracer. Ge hebt dat stuk draad waar ge achter bleef haken aan uw vuilbakken intussen nu toch al weg gewerkt? :geek:
 
Samenvatting van de dag: warm. Twee uurtjes was genoeg 🙂
Zeer weinig fietsers gezien, de angstcampagne van de media werkt duidelijk.
 
Samenvatting van de dag: warm. Twee uurtjes was genoeg 🙂
Zeer weinig fietsers gezien, de angstcampagne van de media werkt duidelijk.
Deze ochtend gaan lopen (nou ja start to run), morgenvroeg naar het werk fietsen (met omweg)
's avonds terug gaat wel bakken zijn maar km moet nog wel lukken hoop ik :D
 
Samenvatting van de dag: warm. Twee uurtjes was genoeg 🙂
Zeer weinig fietsers gezien, de angstcampagne van de media werkt duidelijk.
Terecht dat media zo hamert erop. In het verleden al te veel nozems geweest die denken dat bij 35 graden het een goed idee is om max efforts te doen met 3ml vloeistof bij.
Van een heel jaar sporten ze niet, maar als het tropisch warm is dan gaan ze lopen of fietsen.
 
Naar huis gefietst en ik was ook precies de enige mens op baan. 25 gemiddeld was meer dan genoeg. Ik zie dan zitten die 31 gemiddeld gereden hebben met 800hm. Ben ik ook niet echt jaloers op want ik wil niet weten hoe je je dan gaat voelen de rest van de avond.
 
Terecht dat media zo hamert erop. In het verleden al te veel nozems geweest die denken dat bij 35 graden het een goed idee is om max efforts te doen met 3ml vloeistof bij.
Van een heel jaar sporten ze niet, maar als het tropisch warm is dan gaan ze lopen of fietsen.
Al jaren zijn er campagnes dat je geen gesloten overweg moet kruisen en wekelijks worden er mensen door een trein aangereden. Op een gegeven moment is het ook de verantwoordelijkheid van de burger. Als het warmer is als 30 graden kom je best niet buiten, als het te hard waait sluiten we de scholen want zie dat er leerlingen gaan vliegen, Kris Peeters roept om thuiswerk vanaf dat hij 3 sneeuwvlokken ziet vallen.
Als je full retard gaat zal je geen groot gemis zijn voor de rest van de bevolking, maar stop met de samenleving te pas en te onpas schrik aan te jagen omwille van futiliteiten.
 
oei, en ik zit hier cols te beklimmen bij 30C+ :D
Ik ben net terug van vakantie in Oostenrijk, maar 25-35 graden in de bergen voelt toch anders dan 25-35 graden hier imo. Een pak aangenamer, al heb ik geen idee hoe dat komt.
 
... maar stop met de samenleving te pas en te onpas schrik aan te jagen omwille van futiliteiten.
40°C... futiliteiten... ok dan. :unsure:
Misschien kan je zelf ook even stoppen met overdrijven. Het enige wat ze doen is mensen wijzen op de gevaren van lichamelijke inspanningen bij zulk weer, wat wel degelijk nodig is want een groot deel van de bevolking heeft een compleet gebrek aan logisch verstand. Je hebt zoals @MrKend54l al aanhaalt altijd van die helden die denken dat het net dan moet gaan gebeuren...

Ik ben net terug van vakantie in Oostenrijk, maar 25-35 graden in de bergen voelt toch anders dan 25-35 graden hier imo. Een pak aangenamer, al heb ik geen idee hoe dat komt.
Luchtvochtigheid waarschijnlijk :)
Ik weet niet of je dat nu echt aan luchtvochtigheid kan toewijzen, het is niet zo dat de bergen meteen kurkdroog zijn. Integendeel, het kan daar zelfs behoorlijk doef en drukkend weer zijn. Maar dat kan ook van het moment afhangen... we hebben in Slovenië, tegen de Oostenrijkse grens aan, ook nog wandelingen gemaakt waar het 27-28°C is en waar je gewoon uit u kleren drijft als je 2 stappen zet omdat de luchtvochtigheid 98% was.

Normaal gezien is (écht) warm weer hier in België vrij onaangenaam maar die ~40°C van gisteren was eigenlijk al bij al nog redelijk goed te verdragen omdat de lucht poeierdroog was.

Het feit dat die temperatuur beter te verdragen is zal ook wel te maken hebben met verlof VS geen verlof. :p
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan