Voor een gemiddelde toerist is dat toch tussen de 2 en 3% van FTP, daar kan je toch al iets mee?Het verschil tussen beide zou rond de 6watt zijn.
Nu toch ook geen groot verschil eh![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor een gemiddelde toerist is dat toch tussen de 2 en 3% van FTP, daar kan je toch al iets mee?Het verschil tussen beide zou rond de 6watt zijn.
Nu toch ook geen groot verschil eh![]()
4k km is voor veel wielertoeristen meer dan een jaar rijden. Een setje banden per jaar is toch een mooi gemiddelde.Ik heb een gelijkaardige ervaring. Zeer tevreden van de lekbestendigheid en rolweerstand, maar na nog geen 4K zijn ze reeds aan vervanging toe.

Nadeel is wel een stukje minder grip en minder lekbestendig.Voor een gemiddelde toerist is dat toch tussen de 2 en 3% van FTP, daar kan je toch al iets mee?

Zou inderdaad beter met een GP5000 met latex binnenbanden rijden, dat ga ik niet tegensprekenNadeel is wel een stukje minder grip en minder lekbestendig.
Dus ja je zal iets sneller ermee rijden, want uw wattage dat je trapt blijft hetzelfde uw FTP verhoogt niet met die banden.
Maar je loopt het risico dat je sneller achterop geraakt omdat je alweer met een lekke band langs de kant staat, of dat je weer het asfalt kust als de baan wat glad ligt![]()

wat zijn binnenbanden? We zijn 2022 héZou inderdaad beter met een GP5000 met latex binnenbanden rijden, dat ga ik niet tegenspreken![]()
Niet iedereen heeft een Direct-Drive trainer hewat zijn binnenbanden? We zijn 2022 hé
Ik rij er zelfs nog mee op mijn Grizl!wat zijn binnenbanden? We zijn 2022 hé

Daarnaast ga ik mijn voorraad GP5000's niet zomaar weggooien, zeker wanneer er vrijwel geen tubeless racebanden te vinden zijn![]()

Kost quasi dubbel van wat ik normaal aan een race-bandje geef.Alstublieft! Het neusje van de zalm!
![]()
Pirelli P Zero Race TLR SL Racefiets Band
De Pirelli P Zero Race TLR SL is dé racefiets band voor liefhebbers van pure performance. Het is de lichtste en meest prestatiegerichte buitenband die Pirelli voor dwww.mantel.com
Binnenbandjes, je rijdt dan ook nog met downtube shifters?![]()
Alstublieft! Het neusje van de zalm!
Welke banden koop jij dan?Kost quasi dubbel van wat ik normaal aan een race-bandje geef.

Nergens te krijgen natuurlijk.11.3w vs 8.9 voor een GP5000TL op 6.9bar in maatje 25mm.
Het neusje van tongschar dus
Pogacar noemt het nochtans "shit tires"Welke banden koop jij dan?
Nergens te krijgen natuurlijk.
En de P Zero’s hebben meer grip en zijn lichter!
Op dit moment heb ik corsa's op Carbon liggen en schwalbe one tle op de alu's.Welke banden koop jij dan?![]()
Trager dan mijn Conti gp5000’s met binnenbanden en ik slaag er nog in van op de baan te blijven!Alstublieft! Het neusje van de zalm!
![]()
Pirelli P Zero Race TLR SL Racefiets Band
De Pirelli P Zero Race TLR SL is dé racefiets band voor liefhebbers van pure performance. Het is de lichtste en meest prestatiegerichte buitenband die Pirelli voor dwww.mantel.com
Binnenbandjes, je rijdt dan ook nog met downtube shifters?![]()

Op dit moment heb ik corsa's op Carbon liggen en schwalbe one tle op de alu's.
Denk beide 34-35 euro
Heb ook nog pirelli's 4 season liggen voor in de koudere maanden voor op de Carbon. Die waren dacht ik ook zo iets van prijs

Trager dan mijn Conti gp5000’s met binnenbanden en ik slaag er nog in van op de baan te blijven!

Nee ik heb gewone corsa's met binnenband, kost stuk minderZo een Corsa speed TLR kost 70€ advies eh
Maar op veel plaatsen voor ronde 50€ te koop, dus gewoon dezelfde prijsklasse hoor. Dat is hetgeen je neertelt voor een beetje deftige band jammer genoeg
Ooh maar ik rij zelf op rubino's niet tubeless hoor
Zaten op de fiets dus ik rij die eerst op voor ik nieuwe leg. Tot op heden nog niet lek gereden dus op dat vlak klaag ik niet!

De huidige of de oude?Heb die Corsa’s ook ff gehad, ik reed daar constant mee lek. Op 300km mss 5 of 6 binnenbanden gesleten.
Daarna mijn oude, getrouwe GP 4S terug gestoken en 0 lekke banden tot nu toe…
Corsa bolde wel een pak beter, maar zonder lekbestendigheid ben je er niet veel mee…