De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Voor een gemiddelde toerist is dat toch tussen de 2 en 3% van FTP, daar kan je toch al iets mee?
Nadeel is wel een stukje minder grip en minder lekbestendig.
Dus ja je zal iets sneller ermee rijden, want uw wattage dat je trapt blijft hetzelfde uw FTP verhoogt niet met die banden.
Maar je loopt het risico dat je sneller achterop geraakt omdat je alweer met een lekke band langs de kant staat, of dat je weer het asfalt kust als de baan wat glad ligt :P
 
Nadeel is wel een stukje minder grip en minder lekbestendig.
Dus ja je zal iets sneller ermee rijden, want uw wattage dat je trapt blijft hetzelfde uw FTP verhoogt niet met die banden.
Maar je loopt het risico dat je sneller achterop geraakt omdat je alweer met een lekke band langs de kant staat, of dat je weer het asfalt kust als de baan wat glad ligt :p
Zou inderdaad beter met een GP5000 met latex binnenbanden rijden, dat ga ik niet tegenspreken ;)
 
wat zijn binnenbanden? We zijn 2022 hé
Ik rij er zelfs nog mee op mijn Grizl! :scream:

Mijn broer is overgeschakeld naar tubeless op zijn Grizl en heeft in de tussentijd al 3 maal moeten depanneren onderweg door lekken die niet sluiten. Dit voor +-1000km. Het is niet dat ik niet geloof in tubeless maar ik heb er in de directe omgeving toch ook al veel miserie mee gezien.

Daarnaast ga ik mijn voorraad GP5000's niet zomaar weggooien, zeker wanneer er vrijwel geen tubeless racebanden te vinden zijn ;)
 
Daarnaast ga ik mijn voorraad GP5000's niet zomaar weggooien, zeker wanneer er vrijwel geen tubeless racebanden te vinden zijn ;)

Alstublieft! Het neusje van de zalm!

Binnenbandjes, je rijdt dan ook nog met downtube shifters? :unsure:
 
Alstublieft! Het neusje van de zalm!

Binnenbandjes, je rijdt dan ook nog met downtube shifters? :unsure:
Trager dan mijn Conti gp5000’s met binnenbanden en ik slaag er nog in van op de baan te blijven!

:hug:
 
Op dit moment heb ik corsa's op Carbon liggen en schwalbe one tle op de alu's.
Denk beide 34-35 euro

Heb ook nog pirelli's 4 season liggen voor in de koudere maanden voor op de Carbon. Die waren dacht ik ook zo iets van prijs

Zo een Corsa speed TLR kost 70€ advies eh :P
Maar op veel plaatsen voor ronde 50€ te koop, dus gewoon dezelfde prijsklasse hoor. Dat is hetgeen je neertelt voor een beetje deftige band jammer genoeg :(

Trager dan mijn Conti gp5000’s met binnenbanden en ik slaag er nog in van op de baan te blijven!

:hug:

Ooh maar ik rij zelf op rubino's niet tubeless hoor :P
Zaten op de fiets dus ik rij die eerst op voor ik nieuwe leg. Tot op heden nog niet lek gereden dus op dat vlak klaag ik niet!
 
Zo een Corsa speed TLR kost 70€ advies eh :p
Maar op veel plaatsen voor ronde 50€ te koop, dus gewoon dezelfde prijsklasse hoor. Dat is hetgeen je neertelt voor een beetje deftige band jammer genoeg :(



Ooh maar ik rij zelf op rubino's niet tubeless hoor :p
Zaten op de fiets dus ik rij die eerst op voor ik nieuwe leg. Tot op heden nog niet lek gereden dus op dat vlak klaag ik niet!
Nee ik heb gewone corsa's met binnenband, kost stuk minder ;)
 
Heb die Corsa’s ook ff gehad, ik reed daar constant mee lek. Op 300km mss 5 of 6 binnenbanden gesleten.
Daarna mijn oude, getrouwe GP 4S terug gestoken en 0 lekke banden tot nu toe…
Corsa bolde wel een pak beter, maar zonder lekbestendigheid ben je er niet veel mee…
 
Heb die Corsa’s ook ff gehad, ik reed daar constant mee lek. Op 300km mss 5 of 6 binnenbanden gesleten.
Daarna mijn oude, getrouwe GP 4S terug gestoken en 0 lekke banden tot nu toe…
Corsa bolde wel een pak beter, maar zonder lekbestendigheid ben je er niet veel mee…
De huidige of de oude?
In de zomer (droog weer) of als er veel troep op de weg ligt?

Ben 1 keer lek gereden met de huidige en dat was door een nagel en ze zijn bijna op hun einde.
Maar rij daar dus enkel mee van mei-september
 
TT Wijgmaal gedaan, ongeveer 30min sneller als vorig jaar (van thuis) en HS maar 3 slagen gemiddeld hoger .. toen was het wel wat natter op sommige plekken maar toch :p
 
Terug
Bovenaan