De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Een goede binnenband doet wel veel (zowel naar gewicht als naar rolweerstand). Het verschil tussen butylrubber en latex bvb is echt merkbaar. Maar latex is erg fragiel, dus da's ook iets dat je moet overwegen. Toen ik nog met dunne bandjes reed, reed ik met butyl binnenbanden, maar wel van een deftig merk (Schwalbe, Continental, Michelin). Gewoon omdat ik geen watt-vreter ben.
 
Vanochtend gaan rijden voor de warmte, maar 5u slaap en weinig zuurstof in de lucht was toch niet ideaal.

De helft van de tijd op automatische piloot gereden om dan plots wakker te schieten en maar half te weten waar ik juist was. Niet echt aan te raden.
 
Een goede binnenband doet wel veel (zowel naar gewicht als naar rolweerstand). Het verschil tussen butylrubber en latex bvb is echt merkbaar. Maar latex is erg fragiel, dus da's ook iets dat je moet overwegen. Toen ik nog met dunne bandjes reed, reed ik met butyl binnenbanden, maar wel van een deftig merk (Schwalbe, Continental, Michelin). Gewoon omdat ik geen watt-vreter ben.
Latex vatbaarder voor punctures ?
Da's inderdaad wel iets wat ik wil vermijden, dan liever iets trager
 
qh4h9chpea691.jpg

This is going to make some people happy. Voor 2023

Waarom denk je dat deze niet op de nieuwe modellen van dit jaar zou zitten?
 
qh4h9chpea691.jpg

This is going to make some people happy. Voor 2023

Ik zou het een rare zet vinden. Toch zeker zo kort op de nieuwe ultegra.
Als deze ook 12-speed wordt en Di2 dan zie ik niet in waarom je nog voor ultegra zou gaan. Beetje meer gewicht? Ze gaan er ook geen lood insteken waardoor het verschil minimaal zal zijn. Ook zal de prijs van deze groepset niet mals zijn, zeker niet heel democratisch.
Ik zie niet in waarom je niet gewoon 105 als uw beste mechanische set houdt, betaalbaar en robuust. En dan het premium segment houdt op ultegra en dura-ace waar het technologisch iets verfijnder blijft, maar ook een heel stuk duurder.
Waarom denk je dat deze niet op de nieuwe modellen van dit jaar zou zitten?
Modellen die eind dit jaar uitkomen zijn de 2023 modellen :P
 
Ik zou het een rare zet vinden. Toch zeker zo kort op de nieuwe ultegra.
Shimano wordt tegenwoordig het snot voor de ogen geklopt door SRAM met hun Rival AXS groepset (daar hebben ze een markt aangeboord waar Shimano geen antwoord op heeft).

Ik denk dat Tiagra de nieuwe 105 gaat worden (11-speed, R7000 of R8000 afwerking).

Waar ik je wel gelijk in geef is dat de stap naar 12-speed vreemd is. Ik zou verwacht hebben dat ze de R8050-technologie zouden gebruiken en bij 11-speed zouden blijven. Misschien een eis van framebouwers naar draadloze cockpits toe? Of gewoon SRAM volgend (Rival AXS is ook 12-speed)
 
Shimano wordt tegenwoordig het snot voor de ogen geklopt door SRAM met hun Rival AXS groepset (daar hebben ze een markt aangeboord waar Shimano geen antwoord op heeft).
Je moet voor de joke eens kijken wat een fiets met rival kost.
Dat is toch een serieuze stap omhoog qua prijs. Een ultimate CF SL 7 vs 7 etap is een prijsverschil van 1100€, oké andere wielen en seatpost dus neem nu 900€ om ervan af te zijn. Dat is toch een serieuze meerkost en ik zie niet waar zij dus concurrentie zijn voor 105.
Sterker nog voor 700€ extra heb je ultegra di2 en dan zit je met een groepset die in een totaal andere Liga speelt.
 
Een 105 disc kost 850€, een ultegra di2 2400€ en een rival etap 1300€ of 1500€ met powermeter. Bij shimano is het prijsverschil tussen een 105 en ultegra di2 gewoon te groot.
 
Dat is toch al lang bekend dat 105 di2 wordt? Mechanisch gaat eruit hè, wordt enkel nog voor de instapmodelletjes van onder de 3500 euro :rofl:
 
You are totally utterly crazy.
Uiteindelijk toch beslist om buiten te gaan, gewoon goed op tijd vertrokken. :tongue:
Was al 25 graden toen ik vertrok, maar denk na 40 minuten was het al 30. En eveneens een kwartier langer in het zadel gezeten.
Op mijn hobbykamer was het bijlange zo warm niet hoor! :biglaugh:
 
BXL Tour vandaag.
Mijn vriendin om 7:40 vanmorgen, zeg moeste gij niet vroeg opstaan... FUCK! Op 10 minuten buiten, uiteindelijk nog just op tijd aan de start. Maar wat een hondenweer! Alles nat, remmen op carbon, stratencircuit met mensen die duidelijk nooit in groep rijden... twas geen goeie combi.

Uiteindelijk DNF: plat gereden na ~19km bij het inrijden van de Montgomery tunnel, net als nog nen hoop andere mensen ook. Opgepikt door de bezemwagen... dit was het misschien toch niet echt waard :unsure:
 
Cyclo's die gewoon een GPX zijn met bevoorrading vind ik nooit de prijs waard. Waar er wel een markt voor is: cyclo's die volledig afgezet zijn, zodat je echt kan doorrijden op kruispunten. Kijk naar het succes van BXL Tour vandaag.
 
Tja, geld niet waard…

Je betaalt max een €10 en daarvoor krijg je
- bevoorrading
- verzekering bij ongevallen
- meer fietsers op baan dus vaak leuker om in groep te fietsen
- eens een vernieuwende route
- je steunt vaak de lokale club

Kan je niet voor klagen vind ik.
 
Terug
Bovenaan