De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Kan je op Strava bij elk type rit ook meteen de fiets laten aanduiden?

Dus mtb-rit: neem mtb
Gravel-rit: gravel-bike
...
Niet echt een antwoord op je vraag maar ik merk dat sinds deze week Strava automatisch rekening houdt met mijn garmin profiel in de activiteitentitel.

Dus als ik het profiel MTB selecteer gaat daar staan: avond MTB-rit.

Hij selecteert echter nog steeds niet de juiste fiets
 
FTP op 2,81 W/kg.
Wel duidelijk te zien in de analyse dat ik serieus basis mis.
En dat ik misschien wat overtraind ben. max lataagehalte van 17,1 mmol/l.

Overtraind zijn gaat meestal samen met een lage maximale lactaatwaarde omdat het glycogeen in de spieren chronisch gedepleteerd is.
 
Ik heb juist altijd de indruk dat ik juist te hard geef en daardoor basis mis xD

FTP op 2,81 W/kg.
Wel duidelijk te zien in de analyse dat ik serieus basis mis.
En dat ik misschien wat overtraind ben. max lataagehalte van 17,1 mmol/l.

Uw voorspelling is uitgekomen :P
Maar niks wat niet op te lossen valt met training natuurlijk! Het is zeker ook geen drama!
 
FTP op 2,81 W/kg.
Wel duidelijk te zien in de analyse dat ik serieus basis mis.
En dat ik misschien wat overtraind ben. max lataagehalte van 17,1 mmol/l.
Was die overtraining de analyse van de persoon die de inspanningstest deed? Zoals @MrCipo al aangeeft zorgt overtraining in principe voor een lagere lactaatwaarde terwijl 17,1mmol/l best hoog lijkt. Bij de twee inspanningstesten die ik gedaan heb lag die waarde ergens rond de 12,5mmol/l en dat werd bestempeld als "goed".

2,81W/kg is trouwens niet dramatisch hé. Ik betwijfel of ik met mijn huidig vormpijl veel verder kom om eerlijk te zijn.

Passen alle Garmins op dezelfde mount?
Mijn edge ex 820 zijne kan dan nog dienst doen
Ze zijn niet allemaal uitwisselbaar maar de meeste wel normaal. Het bevestigingsmechanisme, met die 2 lipjes die je moet indraaien is volgens mij overal hetzelfde, de enige limiterende factor kan de grote van de GPS zijn. Ik kon bv de mount van mijn Edge 800 niet recupereren voor mijn Edge 1030... de 1030 was te groot kwam afmetingen en die kon ik daardoor geen 90° draaien om hem vast te klikken. Maar aangezien 530 & 820 vrij gelijkaardig zullen zijn kwa afmetingen zal dat wel passen.
 
Vandaag een dagje verlof gepakt om naar de ronde van België te gaan kijken. Eerst een toer gemaakt, anderhalf uur koers gekeken en dan nog 45km wind tegen 😥 naar huis. 4u op de fiets. De weg naar huis draaide het voor geen meter meer.
Ik had me vooraf gewogen, in totaal +/-2,5l gedronken, exact 2kg lichter. Het zal nooit mijn weer worden 🥵.
 
Vandaag een dagje verlof gepakt om naar de ronde van België te gaan kijken. Eerst een toer gemaakt, anderhalf uur koers gekeken en dan nog 45km wind tegen 😥 naar huis. 4u op de fiets. De weg naar huis draaide het voor geen meter meer.
Ik had me vooraf gewogen, in totaal +/-2,5l gedronken, exact 2kg lichter. Het zal nooit mijn weer worden 🥵.
Ik kan goed tegen de warmte, maar in zulk weer pas ik toch om te fietsen. Vooral met die wind erbij is het bedriegelijk.

Ik zou dan savonds laat eens een toertje gravelen opt gemak. Morgenochtend op tijd aanzetten, dan zal het nog te doen zijn en niet teveel wind.
 
Ga morgen toertocht doen, op tijd vertrekken en met de bevoorrading hoop ik dat het gaat meevallen als ik het rustig aan doe.

Heb net ander wielset gestoken om geen spaakbreuk te riskeren ;)
Hoop dat ik ratchet goed heb geïnstalleerd want had het tegen de kant gezet op net foute manier en cassette+wieltjes waren er af
Maar neem aan dat ik gewoon de 2 'haakkanten' tegen elkaar in midden moet zetten en als het wiel ronddraait als ik trap het in orde is :unsure:
 
vandaag 178km in zuid-limburg gedaan, half 8 zat ik wel al op de fiets dus de grootste hitte voorgebleven. richting einde was het ook wel 30C maar ik kan goed tegen de hitte, vraag me niet hoeveel L vocht ik verloren heb, wrs toch weer te weinig gedronken zoals gewoonlijk maarja dat maken we nu wel goed :)
 
A ja want op de rollen is het frisser :unsure:
Ik kan u alvast vertellen dat het op mijn hobbykamer bijlange geen 35 graden is :P
De ventilator aan en dat is goed te doen.

Zweten zal het sowieso worden. Maar qua warmtebelasting is het toch wel beter binnen. Ben ook een beetje beperkt in tijd dus ik wil het maximaal 2u houden en niet langer. Ik slaag daar buiten niet in omdat de afstand die je aflegt op 2u afhangt van enkele factoren die je niet ik de hand hebt maar toch wel binnen uw opgelegde zone wilt rijden.
Ik heb snel dat ik minstens een kwartier langer in het zadel zit.
 
Ik kan u alvast vertellen dat het op mijn hobbykamer bijlange geen 35 graden is :p
De ventilator aan en dat is goed te doen.

Zweten zal het sowieso worden. Maar qua warmtebelasting is het toch wel beter binnen. Ben ook een beetje beperkt in tijd dus ik wil het maximaal 2u houden en niet langer. Ik slaag daar buiten niet in omdat de afstand die je aflegt op 2u afhangt van enkele factoren die je niet ik de hand hebt maar toch wel binnen uw opgelegde zone wilt rijden.
Ik heb snel dat ik minstens een kwartier langer in het zadel zit.
200w fietsen is 600w warmteproductie dus tenzij je airco hebt gaat uw kamer serieus opwarmen hoor (en raam open gaat niet).
Dan verkies ik vroeg te vertrekken :p
 
Ben ook een beetje beperkt in tijd dus ik wil het maximaal 2u houden en niet langer. Ik slaag daar buiten niet in omdat de afstand die je aflegt op 2u afhangt van enkele factoren die je niet ik de hand hebt maar toch wel binnen uw opgelegde zone wilt rijden.
Ik heb snel dat ik minstens een kwartier langer in het zadel zit.
Zorgen dat je op 1h45 in normale omstandigheden langs je huis passeert dan?
Dan kan je nog wat te ver en terug rijden indien je niet aan je 2h zit.
 
qh4h9chpea691.jpg

This is going to make some people happy. Voor 2023

 
Terug
Bovenaan