De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Al eens gezien in het echt? Super stijlvol. Kleur kan je nog altijd met je kledij, helm of schoenen krijgen. Zo'n fiets past tenminste bij alles. 😁
Jammer genoeg al het genoegen gehad om meerdere volledig zwarte fietsen te zien ja :p
Nee zo een volledig zwarte fiets is maar saaie kost. De Engelsen zouden zeggen a pretty dull bike.
Een beetje inspiratieloos, saai, zadelpijn. Idem met een volledig zwarte outfit dragen, dat is niet meer op veilig spelen maar gewoon van geen hout pijlen weten maken. En dan het liefst nog met zwarte drinkbussen rondrijden en uw fiets vervoeren op uw zwarte wagen. Waarmee je hem kan vervoeren naar uw zwart huis met zwarte aluminium ramen. Waarna je u kan douchen in uw douche met zwarte kranen en u kan afdrogen met een zwarte handdoek.

Zwart is de kleur wanneer er geen licht is. Maar bij uitbreiding ook wanneer er geen inspiratie is.

Maar als je een zwarte fiets hebt, geweldig hoor! :P
 
Vandaag bij den Aldi een montagestandaard voor 40€. Zelfde genre als die hype-standaarden van Lidl, maar dan met 5 ipv 4 poten. Net eentje opgehaald. Superstevig en zonder speling in de scharnieren. Met handige "arm" om je stuur mee vast te zetten zodat dat niet ligt te wapperen in de wind.

opt.1250w.png
 
Ik weet niet of dat bij allemaal is maar die van mij van de Lidl is toch niet top imo. Die houder klemt totaal niet goed rond merendeel van mijn fietsen. Mss goed als je ronde buizen hebt maar wie heeft dat nog :unsure:
 
Ik weet niet of dat bij allemaal is maar die van mij van de Lidl is toch niet top imo. Die houder klemt totaal niet goed rond merendeel van mijn fietsen. Mss goed als je ronde buizen hebt maar wie heeft dat nog :unsure:
Waar doe jij die dan aan? Ik doe dat aan de zadelpen die wel rond is..
 
Van wat heb je schrik? Ik zou meer schrik hebben om een carbonnen buis van mijn frame te klemmen dan mijn zadelpen hoor.

Als die iets te hard klemt is het maar de zadelpen die kapot is. Als je de boven buis te hard klemt is je frame naar de ruk.
 
Jammer genoeg al het genoegen gehad om meerdere volledig zwarte fietsen te zien ja :p
Nee zo een volledig zwarte fiets is maar saaie kost. De Engelsen zouden zeggen a pretty dull bike.
Een beetje inspiratieloos, saai, zadelpijn. Idem met een volledig zwarte outfit dragen, dat is niet meer op veilig spelen maar gewoon van geen hout pijlen weten maken. En dan het liefst nog met zwarte drinkbussen rondrijden en uw fiets vervoeren op uw zwarte wagen. Waarmee je hem kan vervoeren naar uw zwart huis met zwarte aluminium ramen. Waarna je u kan douchen in uw douche met zwarte kranen en u kan afdrogen met een zwarte handdoek.
Zit gij mij te bespioneren ofzo?
 
Van wat heb je schrik? Ik zou meer schrik hebben om een carbonnen buis van mijn frame te klemmen dan mijn zadelpen hoor.

Als die iets te hard klemt is het maar de zadelpen die kapot is. Als je de boven buis te hard klemt is je frame naar de ruk.
Maar als die lost dan valt uw fiets wel op de grond, horizontaal gaat die gewoon wat verschuiven voor hij valt
 
@poeperman : wanneer rij je BeMC-rit? Ze hebben daar gisteren nogal wat water over zich heen gekregen, en vandaag belooft ook weer nat te worden...
Ik was toch vergeten hoe zwaar zo’n rit is als je wat kilo’s te zwaar staat en weinig hebt gefietst (teller staat op 1900km dit jaar).

De eerste 35km bijzonder goed gestart, ik denk dat ik op plek 270 reed ongeveer. Incl. bevoorradingen +\- 16km/u gemiddeld (1000hm op dat moment). De krampen begonnen helaas toen al op te komen, ondanks het continue drinken en eten. Net voor het XCO parcours in Houffalize op een trage klim verkeerd neergekomen op de elleboog, en een mentale domper gehad. 10 minuten op mijn gat gezeten aan de kant, nadenkend over wat ik ging doen.

Extreem genoten van het WK-parcours zelf, voor de eerste keer alle downhillsecties afgereden (van de hele rit trouwens) wat wel wat vertrouwen gaf. Bij de volgende bevoorradingen constant chips gegeten om voldoende zout binnen te nemen, dat hielp.

Helaas alle echt steile stukken uphill (fuck you Muur Van Borzee) moeten stappen en mijn overall gemiddelde zien dalen naar 12,5km/u. (Voor zij die nooit MTB’en, dat is unreal. Met een 32 vooraan en 51 achteraan gewoon niet kunnen ronddraaien. De Koppenberg lijkt plat daarmee vergeleken.

Gefinisht na 07:00:12, 82km en 2620hm. 12 seconden buiten tijd, maar goed voor plek 336 van 550 (incl. afhakers).

Content. Heel content. Ik wilde er de brui aan geven na 40. Zelfs gebeld naar huis om te zeggen dat ik ging stoppen. Nieuwe route ingeladen terug naar het vakantiehuis, maar herpakt na de bevoorrading, en nadat ik zag dat er nog zoveel man achter mij zat.

EDIT: toen ik aankwam in La Roche, met mijn fiets op de Treefrog (seasucker), gezien dat ik mijn voorwiel was vergeten thuis. Gelukkig had een kameraad een extra wielsetje mee. Dan om 9u naar de LBS om een 180mm schijfje en kon alsnog starten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan