De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Heb zelf 3 Ridleys gehad , prima fietsen hoor alleen deed de FM er altijd rotor crank op ipv Ultegra vraag me niet wrm

Tuurlijk niet. De Noah Fast Disc Ultegra di2 12-speed kost trouwens 8.500 euro: https://www.ridley-bikes.com/nl_BE/bikes/SBINFDRID068

Dan vind je zelfs bij Specialized goedkopere modellen.
Specialized Aethos Expert met Ultegra 12-speed di2 en carbon wielen kost u 7.000: https://www.specialized.com/nl/nl/aethos-expert/p/199442?color=321747-199442

Tarmac SL7 expert idem: https://www.specialized.com/nl/nl/t...mano-ultegra-di2/p/199467?color=335321-199467

Die ridley staat bij de online shops tussen de 6k en 8k en dan heb je hetzelfde frame als de profs, bij specialized moet je dan de s-works tarmac sl7 hebben en die kost als frameset al +5K

Die tarmacs raak je momenteel heel moeilijk aan. Zijn al verkocht alvorens ze in de winkel raken.

Had zelf geluisterd bij S-bikes.

Die ridley staat bij de online shops tussen de 6k en 8k en dan heb je hetzelfde frame als de profs, bij specialized moet je dan de s-works tarmac sl7 hebben en die kost als frameset al +5K
Vroeger hadden ze maar 1 soort Carbon recent hebben ze ook verschillende niveaus.
Pro en essential met de essential als de "goedkopere" iets zwaardere variant.

Finito! Athene - Delphi - Pindosgebergte - Meteora, goed voor 450km en ongeveer 7850hm in 4,5 dagen, volledig self-supported met de tent op wat winkelaankopen onderweg na. Flink ingekort tegenover het originele plan dankzij de in Brussel achtergebleven fiets. Puur qua vermoeidheid ben ik eigenlijk vrij fris, de punch is uit mijn benen maar qua uithouding en recuperatie geen problemen. Helpt wel dat ik al sinds jaar en dag elke dag sport.

Minder gravel/offroad kunnen doen dan ik gehoopt had - misschien 100km - maar bon..

Griekenland is echt wel een fietsparadijs voor om het even welk type fiets. Wegrit, gravel, mountainbike, maakt niet uit, overal massa's kleine baan met weinig verkeer. Heel mooi fietsen ook qua landschap, het Pindosgebergte heeft redelijk wat weg van de Karpaten. Serieus van genoten ondanks de schroeihete temperaturen en deze ochtend bijna onderkoeld geraken. Heb al wat meegemaakt qua koude (oa twee keer met de tent en schaatsen het Baikalmeer op; vandemorgen echter twee foutjes gemaakt) maar dichter bij onderkoeling dan vanochtend ben ik nog niet geraakt. Het was het desalniettemin waard!

@poeperman : wanneer rij je BeMC-rit? Ze hebben daar gisteren nogal wat water over zich heen gekregen, en vandaag belooft ook weer nat te worden...
ik start gelukkig pas morgen :D
Het is daar inderdaad wel wat natter geworden dan we/ze vreesden. Iedereen heeft zijn droog weer bandencombo gelegd...

Maar ik ga wel wat meer chance hebben denk ik

Die kleuren van de nieuwe aeroads, wow. 😲 Kzit hier nu met mijn grijze ultimate! 😁
Die aeroad’s CFR zijn nog de beste, voor 9k heb ik liever toch geen fiets in Alpecin of movistar livery of gewoon zo zwart als de nacht :P
Dat pale green van de SLX kan mij wel bekoren!

Zwart blijft inderdaad het best. Ook int echt prachtig. Die pale green is de mooiste idd, zeer smaakvol. Ik begrijp ook wel dat die hot salsa bij de meesten niet in de smaak zal vallen. Ik vind het er gewoon cool uitzien en super opvallend. :D Het heeft zoiets fout van de jaren 80 - 90. Mapei truitje of zo aan en gaan met die banaan. :tongue:
Zwart? Kom op zeg, zo saai…
Nee er mag/moet wat kleur in een fiets zitten.

mijn is ook volledig mat zwart , echt zalig ok je ziet er wel alles op maar na iedere rit vochtig doekje erover en done :cool:

Terug
Bovenaan