De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Eind mei ga ik 1 dag gaan fietsen naar de Ardennen met mijn broer en een vriend ter voorbereiding op onze Vogezen trip in Juni. Iemand nog een leuke pittige route (eventueel gpx) rond de 100km? Streek is eender al gaat de voorkeur naar langere beklimmingen.

Eind mei ga ik 1 dag gaan fietsen naar de Ardennen met mijn broer en een vriend ter voorbereiding op onze Vogezen trip in Juni. Iemand nog een leuke pittige route (eventueel gpx) rond de 100km? Streek is eender al gaat de voorkeur naar langere beklimmingen.

Al vertrek ik persoonlijk meestal vanuit aywaille (aan administratief centrum is grote parking en op zaterdagvoormiddag open dus kan ik eerst nog naar wc :p).

Van daaruit ook deel van de 146km van LBL toeristen gedaan en dan kom je op 100km als je wilt (je kan er stockeu en Redoute uitlaten als je te steile dingen niet wilt bv)

Eiffelstreek is ook wel aanrader

Wat maakt die sokken zo speciaal :unsure:
Dat ze gepersonaliseerd zijn. En zijn eigenlijk van stof ook totaal anders dan bvb northwave sokken. Kan het niet echt uitleggen, maar is iets speciaals.

Nuja dat niet iedereen het wil kopen snap ik, maar sokken, schoenen en brillen kan ik wel iets teveel geld aan uitgeven.

Ik heb gisteren aero sokken besteld op Aliexpress 😛. Ik ben benieuwd binnen een week of 3
mijne zoon heeft er zo gehad om wedstrijden te rijden. Die zijn goed zolang je ze niet te veel draagt, naar het einde van het pisteseizoen was de rek er redelijk uit (en dat zijn maar een tiental wedstrijden) :biglaugh:

mijne zoon heeft er zo gehad om wedstrijden te rijden. Die zijn goed zolang je ze niet te veel draagt, naar het einde van het pisteseizoen was de rek er redelijk uit (en dat zijn maar een tiental wedstrijden) :biglaugh:
Ik heb er ook ooit van "Giro" gekocht, dat was hetzelfde verhaal. Kunnen nog goed dienen als vodje om de overtollige wax van mijn ketting te halen 😁. Voor duurzaamheid moet je ze inderdaad niet kopen.

Bij deze, vond alleen de nieuwste broek maar ziet er al zo uit. Kan je nog eens gebruiken om op de rollen mee te rijden maar meer ook niet. Volledig uitgerafeld aan niet zo kritieke plaatsen terwijl zeem er nog ok uitziet.

4-AA3-CD6-B-A6-A0-49-D5-A1-ED-A68-A7-BBE4-EB7.jpg

A812-A1-E5-741-D-410-C-A834-D076-C8-DA972-B.jpg
Als die relatief recent gekocht is, zou ik gewoon customer care even mailen. Die smijten nogal snel met vouchers twv het aankoopbedrag, dus zeker het proberen waard. Zou alleszins niet mogen, ik heb er zelf 3 (Pro team, brevet collectie en lightweight) en totaal niet deze slechte ervaring mee.

Als die relatief recent gekocht is, zou ik gewoon customer care even mailen. Die smijten nogal snel met vouchers twv het aankoopbedrag, dus zeker het proberen waard. Zou alleszins niet mogen, ik heb er zelf 3 (Pro team, brevet collectie en lightweight) en totaal niet deze slechte ervaring mee.
goed dat je 't aanhaalt inderdaad, die hebben echt een heel goede service. Crash replacement met 40% korting e.d..
Dat is toch ook een deel van de kost

goed dat je 't aanhaalt inderdaad, die hebben echt een heel goede service. Crash replacement met 40% korting e.d..
Dat is toch ook een deel van de kost
Op Reddit hebben ze het goed verwoord.

“Die hun meuk is zodanig duur en van zulke goedkope kwaliteit dat ze hun broek niet scheuren door er enkele gratis weg te geven”.
Weliswaar in het Engels natuurlijk :P

Er zijn toch aan alles grenzen. Castelli is al niet goedkoop. Maar als je dan gaat kijken naar maap, assos en konsoorten dan trekt je toch zeer grote ogen.
Een broek van de 265€ dat is toch wel alle schroom voorbij.

Op Reddit hebben ze het goed verwoord.

“Die hun meuk is zodanig duur en van zulke goedkope kwaliteit dat ze hun broek niet scheuren door er enkele gratis weg te geven”.
Weliswaar in het Engels natuurlijk :p

Er zijn toch aan alles grenzen. Castelli is al niet goedkoop. Maar als je dan gaat kijken naar maap, assos en konsoorten dan trekt je toch zeer grote ogen.
Een broek van de 265€ dat is toch wel alle schroom voorbij.
ik heb dat gevoel ook bij Maap, dat is voor mij niet meer dan een merkje dat opeens schijtveel geld vraagt voor een product en daardoor als high-end wordt aanzien. Vragen ze €50 voor een broek, ze verkopen er geen enkele.

Assos is echt een heel ander verhaal, zij hebben de wielershort (chamois & lycra) as we know it uitgevonden. Dat bedrijf heeft een R&D afdeling waar je steil van achterovervalt. En hun instapper, de Mille, kost €130. Dat is veel, maar niet extreem.

Castelli juist hetzelfde, hoewel ik helemaal niks heb met dat bedrijf en dat perfect vind passen bij jouw omschrijving van de dikke Pinarello/Specialized bierbuiktoerist, is dat gewoon een 100% legit bedrijf

ik heb dat gevoel ook bij Maap, dat is voor mij niet meer dan een merkje dat opeens schijtveel geld vraagt voor een product en daardoor als high-end wordt aanzien. Vragen ze €50 voor een broek, ze verkopen er geen enkele.
Heb hetzelfde gevoel bij Pas Normal Studios, dat is nog een prijscategorie hoger en eigenlijk crimineel welke prijzen die vragen.

Uiteindelijk hebben ze wel allemaal 1 ding gemeen: Het ziet er schoon en zeer strak uit. Over Castelli kan je nog discussieren, maar bij merken als Northwave, Vermarc, Craft of Doltcini rij je net niet in een kleurboek voor 6-jarigen rond. Wanneer je zo dan op de baan tegenkomt, verwikkeld om de borst van een beginner, hebben ze meestal 1 ding gemeen: het lapje stof werd 4 maten te groot gekocht en zou zomaar uit de lentecollectie van 1996 kunnen komen. Als je dan Maap of Rapha of Pas Normal Studios ziet rondrijden, daar zegt mijn vrouwlief al van dat het mooie tenues zijn, en uiteindelijk blijf je een man verwikkeld in een veel te strakke outfit.

Terug
Bovenaan