De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Bij deze, vond alleen de nieuwste broek maar ziet er al zo uit. Kan je nog eens gebruiken om op de rollen mee te rijden maar meer ook niet. Volledig uitgerafeld aan niet zo kritieke plaatsen terwijl zeem er nog ok uitziet.

4-AA3-CD6-B-A6-A0-49-D5-A1-ED-A68-A7-BBE4-EB7.jpg

A812-A1-E5-741-D-410-C-A834-D076-C8-DA972-B.jpg
ik heb ook geen extreem positieve ervaringen met Rapha (mijn lightweight bib heeft bizarre bretellen en is zeker niet beter qua zeem dan goedkopere broeken - en het flyweight en Core jersey zijn zo wat de minst comfortabele truitjes die je kan vinden - 0.0 stretch) maar dit lijkt mij toch wel door iets verkeerd te doen tijdens het wassen?

- agressieve detergenten?
- slechte droogkast?
- gewassen samen met jerseys zonder de ritsen te sluiten?

Je steekt nooit uw fietskledij in de droogkast.

NOOIT DOE JE DAT!
Niet dat ik het (vaak) doe, want wielerkledij droogt supersnel maar...

1. met een kwalitatieve trommel is dat echt geen enkel probleem
2. sommige DWR garments, zoals een Gabba, schrijven het zelfs voor als de waterrepellency begint af te nemen dus een drama zal het niet zijn hé :frikandel:

AND I QUOTE:

The Castelli Nano Flex fabric repels water through both a DWR finish and thanks to millions of ultra-tiny nanofilaments that cause water droplets [...] There are two ways to re-treat your Castelli Nano Flex garment and restore the water-resistant finish.:
  • Apply a commercially available water-repellent spray-on softshell treatment agent. (See above for spray-on water-repellent treatment instructions.)
  • If necessary to reactive the water repellency, you can also tumble dry on low heat for about 20 minutes. If unable to tumble dry, iron the dry garment on gentle setting (warm, no steam) by placing a towel or cloth between the garment and the iron. Do not iron over the heat-transfer Castelli and Nano Flex letters.
Voor de betweters nog een linkje dabei

Niet dat ik het (vaak) doe, want wielerkledij droogt supersnel maar...

1. met een kwalitatieve trommel is dat echt geen enkel probleem
2. sommige DWR garments, zoals een Gabba, schrijven het zelfs voor als de waterrepellency begint af te nemen dus een drama zal het niet zijn hé :frikandel:

AND I QUOTE:

The Castelli Nano Flex fabric repels water through both a DWR finish and thanks to millions of ultra-tiny nanofilaments that cause water droplets [...] There are two ways to re-treat your Castelli Nano Flex garment and restore the water-resistant finish.:
  • Apply a commercially available water-repellent spray-on softshell treatment agent. (See above for spray-on water-repellent treatment instructions.)
  • If necessary to reactive the water repellency, you can also tumble dry on low heat for about 20 minutes. If unable to tumble dry, iron the dry garment on gentle setting (warm, no steam) by placing a towel or cloth between the garment and the iron. Do not iron over the heat-transfer Castelli and Nano Flex letters.
Voor de betweters nog een linkje dabei
Het probleem is dat veel droogkasten niet zo een lage temperatuur setting hebben :P
Dus vaak zit je dan met een hele warme lucht op uw sportkledij.

Dat is geen ramp maar echt bevordelijk voor de levensduur is het niet.

Ik herinner mij trouwens nog iemand hier waarbij zijn vriendin zijn gabba of perfetto in de droger had gedaan en deze half gesmolten was :P

Wassen jullie je kousen bij je kledij? Ik heb enkel maar kousen van sockeloen waar enkele vrij dure tussen zitten. Nu was ik die altijd met de hand omdat ik bang ben dat ze gaan verkleuren bij de andere kledij.

Broeken was ik altijd apart, zonder wasverzachter en wasmiddel voor delicate stoffen (heb dat ooit gekocht, geen idee waarom)
Idem met waterafstotende fietskledij

De rest gewoon bij de andere was

Die zemen zien er mij nog allemaal in orde uit maar wil gewoon iets nieuws :laugh:

@iamgroot zo iets heb ik totaal niet, heb wel de pro team bibshort. Ze komt alleen wel omhoog, mijn billen zijn te dik :lol:

Laatst bewerkt:
Wassen jullie je kousen bij je kledij? Ik heb enkel maar kousen van sockeloen waar enkele vrij dure tussen zitten. Nu was ik die altijd met de hand omdat ik bang ben dat ze gaan verkleuren bij de andere kledij.
Wij doen bij al onze kledij zo een kleurvangdoekje. Werkt gewoon.
Sportkleding gooi ik alle kleuren doorheen, geen problemen mee :P
Sokken gewoon mee met de rest.

Wel altijd zonder wasverzachter uiteraard.

Ik heb dus hetzelde probleem als iamgroot met mijn Rapha fietsbroek (Core Cargo in mijn geval). Nooit in de droogkast gestoken en bij andere merken ook nooit problemen gehad.

Terug
Bovenaan