De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Slecht weer en geen zin om te fietsen dus wat doen we dan? Geld uitgeven aan materiaal :lol:

Heb eens besteld op https://www.woest-sport.nl/, volgens hun site was daar een ultegra 11-28 cassette binnen (en goedkoper precies dan bij andere) en met gedacht van @Airjinx dat shimano zijn prijzen gaat verhogen ineens een xt-cassette ook besteld + xt-kettingen voor nieuwe mtb

Had eigenlijk alleen sealant nodig want die is op en daar was die dan niet goedkoper maarja

Tussen al dat ge sukkel hier: Dit jaar nog maar 1500km gereden waarvan 400km vorige week (paniek trainingen omdat ik het ticket van de ronde moest overnemen van een vriend die met een breuk zit.) Vandaag de 180km gereden (2400hm) en zeer aangenaam verrast. Nu wel volledig leeg maar voldaan. Slaapwel!

Ben de rvv toeristen gekruisd van de 240 vlak voor kanarie. Zaten toch al wat lijken tussen amai.
Twas wel echt koud

Tussen al dat ge sukkel hier: Dit jaar nog maar 1500km gereden waarvan 400km vorige week (paniek trainingen omdat ik het ticket van de ronde moest overnemen van een vriend die met een breuk zit.) Vandaag de 180km gereden (2400hm) en zeer aangenaam verrast. Nu wel volledig leeg maar voldaan. Slaapwel!
Dat zal morgen u kalm houden worden :P
Chapeau dat je de 180km volbracht hebt, stevige basisconditie dan toch wel.

Ben de rvv toeristen gekruisd van de 240 vlak voor kanarie. Zaten toch al wat lijken tussen amai.
Twas wel echt koud

Ik vond het beter dan verwacht, op het koudste van de dag ('s ochtends) was er nog een mooie zon die het aangenaam maakte.
Wat jammer van de stevige wind, daar ben ik minder fan van, was met momenten echt stevig het stuur vasthouden.

Dat zal morgen u kalm houden worden :p
Chapeau dat je de 180km volbracht hebt, stevige basisconditie dan toch wel.

Goed excuus om morgen rustig met de beentjes omhoog naar de ronde te kijken :shy:

Ai, een Endurace CF SL 8 in mijn maat leverbaar bij Canyon. Hopelijk snel uitverkocht of ik zal vanavond een moeilijk gesprek hebben met mijn vrouw...

Laatst bewerkt:
Ai, een Endurace CF SL 8 in mijn maat leverbaar bij Canyon. Hopelijk snel uitverkocht of ik zal vanavond een moeilijk gesprek hebben met mijn vrouw...
Eerst in bestelling plaatsen, daarna het gesprek.

Heb ik ook gedaan met mijn grizl. Toen ze toestemming gaf zei ik. "twas eigenlijk toch te laat want hij staat al in bestelling 😁😁😁"

Eerst in bestelling plaatsen, daarna het gesprek.

Heb ik ook gedaan met mijn grizl. Toen ze toestemming gaf zei ik. "twas eigenlijk toch te laat want hij staat al in bestelling 😁😁😁"
Op zich zou het geen probleem mogen zijn, maar ik heb in december nog maar een Lux Trail CF 8 gekocht. Het is een beetje kort op elkaar.

Het blijft wel twijfelen tussen een Ultimate en Endurace. Ik vind de verschillen toch miniem voor een recreatieve fietser.

Edit: De Endurace is ondertussen terug uitverkocht in het kleur dat ik wilde. Het probleem heeft zich dus zelf opgelost.

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met een powermeter op een MTB?
Onlangs een nieuwe MTB gekocht en ben wel een powermeter aan het overwegen. Ik heb wel graag die data, maar is dat het dan waard? Kan je er goed op trainen (intervallen) of is op hartslag meer dan goed genoeg?

Iemand ervaring met een powermeter op een MTB?
Onlangs een nieuwe MTB gekocht en ben wel een powermeter aan het overwegen. Ik heb wel graag die data, maar is dat het dan waard? Kan je er goed op trainen (intervallen) of is op hartslag meer dan goed genoeg?
dat is afhankelijk van je parcours hé.. Als je een MTB gebruikt om echt te mountainbiken zie ik echt het nut niet van een powermeter.
Als je die MTB ook gaat gebruiken om als racefiets (op het asfalt, steady,... ) te gebruiken is dat even nuttig als op een racefiets :)

Voor een ardennenmarathon lijkt mij dat wel handig, zeker in combinatie met een functie zoals climb pro.

Zelf echter ook geen ervaring mee

dat is afhankelijk van je parcours hé.. Als je een MTB gebruikt om echt te mountainbiken zie ik echt het nut niet van een powermeter.
Als je die MTB ook gaat gebruiken om als racefiets (op het asfalt, steady,... ) te gebruiken is dat even nuttig als op een racefiets :)
Als je echt gaat mtb net wel he dan zit je aan klimmen van +1u ;)

Maat heeft er een gestoken voor 5-daagse in de alpen te doen, heb Garmin pedalen overwogen maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik mtb toch (nog) minder train en meer fiets

Laatst bewerkt:
Voor een ardennenmarathon lijkt mij dat wel handig, zeker in combinatie met een functie zoals climb pro.

Zelf echter ook geen ervaring mee
Da’s toch veel te afwisselend. Dat is non-stop variëren tussen -40% en +35%… op de col d’haussire mss, maar voor de rest?

Als je echt gaat mtb net wel he dan zit je aan klimmen van +1u ;)
Mmmm?

Dat zijn toch extreem lange klimmen dan? Dat lijkt me meer een beklimming van de Mont Ventoux ofzo?

Zoiets zoals een wereldbeker parcour zie ik meer als echt mountainbiken. Gene minuut plat. Constant omhoog/omlaag afwisselend.

Terug
Bovenaan