De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Fizik antares zadel zomaar door midden gekraakt na 2 jaar.. Blijkbaar komt het wel vaker voor.

Heb eens gemaild naar fizik, ben eens benieuwd want op andere forums beweren ze dat je een nieuw zou krijgen.
Ben je daar tevreden van zo een Antares?
Via een opmeting laten bepalen? Carbon uitvoering?

Ben je daar tevreden van zo een Antares?
Via een opmeting laten bepalen? Carbon uitvoering?
Ja heel tevreden. Zonder opmeting, zat standaard op mijn ultimate. Was niet de carbon uitvoering.

Ik had er nog 1 liggen die ik op mijn bmc had omdat ik er zo tevreden van was. Best dat ik die eraf gehaald heb. Ik ga die nu monteren op mijn canyon.

Gedver... deze week waren er blijkbaar Aeroad en Ultimate cf slx beschikbaar. Weer te laat om eentje te scoren...

Deze staan nu uitverkocht. Hoe gaat dat nu bij canyon? Wachten op nieuwe batch of wachten tot nieuw seizoen voor er nieuwe beschikbaar komen?

Aeroad is gewoon beschikbaar, maar enkel via speciale link voor mensen die vorig jaar hebben aangeduid om op de hoogte te blijven van nieuwe stock.

Edit: ondertussen wel enkele maten uitverkocht:

Iemand ervaring met velocebikes.nl? Staan propere fietsen op, waar ik eventueel wel interesse in heb. Is enkel ver rijden naar hun winkel voor mij.

Wat een verrassend nieuws 🙄. Als het om te geven is is er toch nooit budget. Toch niet als je Belg bent en werkt.
In welke vorm dat exact ging ingevoerd worden weet ik niet maar laat ons wel wezen: een algemene BTW verlaging zou bullshit geweest zijn en uberhaupt eentje die de eindgebruiker nooit zou voelen. Verkoop aan de consument wordt in België geregeld via prijzen die geafficheerd worden met BTW incl., denk jij dat een fietsenmaker een fiets van €1210 gaat verkopen aan €1060 na zo'n BTW verlaging? Nope, die zeggen gewoon dank u wel vadertje staat voor de extra €150 OF het geld verdwijnt een schuifje hoger in de zak van de fabrikant.

En dan zwijg ik nog over het feit dat een koersfiets van €5k of een Stromer van €7k echt geen basisbehoeften zijn maar luxe producten. 21% BTW dus. Een signaal geven is één ding maar dit zou weer maar eens een mooi voorbeeld geweest zijn van geld steken daar waar het niet rendeert. Dan heb ik véél liever dat ze dat budget investeren in extra fietsinfrastructuur, daar hebben letterlijk alle fietsers iets aan en verdwijnt het voordeel niet in de zaken van diegenen die het eigenlijk niet nodig hebben.

In welke vorm dat exact ging ingevoerd worden weet ik niet maar laat ons wel wezen: een algemene BTW verlaging zou bullshit geweest zijn en uberhaupt eentje die de eindgebruiker nooit zou voelen. Verkoop aan de consument wordt in België geregeld via prijzen die geafficheerd worden met BTW incl., denk jij dat een fietsenmaker een fiets van €1210 gaat verkopen aan €1060 na zo'n BTW verlaging? Nope, die zeggen gewoon dank u wel vadertje staat voor de extra €150 OF het geld verdwijnt een schuifje hoger in de zak van de fabrikant.

En dan zwijg ik nog over het feit dat een koersfiets van €5k of een Stromer van €7k echt geen basisbehoeften zijn maar luxe producten. 21% BTW dus. Een signaal geven is één ding maar dit zou weer maar eens een mooi voorbeeld geweest zijn van geld steken daar waar het niet rendeert. Dan heb ik véél liever dat ze dat budget investeren in extra fietsinfrastructuur, daar hebben letterlijk alle fietsers iets aan en verdwijnt het voordeel niet in de zaken van diegenen die het eigenlijk niet nodig hebben.

De federale regering besloot vorige maand wél om de accijnzen op diesel en benzine te verminderen tot het absolute minimum dat Europa toestaat. Die maatregel kost de schatkist ruwweg 5,5 miljoen euro per dag.

Maar een auto is in deze tijden geen luxeproduct meer zeker?

Maar een auto is in deze tijden geen luxeproduct meer zeker?
Dat is een moeilijke hé....
Als ik geen auto heb, dan geraak ik niet op mijn werk. Tenzij met de fiets (wat ik ook regelmatig doe).

Dus ja.... Op dat moment zijn dat geen luxe producten. Maar 's avonds en in het weekend dan weer wel.

Terug
Bovenaan