De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik geef het op voor dit jaar. Vorige week was weer voor het eerst redelijk goed na mijn covid besmetting in februari. Hop deze week weer ziek. Het zal heel zo een klotejaar worden gewoon door die nasleep van die coronabesmetting.

En echt ziek was ik niet, maar gewoon weeral oververmoeid. Iedere keer als ik 2 deftige trainingen gedaan heb dan ben ik een wrak. Maar dan echt een wrak zodanig erg dat ik de dagen erna al van een wandeling met de hond een uur slaap nodig heb.

De dokter denkt dat het nog steeds door die coronabesmetting komt en dat ik best gewoon wat rustig op lage hartslag ga fietsen tot mijn weerstand weer eens deftig in orde is. Dusja dan gaan we al weer bijna 2 maand verder zijn.

Ik zie er ook hele dagen uit als een zombie, bleek tot en met, wallen onder mijn ogen. Het is precies of ik heb een maand geen bed gezien.

Ik geef het op voor dit jaar. Vorige week was weer voor het eerst redelijk goed na mijn covid besmetting in februari. Hop deze week weer ziek. Het zal heel zo een klotejaar worden gewoon door die nasleep van die coronabesmetting.

En echt ziek was ik niet, maar gewoon weeral oververmoeid. Iedere keer als ik 2 deftige trainingen gedaan heb dan ben ik een wrak. Maar dan echt een wrak zodanig erg dat ik de dagen erna al van een wandeling met de hond een uur slaap nodig heb.

De dokter denkt dat het nog steeds door die coronabesmetting komt en dat ik best gewoon wat rustig op lage hartslag ga fietsen tot mijn weerstand weer eens deftig in orde is. Dusja dan gaan we al weer bijna 2 maand verder zijn.

Ik zie er ook hele dagen uit als een zombie, bleek tot en met, wallen onder mijn ogen. Het is precies of ik heb een maand geen bed gezien.

Kop op man, na covid kan het ff shit zijn.. Bekend om een tijdje aan te slepen.
Niks overhaasten, het jaar is nog lang komt goed ze!
Gewoon even genieten zonder zwaar te trainen.

Kop op man, na covid kan het ff shit zijn.. Bekend om een tijdje aan te slepen.
Niks overhaasten, het jaar is nog lang komt goed ze!
Gewoon even genieten zonder zwaar te trainen.
Ja ik ga eens een periode gewoon lage hartslag aanhouden. Het rare is dat ik covid niet echt op mijn longen gehad heb maar als keelontsteking dus ik dacht dat ik er wel rap weer door ging zijn maar niet dus.

Er zat voorbij weken ook precies geen tempo in. Maar dan niet omdat ik buiten adem was ofzo, maar de kracht is er precies uit.

Ja ik ga eens een periode gewoon lage hartslag aanhouden. Het rare is dat ik covid niet echt op mijn longen gehad heb maar als keelontsteking dus ik dacht dat ik er wel rap weer door ging zijn maar niet dus.

Er zat voorbij weken ook precies geen tempo in. Maar dan niet omdat ik buiten adem was ofzo, maar de kracht is er precies uit.

Zelf ook de grootste weerbots gehad 2 weken na infectie. Pas vanaf week 4 kon ik terug normaal trainen.
En was er eigenlijk niet eens ziek van :( Wel merkbaar aan hartslag en prestaties dat wel.
Die kracht komt terug ze!

Ik rij gewoon zuiver op klasse rond. Ik heb geen brute pech met steentjes, steentjes hebben brute pech met mij. Tom Boone Heeft ook meer dan 10 edities nodig gehad in PR om lek te rijden. Vergelijk ik mezelf nu met Tom Boonen? Zeker en vast.
Een wijs man zei ooit “enkel als je niet in vorm bent rij je plat!”, er zit misschien dan toch waarheid in! :P
Je maakt mijn dag trouwens goed door Dieu Tom te noemen!

Kop op man!
We zijn nog maar april, de zomer is nog ver!

Heel februari door drukte ook stil gelegen, mid maart dan weer terug begonnen met vol goede moed en sinds zondag ook weer met verkoudheid of whatever it may be.
Dit jaar nog niet buiten gereden zelfs. Begint toch tijd de worden.

5 goeie weken, deze week rustweek gepland
Maandag nog iets gedaan, dinsdag loopje (was alweer van januari geleden dus echt heel kort), woensdag ramp test gestart maar mijn benen waren een ramp en nu ben ik ook niet 100% \

Maar met dit weer is dat geen erg, dit weekend mss nog wel even uurtje bollen buiten als ik zin heb

5 goeie weken, deze week rustweek gepland
Maandag nog iets gedaan, dinsdag loopje (was alweer van januari geleden dus echt heel kort), woensdag ramp test gestart maar mijn benen waren een ramp en nu ben ik ook niet 100% \

Maar met dit weer is dat geen erg, dit weekend mss nog wel even uurtje bollen buiten als ik zin heb
Dat zal dan toch morgen moeten gebeuren.
Want zondag zal het op de zetel voor de TV zitten worden!

Troost jullie boys, ik revalideer sinds eind februari van een knieblessure. Ik zal moeten starten van onder nul.

Hier al 3 maand amper gefietst.
Na heel wat onderzoeken vinden ze de oorzaak niet van de afwijkinging op mijn ECG.

Als ik me dan wat beter voel en mijn fiets op kruip merk ik na 10-15km dat ik weer raar gevoel krijg aan mijn hart.

En ik ben zo zot van het fietsen. Het enige waarmee ik mijn hoofd kan leeg maken. 😮‍💨

Je merkt toch goed dat het forum aan het verouderen is é. De rug, de knieën, het hart,…
‘BeyondGaming, OKRA edition’.

Hier ook een off-week hoor. Maandag na het zwiften een knaller van een migraine-aanval gekregen, en dat voel ik nog altijd.

Laatst bewerkt:
Ik zou morgen meedoen met euromillions :p
Nog van die tips? :D
IMG-20220402-092242.jpg

Ja ik ga eens een periode gewoon lage hartslag aanhouden.

In termen van gepolariseerd trainen, train je sowieso de meerderheid op lage hartslag. Misschien is het gewoon de combinatie van én COVID een tijdje terug én te veel op hoge hartslag rijden? Dat je misschien gewoon trager/minder herstelt dan in den beginnen?
Ik heb recht op de helft daarvan, lijkt mij!
Pff voor die paar euro... Als ik ne dikke pot had, met plezier! Dus wanneer kan ik best nog eens deelnemen???

In termen van gepolariseerd trainen, train je sowieso de meerderheid op lage hartslag. Misschien is het gewoon de combinatie van én COVID een tijdje terug én te veel op hoge hartslag rijden? Dat je misschien gewoon trager/minder herstelt dan in den beginnen?
Blijkbaar toch nog niet zo'n vertrouwd begrip, zeker als ik de strava van mijn vrienden wat volg. Gemiddelde hartslag op quasi al hun ritten aan 160-170 :D

Sinds een maand of 5 ook bezig met polarized training (vooral in navolging van de Beter Worden podcast) en wel echt een verademing. Conditioneel een pak sterker geworden en ondanks dat ik meer uren train gewoon een pak uitgeruster dan vroeger. Ik kan het alleen maar aanraden. Vroeger soms echt moeten slepen naar een trainingsrit omdat ik wist dat ik ging afzien of gewoon onvoldoende was gerecupereerd, dat is alleszins toch verleden tijd. Veel meer fietsvreugde terug gevonden.

Je moet natuurlijk ook wel de tijd hebben. Als ik het goed heb is niet gepolariseerd trainer niet noodzakelijk slecht is als je bv maar beperkte tijd hebt

Wel nog tof om te lezen dat er hier ook wat gesukkeld wordt :p
Ik ben al een maand maar half aan het rijden door een gebroken teen (tegen een zetel gestoten :sarcastic: ). Nu ja, kan gelukkig nog wel wat gezapig rondfietsen, dus hopelijk blijft de vorm wel wat hangen. Koersjes die ik had aangestipt gaan wel nog even moeten wachten helaas.

Je moet natuurlijk ook wel de tijd hebben. Als ik het goed heb is niet gepolariseerd trainer niet noodzakelijk slecht is als je bv maar beperkte tijd hebt
Sterker nog indien time crunched ga vooral hier polarized trainen.
Maar ook verwacht geen grote resultaten als je niet voldoende uren op de fiets kunt of wilt maken.

Terug
Bovenaan