De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Benen al meer dan eens geschoren. Het helpt om bruiner en mooier afgelijnd te zijn.
Maar het is wel wat gedoe natuurlijk.

De siliconen grippers van mijn korte broeken blijven ietsje beter zitten, geen haartjes die eens ambetant durven doen.
En geschoren benen zien er gewoon wat netter uit.

En dan heb je nog dat gelukzalige gevoel om met die net geschoren beentjes een jeansbroek aan te doen :unsure:

Ik doe het ook wel eens. Behaarde benen onder een koersbroek vind ik maar niets en met gladde beentjes voel ik mij direct een prof. :laugh:
Maar 't is inderdaad een heel gedoe en na een paar dagen staat er terug haar op en kunt ge terug opnieuw beginnen. :sop:

Ik krijg de tracker pas ter plaatse, dus antwoord volgt in augustus. :unsure:
Zelfs geen cap number op voorhand? Ik zie het wel als de deelnemerslijst wordt gepubliceerd, veel Belgen doen er sowieso niet aan mee.
Als de kinderen hier wat ouder zijn, waag ik me er ook wel eens aan. De Tour Divide lonkt natuurlijk ook....
Bij mij wordt het in mei bikepacken met wat vrienden op het gemak, en in juni de Taunus. Heel toffe race, gemoedelijke sfeer, kleinschalig en gezellig (en een heel goede organisatie)

Iemand toevallig op zoek naar een goedkoop ticketje voor de Cyclo RVV ?

Kan niet meedoen wegens blijvende last aan de rug, mag voor serieuze korting weg.

Vorige week eens voor de eerste keer zelf m'n ketting van koersfiets vervangen want was duidelijk aan vervanging toe. Dan ook maar ineens de cassette mee vervangen. Zit echter met probleem nu dat als ik veel kracht op pedalen zet, bv bij het vertrekken aan een groen licht schiet m'n ketting bijna iedere keer door.

Ketting is exact even lang als de vorige en ook 11-speed. Ik vermoed/vrees dus dat ik mss het grote kettingblad vooraan ook ga moeten vervangen... Wat denken jullie? Is die versleten?

Had ook al even zitten googlen voor een Ultegra 6800 kettingblad van 50t maar dat is dus precies echt nergens te bestellen... 52t en 53t nog wel maar ben ik niets mee.

Als ik op m'n klein blad fiets heb ik er geen last van maar dat is obv ook wat idioot 😝

Dat is versleten ja. Bij bike-components over 3 weken leverbaar. 5800 past daar trouwens ook gewoon op.

Vorige week eens voor de eerste keer zelf m'n ketting van koersfiets vervangen want was duidelijk aan vervanging toe. Dan ook maar ineens de cassette mee vervangen. Zit echter met probleem nu dat als ik veel kracht op pedalen zet, bv bij het vertrekken aan een groen licht schiet m'n ketting bijna iedere keer door.

Ketting is exact even lang als de vorige en ook 11-speed. Ik vermoed/vrees dus dat ik mss het grote kettingblad vooraan ook ga moeten vervangen... Wat denken jullie? Is die versleten?

Had ook al even zitten googlen voor een Ultegra 6800 kettingblad van 50t maar dat is dus precies echt nergens te bestellen... 52t en 53t nog wel maar ben ik niets mee.

Als ik op m'n klein blad fiets heb ik er geen last van maar dat is obv ook wat idioot 😝
Echte mannen rijden met een 54! Ik ben geen echte man dus ik rij ook met 50
Je kan ook van ander merk nemen mss? Geen idee hoe dat zit bij shimano cranks, ik heb rotor cranks en heb andere maar wou verwachten dat dat wel wat gestandardiseerd is

Vandaag serieus mijn peren gezien in Villers. Gelukkig dat het 2e deel iets minder op en af was, na 40km had ik al evenveel HM als vorige week op 70.
En mijn fiets gaat te snel naar beneden dus nog minder rust :laugh:

Persoonlijk is de overstap naar 52t echt wel een voordeel mij persoonlijk.
Een 54 is goed als je Wout Van Aert heet :p
Je hebt een paar maand geleden eens je FTP gepost… ik herinner mij dat dat niet spectaculair was (lees: alleszins minder dan 350, zelfs minder dan 300?).

Wel in dat geval is er geen enkel scenario waar jij beter af bent met een 52 dan met een 50.

Tenzij je graag uw grote kransen slijt (de lichtste), graag 70rpm rijdt of uw ketting graag scheef hebt.

Een 52 is een pseudopiemelverlenger. Het dient tot niks als je solo geen 40km/u kan vasthouden op het vlakke.

Ik heb er ook 1, maar die gaat eraf van zodra hij versleten is. En in goeie dagen heb ik (net geen) 300FTP en rij ik op cyclo’s in groep vaak 45. Nooit heb ik mijn 11 nodig, nooit.

Je hebt een paar maand geleden eens je FTP gepost… ik herinner mij dat dat niet spectaculair was (lees: alleszins minder dan 350, zelfs minder dan 300?).

Wel in dat geval is er geen enkel scenario waar jij beter af bent met een 52 dan met een 50.

Tenzij je graag uw grote kransen slijt (de lichtste), graag 70rpm rijdt of uw ketting graag scheef hebt.

Een 52 is een pseudopiemelverlenger. Het dient tot niks als je solo geen 40km/u kan vasthouden op het vlakke.

Ik heb er ook 1, maar die gaat eraf van zodra hij versleten is. En in goeie dagen heb ik (net geen) 300FTP en rij ik op cyclo’s in groep vaak 45. Nooit heb ik mijn 11 nodig, nooit.

Volledig mee akkoord, ik denk zeflfs dat de meeste mensen meer plezier gaan hebben aan een 12-32 ipv 11-32. Niemand gebruikt de 11 en 14 naar 16 is een groot gat. Spijtig genoeg dringen de fabrikanten de 11 op als startkroon.

Zelfs in combinatie met een 48 vooraan kan je met een 12 bijtrappen tot 50km/h. Alles sneller is buiten wedstrijdverband onnodig.

Persoonlijk is de overstap naar 52t echt wel een voordeel mij persoonlijk.
Een 54 is goed als je Wout Van Aert heet :p
Ik had 52 en ben overgestapt op 50
Wel 11-28 achteraan

52-36 is goed als je in de polders rijdt of het niveau van wedstrijdrenner maar anders zoals al aangegeven overbodig. Als ik gewoon rij heb ik zelfs aan de 34 genoeg eigenlijk

Al moet ik zeggen als ik met vriendin ga tegen 25km/u en 140w dan rijdt zij op de 50 (11-34 achteraan) en ik op de kleine. Snap dat niet maarja vrouwen :laugh:
Of ligt dat aan die 11-34 :unsure:

Terug
Bovenaan