De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

ghoja vind ik zelf niet zo erg. Ik merk dat ik er precies ook wel iets vlugger van ga rijden. Volgens mij scheelt dat precies toch ook wel iets met de wind als er 1 achter je zit.

Ik doe het ook wel soms, maar pak dan ook wel regelmatig eens over. Zo eens een heel eind mooi met 3 rond gedraaid tegen wind. 1x was er wel zo 1 die met windkracht 4 op kop aan 32 zat te knallen, daarvan kon ik nog net het wiel houden, maar overpakken zat er wel totaal niet in want ik geraakte er zelfs niet over.
Heb hem achteraf op strava eens bedankt en gezegd dat overpakken er niet in zat :D

Ook al eens een paar knappe triathletes in mijn wiel gehad, heb dan wel wat extra mijn best gedaan om hen uit de wind te houden :D
Dan vertraag ik toch ze en kruip bij hen in het wiel :lol:

Het stoort mij niet als er iemand probeert aan te pikken. Ik rij zelf veel te hard dus ben nog nooit iemand tegengkomen waar ik zinvol in het wiel kan rijden.

Circa 3u gereden aan 240w gemiddeld op het vlakke,

dus ben nog nooit iemand tegengkomen waar ik zinvol in het wiel kan rijden.

Zou me niet storen, maar nog niet meegemaakt dat iemand mijn wiel kan houden.

De grootspraak stond weer in de uitverkoop zo te zien :p
Toch altijd fijn om zien! :D

Wieltjeszuiger moet ik ik niet hebben ongevraagd. Veel te gevaarlijk als ik plots moet remmen en er iemand in mijn wiel zit die ik niet kan vertrouwen. Heb geen zin dat ze mij omver bulldozeren of mijn derailleur eraf rijden.

Wieltjeszuiger moet ik ik niet hebben ongevraagd. Veel te gevaarlijk als ik plots moet remmen en er iemand in mijn wiel zit die ik niet kan vertrouwen. Heb geen zin dat ze mij omver bulldozeren of mijn derailleur eraf rijden.
Idem. Tenzij ze het vriendelijk vragen. Maar zo ongevraagd gewoon in uw wiel hangen, vind ik simpelweg onbeleefd.

Ik irriteer me er toch ook aan en zal het zelf nooit doen. Overlaatst wel ene gehad die ook wel eens overpakte. Da's dan wel weer aangenaam om even te recuperen, want ik ga automatisch sneller fietsen als er iemand in m'n wiel zit.

ghoja vind ik zelf niet zo erg. Ik merk dat ik er precies ook wel iets vlugger van ga rijden. Volgens mij scheelt dat precies toch ook wel iets met de wind als er 1 achter je zit.
Er is, hoe vreemd het ook mag klinken wel degelijk een aero benefit gelinkt aan iemand in het wiel hebben voor de persoon op kop. Ik kan het wel niet terugvinden want hoe begin je zoiets te googlen maar ik geloof dat het iets in de lijn van 3% aero voordeel gaf. Dat klinkt als niet veel maar als je 30kph rijdt is dat wel bijna 1kph verschil met dezelfde inspanning.

Ik snap niet goed waarom het je kan storen dat er iemand in je wiel rijdt maar het niet irritant vindt dat hij wat voor u komt rijden...
Als ik rustig mijn ding aan het doen ben heb ik er totaal geen last van als er iemand inpikt, maar ik heb dan echt geen nood aan een kopbeurt van iemand.

De keren dat ik een zinvol treintje heb gevormd met wildvreemde mensen waar echt goed werd doorgereden kan ik op 1 hand tellen

Ik snap niet goed waarom het je kan storen dat er iemand in je wiel rijdt maar het niet irritant vindt dat hij wat voor u komt rijden...
Als ik rustig mijn ding aan het doen ben heb ik er totaal geen last van als er iemand inpikt, maar ik heb dan echt geen nood aan een kopbeurt van iemand.

De keren dat ik een zinvol treintje heb gevormd met wildvreemde mensen waar echt goed werd doorgereden kan ik op 1 hand tellen
Ik vind het persoonlijk alleen écht irritant van mensen in mijn wiel te hebben als ik mij niet goed voel. Je weet wel van die dagen waar het gewoon niet loopt en je liever iets anders zou doen dan fietsen... als er dan nog iemand in mijn wiel komt plakken kan ik wel lastig worden. Maar dat is meestal heel gemakkelijk op te lossen door even 5kph trager te rijden :p

Er is, hoe vreemd het ook mag klinken wel degelijk een aero benefit gelinkt aan iemand in het wiel hebben voor de persoon op kop. Ik kan het wel niet terugvinden want hoe begin je zoiets te googlen maar ik geloof dat het iets in de lijn van 3% aero voordeel gaf. Dat klinkt als niet veel maar als je 30kph rijdt is dat wel bijna 1kph verschil met dezelfde inspanning.
Ja heb ik ook eens ergens gelezen omdat de wind zo niet achter je door kan draaien.

Dr.-Bert-Blocken-drafting-chart-1-1340x754.jpg

Ja heb ik ook eens ergens gelezen omdat de wind zo niet achter je door kan draaien.

De ruimte achter je moet constant terug 'gevuld' worden met lucht en dat creëert een onderdruk. En onderdruk 'trekt' je naar achter.

Wat leer ik hier vooral uit, in het wiel zitten loont :p
In uw wiel laten zitten is vooral gevaarlijk om u te laten omver bulldozeren of uw derailleur eraf te laten rijden.
Wegblijven uit mijn wiel, of ik tuf naar achter!
(Ik tuf nu zelf uiteraard wel niet naar mensen achter mij. Maar ik ken dus effectief mensen die beginnen te tuffen als er iemand in hun wiel zit… wat bezielt u vraag ik mij dan af).

Hoe kom je aan 1 per uur? Lijkt me gewoon erg veel omdat er een iemand in je wiel hangt.

Wat vinden we hier van ongevraagde wieltjeszuigers?

Gisteren schone tocht gedaan en een paar keer zo'n tiep gehad die in mijn wiel ging hangen voor 5+km terwijl ik ze initieel wel met ruim 5-8km/u extra voorbij stak.

Op zich zou ik er geen probleem mee hebben maar met al die takken op de baan ben ik er toch minder fan van. En al helemaal als het ongevraagd gebeurt zonder even te laten weten dat ze vlak achter u komen rijden.

Dat gezegd zijnde kijk ik wel enorm uit naar de lente. Circa 3u gereden aan 240w gemiddeld op het vlakke, das genieten en belooft een schoon jaar. :clap:
Ik doe het zelden, maar al paar keer gehad dat er ineens iemand in mijn wiel hangt. Dan ga ik precies automatisch sneller trappen :unsure:
Laatste ritten wel telkens iemand die ook af en toe de kop nam, dat maakt het dan weer wat leuker.
Kost ook geen moeite om ff te vragen of het ok is dat je even mee aanpikt.

Heeft er iemand toevallig nog een kortingscode op Futurum? Nog een beetje shoppen voor het einde van de maand🥳
Wringt wel een beetje als dit uw eerste post hier op het subforum is :unsure:
Ik heb nog een code liggen die geldig is tot 13 maart, die mag iemand van de actieve mensen hier wel hebben. Stuur maar een PM.

Ik heb nog een code liggen die geldig is tot 13 maart, die mag iemand van de actieve mensen hier wel hebben. Stuur maar een PM.
Ja, dit subforum lurk ik veel. Wel al member sinds 2006. Maar begrijp u gedachte, geen probleem.

17 jaar lid tot vandaag en 2300 post of het legacy forum. Echt nieuw is dat ook niet :tongue:
Niet iedereen is een super actieve poster.

Terug
Bovenaan