SomeDude
Banned
6kg van de rugzakBeen there, done that, met 20-23kg op trot op grote hoogte. 6kg kwijt in 17 dagen. Morsdood.![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
6kg van de rugzakBeen there, done that, met 20-23kg op trot op grote hoogte. 6kg kwijt in 17 dagen. Morsdood.![]()

Hij gaat wel meteen net wat leren over fietsherstellingen.Gij hebt precies ook de hoofdvogel afgeschoten!

Was 't maar waar, heb toen voor het eerst in mijn leven pijnstillers moeten pakken om verder te kunnen.6kg van de rugzak![]()

Preventief eventueel als de vorige er al lang in zit en stilaan aan het verduren is ofzo, maar noodzakelijk is dat niet. Laten we zeggen dat ik zoiets een handvol keren per jaar zie, en ik vervang dagelijks banden.Misschien een domme vraag, sta hier voor het eerst klaar om een buitenband te vervangen. Is het noodzakelijk om een nieuwe binnenband te gebruiken ?
Wat voor fiets?Misschien een domme vraag, sta hier voor het eerst klaar om een buitenband te vervangen. Is het noodzakelijk om een nieuwe binnenband te gebruiken ?
Goed alles uitkuisen en nieuw potje vet van 4€, daarmee zou het gefixed moeten zijn.Gij hebt precies ook de hoofdvogel afgeschoten!
oude ketting is 109 of 110 schakels (nog eens hertellen want ik kijk daar scheel op) en nieuwe is 116, wel groot verschil precies?Ja daarom ook op safe gespeeld en de langste versie gekocht. Maar had niet verwacht dat er zoveel af gingen moeten.Ge moet die op maat maken é, en best een quick linkje er tussen steken.
Ja daarom ook op safe gespeeld en de langste versie gekocht. Maar had niet verwacht dat er zoveel af gingen moeten.
Quick link lijkt me enkel nuttig als je van plan bent om bv 2 kettingen tegelijk te verslijten?
Zelfs als je met 1 ketting rijdt is het gemakkelijk om een quick link te hebben. Alles is veel beter proper te maken als je de ketting er eens af haalt.Ja daarom ook op safe gespeeld en de langste versie gekocht. Maar had niet verwacht dat er zoveel af gingen moeten.
Quick link lijkt me enkel nuttig als je van plan bent om bv 2 kettingen tegelijk te verslijten?
Oh ja nog die missing link tang ook nodig...Dat is echt een merde bij fiets-onderdelen, ik heb daar ook al vaak op gevloekt. 100.000 verschillende "standaarden", afmetingen, samenstellingen, etc... en voor alles een ander stuk gereedschap.
OT: aantal versnellingen is bepalend voor type quick-link, dus in jouw geval eentje voor 9-speed (bv van KMC: https://www.vaneycksport.com/nl/kmc-missing-link-9-speed.html)

4-gaatse crankbladen: gewoon de afstand tussen twee tegenoverliggende gaten meten, vanaf het midden van elk gat - nauwkeurig zijn, kan dicht bij elkaar liggenOh ja nog die missing link tang ook nodig...
Weer superveel kracht (en wat bloed) moeten gebruiken om iets los te krijgen, deze keer de ketting bladen. Morgen afkuisen en kijken of er ergens een type op staat. Anders meten om te zien welke ik nodig heb.
Hopelijk kan ik alles op 1 site vinden![]()
Is eigenlijk echt een goeie story om te volgen ditOh ja nog die missing link tang ook nodig...
Weer superveel kracht (en wat bloed) moeten gebruiken om iets los te krijgen, deze keer de ketting bladen. Morgen afkuisen en kijken of er ergens een type op staat. Anders meten om te zien welke ik nodig heb.
Hopelijk kan ik alles op 1 site vinden![]()

Voorlopig conclusie is gewoon dat na 10 jaar het behoorlijk lastig is om iets los te krijgen met de hand.Is eigenlijk echt een goeie story om te volgen dit![]()

Nog al gelezen, dat de LN-velgen fouten hebben aan de lasnaad.Heb wel al canyon op de hoogte gebracht of er toch niks mis is met de velg..
Juist antwoord gehad van canyon dat het normaal goed zal komen als ik eens een paar ritjes gedaan heb.Nog al gelezen, dat de LN-velgen fouten hebben aan de lasnaad.