De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Fietske van een paar K en dan de sticker "Rijwielshop Jos tel 0XX/45.26.85", toch schrijnend.
Doet me denken aan de (gelukkig nu ter zielen gegane) muziekwinkel Piens in Deinze. Die kleefden ook een sticker op iedere gitaar die ze verkochten "voor de garantieregeling", en dat was een sticker die onmogelijk te verwijderen was. Van goedkoop prul tot gitaar van 10.000€. Allemaal zo'n afzichtelijke sticker op de achterkant.

Doet me denken aan de (gelukkig nu ter zielen gegane) muziekwinkel Piens in Deinze. Die kleefden ook een sticker op iedere gitaar die ze verkochten "voor de garantieregeling", en dat was een sticker die onmogelijk te verwijderen was. Van goedkoop prul tot gitaar van 10.000€. Allemaal zo'n afzichtelijke sticker op de achterkant.
Juist, Piens.... wat een bende eikels waren me dat daar....

Eerst waren er de overvallen op koetsen met goudstaven
Toen waren er de overvallen op transporten van cash geld

Vandaag zijn de overvallen op transporten met Shimano-onderdelen!

Edit: uit nieuwsgierigheid ook eens wat jaarrekeningen bekeken van fietszaken die ik ken. Ondanks de verplichte sluiting in 2020 door corona toch allemaal zeer stevige winst geboekt ivm met het boekjaar ervoor... Ik denk dat de uitspraak "de kleine marges op fietsverkoop" niet meer opgaan nu ze niet meer verplicht zijn om standaard 10% korting te geven op de winkelprijs.

Sorry ik wist echt niet waar ik dit moet posten, maar ik vind het wel interessant.

Laatst bewerkt:
Vandaag tijdens mijn woon-werk rit zag ik dat mijn snelheid niet altijd werd weergegeven (Wahoo Roam). Ook de afstand bleef hetzelfde. Na enkele min kwam snelheid terug op het scherm en de gereden km’s werden mee opgeteld.
Normaal staat de auto-pause ook aan, deze werkte niet toen ik stilstond aan de lichten.
Nog iemand dit al eens voorgehad? Gps is dikke maand oud… Vandaag ook niet meer bewolkt dan anders.

Okay, thanks.

Heb deze op het oog omdat ze zo goed bij m'n nieuwe grijze ultimate 8 disc aero passen:

Geen boa's maar wel spotgoedkoop. Of anders deze maar dan betaal je weer wat extra:

Die geven nu wel beiden aan gemiddeld te zijn qua stijfheid dus zal wel goed zitten..

Jammer genoeg niet. Echter in verleden geregeld nog zo'n codes opgevraagd na afloop van eigenlijke deelnameperiode. Kzal eens mailen anders.

Of als iemand eentje over heeft!

Die fizik r4 zaten toch niet zo heel top dus eens gaan kijken in de winkel en deze teruggestuurd naar mantel.

Uiteindelijk overstag gegaan voor de Shimano S-PHYRE RC902 in't zwart met zilveren hiel. Gek dingetje... :bow:

Die fizik r4 zaten toch niet zo heel top dus eens gaan kijken in de winkel en deze teruggestuurd naar mantel.

Uiteindelijk overstag gegaan voor de Shimano S-PHYRE RC902 in't zwart met zilveren hiel. Gek dingetje... :bow:

Na x aantal schoenen te proberen, heb ik mij voeten opgemeten volgens de instructies van Lake's website en dan via hun tabel mijn type/maat gevonden.

Had ik dat maar veel eerder gedaan.. erg handig!

Kijken voor schoenen van 100€, naar huis gaan met schoenen van 300€.
Geniaal :rofl:

Ik zou eens een weekje alleen naar Calpe gaan om te fietsen. Hoe pakken jullie dat aan om die huurfiets te stallen 's nachts? Vroeger altijd een huis gehuurd met vrienden, dus dat was gemakkelijk. Maar wat als je in een hotel logeert? No shame door de gang lopen?
Late reactie maar inderdaad gewoon de lift in en in de kamer stallen.
Vaak genoeg op deze manier gedaan.

Volgens mijn vrouw is dat zowat een samenvatting van mijn fietsleven...
148617040_10164821831805445_6240838003314385594_n.jpg

Past in mijn rijtje van kijken om ergens een goedkope mtb om te bouwen van 300€ naar een nieuwe grizl te kopen.

Of een occasie koersfiets te kopen om dan toch maar een week later een nieuwe ultimate te kopen.

Eens je begint te kijken dan weet je meestal dat het niet goed gaat eindigen.

Volgens mijn vrouw is dat zowat een samenvatting van mijn fietsleven...
148617040_10164821831805445_6240838003314385594_n.jpg
Haha een maat van me vertelt altijd tegen mij de echte prijzen maar zijn vrouw maakt hij dan iets anders wijs. Al een paar keer me bijna versproken en dan begint hij rap over iets totaal anders.

Als ik met racefiets 'en danseuse' ga dan tikt er precies iets tegen mijn spaken (maar dat is niet het geval). Iemand idee wat het kan zijn? Spaken zelf die tegen elkaar tikken?

Zal voor alle zekerheid in weekend eens ander setje proberen om zeker te zijn dat het daar niet is :p

Als ik met racefiets 'en danseuse' ga dan tikt er precies iets tegen mijn spaken (maar dat is niet het geval). Iemand idee wat het kan zijn? Spaken zelf die tegen elkaar tikken?

Zal voor alle zekerheid in weekend eens ander setje proberen om zeker te zijn dat het daar niet is :p
Je ventiel tegen de velg ?

Spaken kunnen wel pingelen als ze niet voldoende ontstresst zijn bij het bouwen, maar dat is eerder onregelmatig een hoge pitch: “Klingngng”

Kan je het linken aan cadans?

Voor het eerst in meer dan een maand nog eens een ritje kunnen doen. Wat in de klei en het slijk gaan baggeren rond Burcht/Steendorp. Misschien niet het allerbeste idee om direct 105km te doen.
1npF7Fr.jpg

Voor het eerst in meer dan een maand nog eens een ritje kunnen doen. Wat in de klei en het slijk gaan baggeren rond Burcht/Steendorp. Misschien niet het allerbeste idee om direct 105km te doen.
1npF7Fr.jpg
Daarnet ook nog over die dijk gereden tot in Steendorp, zij het dan om langs mijn grootouders richting de judoclub te trekken. :biglaugh: Wel maar 50km op te teller vandaag.

Terug
Bovenaan