_Pe_
Well-known member
Toen ik mijn 29'er MTB kocht lagen er Maxxis Ikon's op. Daar heb ik toen de hele zomer mee gereden. Ik ben dan in de winter overgestapt naar Rocket Ron's voor en achter. Wat een plezierige banden. Toen ik na de winter terug mijn Maxxis banden heb opgelegd duurde het niet lang voordat ik terug de Rocket Ron's er op gooide. Die bollen gewoon een pak beter en geven meer grip. Mijn Maxxis banden heb ik in de vuilbak gesmeten.Hier ook voor 29'er aan het twijfelen voor de winter set-up. Momenteel twee Maxxis Ikon's voor zomer/ droog weer.
- Schwable Rocket Ron (F) / Schwalbe Racing Ralph (R)
- Maxxis Forekaster (F) / Maxxis Rekon (R)
Iemand ervaring met één van bovenstaande set-ups?
Maar echt 100% tevreden was ik niet van die Rocket Ron's. Vooral vooraan betrouw ik de band niet echt helemaal. Soms verliest die, zonder enige aankondiging, alle grip.
Vorig jaar was er dan een actie op de Pirelli Scorpions. 2 voor de prijs van 1. Ik heb toen een R (rear) gekocht en een M voor vooraan. Niet normaal wat een grip die geven. Zowel achteraan als vooraan. Mijn MTB reed als op rails. Maar elk voordeel heb zijn nadeel zeker. Mijn gemiddelde snelheid ging wel redelijk omlaag. Die Pirelli, en dan zeker die M vooraan, bolt heel wat minder goed dan die Rocket Ron's. Ik rij dus nu vooraan terug met een Rocket Ron en achteraan de Pirelli R. Een beetje spijt dat ik indertijd niet de Pirelli Scorpion H gekocht heb om vooraan te leggen. Ik zou met die combo (R en H dus) makkelijk het hele jaar door kunnen rijden.