De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Merkbaar fragieler, maar dat zegt meer over de GP4season dan over de GP5000. In de winter zien standaard banden sowieso harder af: meer vuiligheid op de weg, en de vuiligheid blijft beter "kleven" aan de band omdat het altijd klammig ligt, dus hogere kans op lekrijden. Plus koudere temperaturen, dus stugger rubber.

Collega zijn Lux had barst in achterbrug na anderhalf jaar. Maar ze wouden dat toch niet meteen herstellen ze, deden echt lastig.
Heeft dan nog deel van de kost betaald (overzetten componenten)

Hoe broos zijn de continental GP 5000 tegenover de 4season banden ?
Ik vind die 4seasons banden top voor de winter al bollen die wat minder. Als je toch liever met een snellere band zou rijden raad ik eerder de schwalbe one aan. Natuurlijk een persoonlijke voorkeur en toeval misschien maar met die gp5000 toch meer lek gereden dan mijn schwalbe´s.

Ik vind die 4seasons banden top voor de winter al bollen die wat minder. Als je toch liever met een snellere band zou rijden raad ik eerder de schwalbe one aan. Natuurlijk een persoonlijke voorkeur en toeval misschien maar met die gp5000 toch meer lek gereden dan mijn schwalbe´s.
Ik rijd al iets meer dan een jaar met gp5000's, zowel zomer als winter. Eigenlijk behoorlijk tevreden van slijtvastheid, na meer dan 4000k nog zeker niet versleten. Wel opmerkelijk meer lek in de winter dan in de zomer, maar zoals Mr.Finders zegt, dat is logisch. In mijn ervaring is de gp5000 eigenlijk een goede om het hele jaar erop te laten liggen

Het is dat dat ik bedoel met persoonlijke ervaringen. Ik heb met die GP5000 2 x lekgereden op korte tijd in droge omstandigheden en dan is mijn vertrouwen direct wat zoek. Met die schwalbe´s nog nooit lek. Ik vervang die wel na zo´n 3000, max 4000km. In de winter sowieso de 4 seasons. Goeie grip en ook nog geen lekke banden al 2 winters. Ik rijd toch ieder weekend wel mijn toerke van 3u in verschillende omstandigheden. Ook voor de vlaamse toertochten een betrouwbare band. Dat die dan wat minder bolt kan me weinig schelen.

Kledij;
Consumptiecheques + cadeaubon eens gebruiken snel.
Momenteel 0 lange broeken dus eentje zou wel al een goed begin zijn! 😂
Qua korte broek zit de Bioracer Spitfire bibshort vapor pad zeer goed.
Als lange broek denk ik voor de Spitfire Tempest te gaan i.p.v. de Spitfire Tempest Protect.
Wat denken jullie hier van?
De gewone lijkt me in België langer bruikbaar ook qua temperatuur (en ik heb normaal niet te snel koud).
Vandaag gereden met stuk thermisch ondergoed en beenstukken, vorige keer enkel beenstukken toen het koud was in november was ook oké (+ korte broek).

Ik heb zo'n Tempest, en dat is zeker een fijne broek. Ik heb ook nog een Craft Pro Wind, die zit wat losser maar is beter wanneer het nat is.

Maar koud heb ik het er nog nooit mee gehad. Beenstukken ben ik geen grote fan van, misschien heb ik geen goeie maar ik zit die dan continu op te trekken...

Ik heb zo'n Tempest, en dat is zeker een fijne broek. Ik heb ook nog een Craft Pro Wind, die zit wat losser maar is beter wanneer het nat is.

Maar koud heb ik het er nog nooit mee gehad. Beenstukken ben ik geen grote fan van, misschien heb ik geen goeie maar ik zit die dan continu op te trekken...
Dan heb je idd geen goeie :p

Collega zijn Lux had barst in achterbrug na anderhalf jaar. Maar ze wouden dat toch niet meteen herstellen ze, deden echt lastig.
Heeft dan nog deel van de kost betaald (overzetten componenten)
Werkuren vallen nooit onder garantie afaik. Maar naar imago toe lijkt het mij evident dat de fabrikant de kosten voor het overzetten van die componenten ten laste zou nemen...

Kledij;
Consumptiecheques + cadeaubon eens gebruiken snel.
Momenteel 0 lange broeken dus eentje zou wel al een goed begin zijn! 😂
Qua korte broek zit de Bioracer Spitfire bibshort vapor pad zeer goed.
Als lange broek denk ik voor de Spitfire Tempest te gaan i.p.v. de Spitfire Tempest Protect.
Wat denken jullie hier van?
De gewone lijkt me in België langer bruikbaar ook qua temperatuur (en ik heb normaal niet te snel koud).
Vandaag gereden met stuk thermisch ondergoed en beenstukken, vorige keer enkel beenstukken toen het koud was in november was ook oké (+ korte broek).
Ik vind persoonlijk de gewone meer dan ok. Maar dat hangt af van persoon tot persoon.....

Thanks guys, het zal de gewone worden dus.

Ook al voorgehad (zijn ook goedkope) tenzij ik mijn broek er over doe.

Sportfull no rain zijn hele goeie beenwarmers die heel strak zitten en dus zeker niet afzakken. Zijn ook lang genoeg want ik heb lange dunne benen en dan was het kiezen tussen te kort en spannen of lang genoeg en afzakken.
Met deze kan ik klein genoeg gaan in maat en ik zou nog langere benen mogen hebben.

Sportfull no rain zijn hele goeie beenwarmers die heel strak zitten en dus zeker niet afzakken. Zijn ook lang genoeg want ik heb lange dunne benen en dan was het kiezen tussen te kort en spannen of lang genoeg en afzakken.
Met deze kan ik klein genoeg gaan in maat en ik zou nog langere benen mogen hebben.
En ook voor korte benen geschikt? 😂

:thumb:

Sowieso fan van Sportfull. Vorige week nog een Supergiara thermal jersey en dr jacket gekocht in de solden bij AS Adventure...

Bioracer heeft zelf ook goede arm en beenstukken.
Of ze beter zijn dan die van sportfull weet ik niet.

Mijn eerste waren er van de decathlon een paar jaar terug. Zakten direct af xD

Terug
Bovenaan